Expert start niet
Geplaatst: do 28 feb 2013, 19:41
Mijn Expert wil niet starten als hij koud staat
Het gaat over een expert van 2003 2.0 HDI 16 klepper.
Aan de computer geeft hij geen foutcodes. Gloeirelais enzo is uitgemeten, alles goed.
Er zit een nieuwe mazoutpomp en aandrijfriem en nokvolgers op. Distributieriem was afgetrokken door het vastlopen van de mazoutomp. Motor heeft ong 145.000km. Na de nieuwe mazoutpomp heeft de motor eigenlijk geen problemen gekend, begon toen het kouder werd. Maar het is raar. In het begin tijdens de extreme koude geen problemen. Toen begon hij iets moeilijker te starten. Op een dag, na 25 km rijden , motor stilgelegd na ong 25km. Na 10min, weer te willen vertrekken, startte hij niet meer. (motor stond nochthans op bedrijfstemperatuur) Blijven proberen en opeens was hij weg. Toen begonnen eigenlijk de problemen.
Als hij koud staat wil hij niet starten. Als ik hem met startkabels aan een andere auto koppel en blijf proberen, start hij wel. Als ik hem daarna uit leg, start hij zonder problemen, elke keer. Dag erna, of werkdag erna, zelfde probleem. Er zit ondertussen ook een nieuwe Batterij in met meer capaciteit. Dit ging 1 dag goed ,na 2dgn zelfde probleem. De retourkes van de injectoren zijn ook vervangen, omdat er 1 een klein beetje lekte. Ik heb wel het gevoel dat wanneer hij eens gestart is, hij bij de volgende start sneller ronddraait.
De waarden (hoeveelheden)aan de computer staan op -1.4 van cyl 1 tot 3 en van cyl 4 +1.4, maar dit zou tussen de cylinders een verschil van 5 mogen zijn.
Zit efkes met de handen in mijn haar en weet het niemeer.
Hopelijk is het wa duidelijk en kunnen jullie helpen.
Zou een starter met meer vermogen helpen ?
Het gaat over een expert van 2003 2.0 HDI 16 klepper.
Aan de computer geeft hij geen foutcodes. Gloeirelais enzo is uitgemeten, alles goed.
Er zit een nieuwe mazoutpomp en aandrijfriem en nokvolgers op. Distributieriem was afgetrokken door het vastlopen van de mazoutomp. Motor heeft ong 145.000km. Na de nieuwe mazoutpomp heeft de motor eigenlijk geen problemen gekend, begon toen het kouder werd. Maar het is raar. In het begin tijdens de extreme koude geen problemen. Toen begon hij iets moeilijker te starten. Op een dag, na 25 km rijden , motor stilgelegd na ong 25km. Na 10min, weer te willen vertrekken, startte hij niet meer. (motor stond nochthans op bedrijfstemperatuur) Blijven proberen en opeens was hij weg. Toen begonnen eigenlijk de problemen.
Als hij koud staat wil hij niet starten. Als ik hem met startkabels aan een andere auto koppel en blijf proberen, start hij wel. Als ik hem daarna uit leg, start hij zonder problemen, elke keer. Dag erna, of werkdag erna, zelfde probleem. Er zit ondertussen ook een nieuwe Batterij in met meer capaciteit. Dit ging 1 dag goed ,na 2dgn zelfde probleem. De retourkes van de injectoren zijn ook vervangen, omdat er 1 een klein beetje lekte. Ik heb wel het gevoel dat wanneer hij eens gestart is, hij bij de volgende start sneller ronddraait.
De waarden (hoeveelheden)aan de computer staan op -1.4 van cyl 1 tot 3 en van cyl 4 +1.4, maar dit zou tussen de cylinders een verschil van 5 mogen zijn.
Zit efkes met de handen in mijn haar en weet het niemeer.
Hopelijk is het wa duidelijk en kunnen jullie helpen.
Zou een starter met meer vermogen helpen ?