advertentie Le Vin du Bâché reclame

1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Moderator: P-unit

Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Hmm :P K weet niet hehe, denk dat t leuk zou staan dat ieder 'onderdeel' iets rood/zwart heeft :P

K zie nog wel, ik photoshop het wel eens
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Pffft.

Nieuw probleem sinds paar dagen...

Het verschilt van keer tot keer.. maar afgaande van de laatste rit met de pug, als ik hoger dan 2.500 toeren ga in lage versnelling (1/2/3 dat k weet) dan schokt die en blijft die haperen en schokken... tegelijkertijd begint het koelvloeistoflampje te flikkeren..

Koelvloeistof al tig keren bijgevuld.. maar zonder verbetering.
Verbeke heeft luchtfilterhuis en gaskleppenhuis(?) schoongemaakt vorige zondag.. toen was t iets beter (kon ik tot 3900 toeren ongeveer gaan...) Maar de laagste is tot nu toe 2300/2400 toeren...

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb vrijdag om 10u30 ook al een afspraak bij peugeot zodat zij eens kunnen kijken maar als ik t zelf kan fixen dan doe k dat graag.


EDIT: Probleem gevonden denk ik! Koelvloeistofdarmp heeft een lek waar die net de motor in gaat.. Nieuw darmpje voor halen dus! :-) Hoop dat daardoor het probleem ook opgelost is van dat het koelvloeistoflampje altijd knippert in hoge toeren en dan de motor 'blokkeert' zeg maar. :D
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Lang niet op het forum geweest... Laptop was stuk en heeft dus ff geduurd.

We zijn ondertussen nog altijd aan het gissen wat het probleem met de 306 zou kunnen zijn..

Probleem is dus dat als die koud is, dus ook ff niet gereden heeft, dat die wel redelijk hoog in toeren kan gaan (ook niet volledig - maar tot de 6.000 +-) en van zodra die een tijdje warm heeft kan ik maar tot c.a. 3200 toeren trekken.. Dan begint die te schokken en begint het koelvloeistof lampje te flikkeren...

Ze zijn er al wel over uit dat het met de ontsteking te maken zou hebben.. Ze hebben hem ook al uitgelezen en de computer gaf enkel de foutmelding dat de temp. sensor stuk zou zijn, nieuwe voor besteld dus (straks even ophalen)..

Wat ze al geprobeerd hebbn:
- Nieuwe bougies erin;
- Andere bobine/moduul geprobeerd;
- Katalysator er even af gehaald - geen verbetering;
- Alle belangrijke elektronische aansluitingen even schoongemaakt zodat ze geen slecht contact zouden kunnen geven;

Weten jullie misschien iets? Ze gokken nu enkel nog op de lambdasonde ofzo.. Of misschien toch iets met die temp. sensor.. wat me sterk lijkt...

Grtz
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

PROBLEEM OPGELOST!

De troublemaker was de vliegwielsensor. Vervangen en de Peugeot rijd weer goed! :D

Me so happy!
verbeke
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 20:32

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door verbeke »

Eindelijk! Gelukkig is het zoiets simpel.

Is het probleem met je koelwater ook weg?
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Nee nog altijd te warm, maar kheb van die ontstopper gehaald in den autostop en kga da 1 van deze dagen eens gebruiken om te zien of da helpt. Anders steek ik een compleet nieuw thermostaathuis want waar die groten darm in gaat is die 'dichting', 't gene da uitsteekt dus of eerder t geen waar diene darm rond klemt nogal verroesterd ... :P

Maar hebben nu eerst andere kosten, over 2 weken weten we namelijk of we 't huis hebben dat we willen gaan huren :D Dusja :D Eigen garageke, grote oprot enzo.. :)
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door seune »

ge kunt die motor ook gewoon eens spoelen he boven de goot en met de tuinslang waar uw water de motor ingaat ( draaiende motor en lat maar gaan tot er zuiver water langs de andere kant uit komt, idem met uwe radiator en radiator van de verwarming :) TU'kes hebben ook snel last met te ontluchten ( luchtbel ) en dan gaat het mook warmer worden dan nodig..

als het enkel uw meterke is dat dat aangeeft.. bij mij was de sensor ( BLAUWE ) kapot... ik reed ook continu op 110° enzo u fan springt normaal aan als de wijzer net voor ( of op) 90° staat als da zo is zou ik is dat sensortje vervangen, die rode wissers heeft wel iets maar denk dat het te veel val't goeie gaat zijn
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Motor is gespoeld geweest maar denk dat men radiator gewoon vol vuil zit maar heb schrik dak iets fout ga doen om die zelf proper te maken :P

Ondertussen zijn de ruiten ook getint bij LRS Voorruit Herstel in NL, top kwaliteit en service! ;-)

Nog geen 'schone' foto's van.. ;-) ma bon, tis echt sjiek!

Afbeelding

Afbeelding
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door seune »

proper proper ;) alleen die wiele spreken MIJ nie echt aan.. hehé ge kunt uw radiator is afkoppele en meej de tuinslang gwn doorspoele en zien wat eruit komt he.. en eventueel een deftig zeepke in doen maar dan laaaaaang laten doorvloeien dat er zeker geen zeepresten blijve hangen ( de onderste darm geregeld toe houden enz zodat het water overal gewest is) of ne andere kowpe :) kheb trouwens nog ene liggen van een 1.6 DENK dat dat dezelfde is ;)
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Jethro »

Vind hem er wel tof uitzien, maar een ander setje velgen zou volgens mij wondere kunnen doen :D
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Heb deze velgenset met goede banden overgekocht van een meiske me ne gele 106 vo ma 80 € :p Staan ook wa schoner dan de originele stalen velg met wieldeksel, hehe :D

Wou graag ooit gaan voor OZ velgen maar denk dat ze nogal gaan vloeken met men kleur combi..

Afbeelding

Zo'n ^


En ja kga die inderdaad is moeten uitspoelen ja, heb er bij auto stop ook speciale reinigings gedoe voor gehaald voor als het niet gaat helpen want amai.. als ik men koelvloeistof elke x bijvul blijft t vuil komen.. tis nu al wel wa minder omda we hem een keer, met opzet, over hebben laten lopen zodat er toch al redelijk veel vuil weg is want in het kachelradiotor systeem zelf zit geen vuil, is ook nagekeken enzo..

En ik weet niet of die van 1.6 ook passen, hebt ge toevallig maten ervan ofzo? :p
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Jethro »

Ik denk wel dat een setje OZ ferm gaat zijn :Y
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door seune »

morgen heb ik afmetingen ik vermoed dat die wel dezelfde zijn aangezien de motor (type) dezelfde is... ge kunt ook de cyclone velgen zetten he ( 306 gti) en die in't zwart doen lijkt mij ook zeker ni mis ! :)
Borre
Berichten: 43
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 17:17

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door Borre »

Zal die is opzoeken @ Seune :) Merci voor tip iig!

Btw; zo'n setje velgen zou ook niet misstaan denk ik..?

Afbeelding

OT: Om jullie allemaal toch up-to-date te houden, de 306 krijgt atm een facelift naar phase 3. Momenteel bezig met front aan het herbouwen, zondag zou het exterieur klaar zijn (ivm tijden van kameraad die de onderdelen spuit e.d.) en maandag avond rijdklaar ivm leveringstijden...

Heb nieuwe ventilator besteld alsook nieuwe radiateur. :)

Pics volgen!

Zo stond em er de maandag bij tot vanmorgen. Morgen maak ik nog wat pics als ik zelf verder ga.. vorige eigenaren hebben het linkse front (kant van stuur) de torxen overgedraaid.. dus speciaal boorkes voor gaan halen en morgen los zien te krijgen.. :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Borre op ma 24 jun 2013, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre

Bericht door jurgen_s »

't is nen 306 en geen 305 :Y
Plaats reactie

Terug naar “30x”