1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Moderator: P-unit
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Benieuwd naar de updates [emoji6]
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
verkeerde tape en je wacht te lang om het weg te trekken: spuit uw lak en binnen de 5 minuten moet die weg zijn anders is het niet netjes.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Kon het toch niet laten nog iets te proberen, en toch met een acceptabel resultaat. De scheidingslijn herlegt en een extra lijn antraciet gemaakt
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
De 2e velg er ook maar eens opgezet, en ben wel zeer tevreden over het resultaat De meningen zullen echter verdeeld zijn...
Later volgen er betere foto's, waarschijnlijk met de geplande updates
Later volgen er betere foto's, waarschijnlijk met de geplande updates
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
het is niet mis, maar gewoon grijs geniet toch mijn voorkeur, maar ik ben ook maar ne saaie op gebied van velgen kleuren (wit, grijs of blinkend) (en zwart voor onze koersauto omdat ge dan het vuil niet ziet)
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
De 309 heeft weer 2 updates gekregen Kriske wou sleutelen dus mocht hij aan de slag De sportuitlaat van mijn oude 306 kreeg een plaatsje onder de 309. Opmerkelijk: de uitlaat was indertijd op mijn 306 niet te horen, op de 309 daarentegen klinkt hij super! We vermoeden doordat de 309 geen midden demper heeft tegenover de 306. 2e update is een schroefkitje. De vaste veren gingen er dus onderuit. Maar het resultaat mag er zijn: de wegligging is een pak beter! Jammer genoeg nog geen degelijke foto's kunnen nemen (die verdomde korte winterse dagen... )
Enkele foto's
Enkele foto's
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
knappe updates, en toch subtiel.
die verbeterde wegligging is heel normaal, je heb een simpele ophanging, die extra stijfheid zorgt voor meer stuurplezier ja
die verbeterde wegligging is heel normaal, je heb een simpele ophanging, die extra stijfheid zorgt voor meer stuurplezier ja
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
2 knappe updates!
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Zoals beloofd wat betere foto's van de update's (uilaat en schroefkit) aan de 309 Velgen aan linkerkant moeten wel nog gedaan worden
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
mooie rijhoogte
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
mooi verlaagd, snuit iets naar beneden.
Ook de velgen komen zo al beter uit vind ik
Ook de velgen komen zo al beter uit vind ik
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Inderdaad propere verlaging. Een 309 heeft heel snel de neiging om op zijn gat te liggen, maar deze ligt perfect.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
Iets minder nieuws nu; aangezien ik gisteren een dag vrijaf had dacht ik even een toertje te doen met de 309. Echter toen ik probeerde te starten zei de auto geen "broem" meer Als de 309 even stil gestaan heeft heb ik wel vaker dat ik even moet proberen om te starten eer hij aanslaat, maar nu startte hij niet.
De startmotor draait wel goed rond, en na 2 pogingen de batterij eens getest en die zou volgens mijn tester nog halfvol zijn (dus zou voor het starten toch voller geweest zijn). Ook zit er benzine in de benzinefilter, dus er komt wel degelijk benzine aan en zou dan toch minstens de neiging moeten hebben tot aanslaan. Mijn vermoeden gaat daarom uit naar een elektrisch probleem. Ik vermoed dat de Delco er voor iets tussen zit. Heb me laten vertellen dat de Delco kop en rotor best om de 5000km al vervangen word , dus denk dat deze maar eens vervangen moet worden. De 309 startte voordien al moeilijk bij vochtig/regen weer. Blijkbaar is dat al een voorteken dat de Delco kop best vervangen wordt Dus maar direct werk gemaakt om nieuwe te bestellen en ook de bougies gelijk mee te vervangen. Kan nooit kwaad en het kost geen fortuin.
Verder ook maar eens roestomvormer gehaald. Linker dorpel heeft achteraan last van wat roest en werd hoog tijd dat ik dat ook maar eens ging aanpakken. Ook in de motorruimte heb ik ter hoogte van de koplampen wat last van beginnende roest, dus dat gaan we gelijk mee behandelen. Heb dus nog werk genoeg komende winter
De startmotor draait wel goed rond, en na 2 pogingen de batterij eens getest en die zou volgens mijn tester nog halfvol zijn (dus zou voor het starten toch voller geweest zijn). Ook zit er benzine in de benzinefilter, dus er komt wel degelijk benzine aan en zou dan toch minstens de neiging moeten hebben tot aanslaan. Mijn vermoeden gaat daarom uit naar een elektrisch probleem. Ik vermoed dat de Delco er voor iets tussen zit. Heb me laten vertellen dat de Delco kop en rotor best om de 5000km al vervangen word , dus denk dat deze maar eens vervangen moet worden. De 309 startte voordien al moeilijk bij vochtig/regen weer. Blijkbaar is dat al een voorteken dat de Delco kop best vervangen wordt Dus maar direct werk gemaakt om nieuwe te bestellen en ook de bougies gelijk mee te vervangen. Kan nooit kwaad en het kost geen fortuin.
Verder ook maar eens roestomvormer gehaald. Linker dorpel heeft achteraan last van wat roest en werd hoog tijd dat ik dat ook maar eens ging aanpakken. Ook in de motorruimte heb ik ter hoogte van de koplampen wat last van beginnende roest, dus dat gaan we gelijk mee behandelen. Heb dus nog werk genoeg komende winter
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306
heb je al eens geprobeert hem te starten met startpiloot? indien hij dan start is de ontsteking in orde...
De benzinepompjes gaan namelijk nogal eens stuk bij deze motoren
De benzinepompjes gaan namelijk nogal eens stuk bij deze motoren