Pagina 31 van 49

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: wo 15 nov 2017, 09:45
door jurgen_s
en als het de pomp is, steek dan maar een electrische. Want die mechanische rommel gaat door te lang stilstaan heel rap kapot.

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: wo 22 nov 2017, 16:36
door silverlion306
Heb meer dan een week moeten wachten op de delcokop, maar heb daarnet dan toch een nieuwe kunnen steken. Met succes; de 309 starte bij de eerste aanslag al 8)

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: do 23 nov 2017, 06:23
door KrisKe
Top dat mijn tip geloond heeft :mrgreen:

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: do 23 nov 2017, 19:51
door silverlion306
Inderdaad ;) en zo hebben we weer iets bijgeleerd over de delco :Y

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: vr 01 dec 2017, 23:20
door silverlion306
Afgelopen weekend met de 309 nog eens op sap geweest. Even naar een kleine tuning meet hier in Tienen geweest (Buster Boy Memorial) ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: za 02 dec 2017, 07:21
door PUG(z)OT
knappe verschijning !

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 21:41
door 205tunerke
propere kar 8)

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 13:57
door silverlion306
De 309 staat ondertussen al even in panne met startprobleem. Benzinepomp werkt, bobine, delcokop, bougies en bougiekabels vervangen. Maar niets helpt. Ook de vonktest gedaan. Heb wel een vonk, maar deze is oranje. Heb al van enkele mensen tips gehoord maar niets helpt.

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 17:24
door Darl'mat
Krijgt hij benzine?

Anders eens iemand laten starten, eerst de kabel aan de delco los trekken en deze enkele cm's boven de delco houden ( dan krijgt men hogere stroom), wel oppassen dat ge dan met de rest van uw lichaam de auto niet raakt.

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: ma 08 jan 2018, 18:35
door jurgen_s
laat de vrouw eens op het gaspedaal trappen terwijl gij recht boven de carburateur hangt (wel de luchtfilter afhalen natuurlijk).
Als daar geen naft uitkomt dan krijgt hij geen benzine.

Al eens geprobeerd met start piloot?

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: vr 12 jan 2018, 11:08
door silverlion306
Heb laatste tijd niet zo heel veel tijd om ernaar te kijken (werk en kinderoppas :lol: ) en als ik deze week even kon kijken was ik alleen. Daarnet nog even een gloednieuwe batterij aangehangen om dit toch al volledig uit te kunnen sluiten (had al eens de batterij uit de 309 volledig opgeladen en ook eens geprobeerd met die uit de 206cc), maar zoals ik eigenlijk al verwachtte hielp dit niet.

Dus even de plastiek kap op de carburateur afgehaald om die eens te bestuderen. Wanneer ik de gasklep bedien (dus wanneer je op het gaspedaal duwt) zie ik wel degelijk dat deze vlot benzine inspuit (onderaan in de carburateur). Wel had ik indruk dat wanneer ik dit deed het leek alsof er onderaan de carburateur benzine weglekte langs een dichting :?

Carburateur in zijn geheel
Afbeelding

Rode pijl waar ik vermoed dat er benzine lekt
Afbeelding

In de carburateur zelf
Afbeelding
Afbeelding

Zou een kapotte dichting aan de ccarburateur de oorzaak kunnen zijn (aanzuigen valse lucht). Heb niet zo heel veel kennis maar als ik zo wat logisch nadenk zie ik het als een logische reden. Ik had al vaker startprobleem bij hevige regenval (zelfs 1 maal in hevige wolkbreuk 2 jaar geleden motoruitval aan rood licht), maar bij mooi droog weer startte hij altijd zeer vlot. De wagen stond ook quasi altijd in de garage en reed ook zeer weinig in de regen. Of is mijn denkwijze verkeerd? ;)

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: vr 12 jan 2018, 12:53
door jurgen_s
dat kan goed valse lucht zijn en gaat die te arm draaien bij het starten

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 15:33
door silverlion306
Vanmiddag nog eens op zoek gegaan naar het startprobleem. Blijkbaar zou mijn ontstekingstijdstip verkeerd staan. Dankzij een WhatsApp groepsgesprek zijn we hier op uit gekomen. Toen ik probeerde starten met de luchtinlaat los van de carburateur, choke open en gaspedaal ingedrukt kwamen er vlammen uit de carburateur :shock: ik heb precies iets met vlammen... Alleen weet ik zelf niet hoe ik dat tijdstip nu moet bijregelen. Nuja, toch weer een stap verder :)

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 15:38
door jurgen_s
inderdaad, als ge vlammen hebt, staat de timing verkeerd :mrgreen:

Re: 1988 - Peugeot 309 - Silverlion306

Geplaatst: zo 14 jan 2018, 16:04
door PUG(z)OT
steken uw bougie kabels juist? en het rotorke toevallig niet stuk waardoor het verkeerd staat ?