2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Moderator: P-unit
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Mooie wagen!
Aangename kennismaking!
Aangename kennismaking!
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
kleur met veel metal flake in
als de zon erop staat geeft die veel diepte
als de zon erop staat geeft die veel diepte
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
idd, als je vanuit verschillende hoeken kijkt zie je verschillende kleuraccenten
topper!
topper!
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Niet omdat er problemen waren maar omdat die vroeg of laat toch eens komen deze avond de roetfilter ervanonder gevist.Het begon al goed met de wartelmoer van de stalen leiding waarvan de draad gripeerde.Iedereen weet dat inox op inox makkelijk vastloopt,maar de ingenieurs die lang hebben gestudeerd weten dat percies niet.Gelukkig tap en snijkussen 16x1.5 bij de hand om de draad na te snijden.De filter leek opt eerste zicht vrij proper maar toen ik er in tegenovergestelde richting in blies kwam er de bekende bruin-rode stof uit.Eerst eens gewogen en kwam op 8.8 kg.Dan in een zak de rest eruit geblazen zo goed het ging en nadien een sterke zeepoplossing erin gedaan die tot morgen kan inwerken.Dan ga ik de filter reinigen met warm water cleaner.Nadien weeg ik hem opnieuw.
windows screen capture
Ik ben nadien wel benieuwd of er verschil te voelen is.Niet dat hij veel verbruikt want met liters en kms kom ik op 6.2 wat minder is dan de computer aangeeft.
windows screen capture
Ik ben nadien wel benieuwd of er verschil te voelen is.Niet dat hij veel verbruikt want met liters en kms kom ik op 6.2 wat minder is dan de computer aangeeft.
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
ge moet wat meer gas geven wim
staat trouwens op youtube een filmpje van iemand met een citroen C5 die de roetfilter met een hogedrukreiniger heeft proper gemaakt.
Wel na nat maken goed laten drogen, desnoods in de oven steken voor een uurtje.
staat trouwens op youtube een filmpje van iemand met een citroen C5 die de roetfilter met een hogedrukreiniger heeft proper gemaakt.
Wel na nat maken goed laten drogen, desnoods in de oven steken voor een uurtje.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Ja ik weet maar er rijden zo vaak treuzelaars voor me en ik hou me goed aan de toegelaten snelheid.twee maand geleden eerste keer geflitst toen ik een treuzelaar voorbij reed en dat na 22 jaar!Ik geef ook pas goed gas als hij warm staat, deed dat me al mijn wagens zo en heb nooit een slechte motor gehad.Nuja zoveel wagens ook weer niet eh .Ik zal er morgen de heteluchtblazer een tijd inleggen dat blaast goed door ook.
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
zolang het niet warmer als 600°C wordt is het goed
wordt het warmer is uw roetfilter kapot
wordt het warmer is uw roetfilter kapot
2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
meng me hier even kort in: heb zo ook het roetfilter van m'n 807 gedemonteerd gehad, maar wel een 1L roetfilter reinigingsprodukt (heel vloeibaar) erin gespoten (compressor) zo van bovenaf (filter hing boven een emmer) waarvan langs onder mss een druppel uitkwam - zo vlg gebruiksaanwijzing lang laten inwerken, zéker 2u, en dan met een 0,5L spoelprodukt van 't zelfde merk ingespoten, toen kwam er wel onder een en ander aan vies goedje uit
daarna (voorzichtig) urenlang telkens langs beide zijden met hogedrukreiniger gespoeld totdat er enkel nog proper water uitkwam
en daarna paar dagen in de berging (waar CV staat) laten uitdrogen, alvorens 't weer gemonteerd werd
heeft me zo'n 2 jaar geleden 'n ganse zaterdag gekost maar content dat ik het gedaan had
daarna (voorzichtig) urenlang telkens langs beide zijden met hogedrukreiniger gespoeld totdat er enkel nog proper water uitkwam
en daarna paar dagen in de berging (waar CV staat) laten uitdrogen, alvorens 't weer gemonteerd werd
heeft me zo'n 2 jaar geleden 'n ganse zaterdag gekost maar content dat ik het gedaan had
Laatst gewijzigd door 807-508SW op zo 07 jun 2015, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
eventueel nog de naam van dat produkt?
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
kijk hier maar 'ns
Eurovan2 Knowledge Base
http://www.eurovan2.de/forum/viewtopic.php?f=23&t=147
en wat naar onder scrollen
Eurovan2 Knowledge Base
http://www.eurovan2.de/forum/viewtopic.php?f=23&t=147
en wat naar onder scrollen
Laatst gewijzigd door 807-508SW op wo 10 jun 2015, 07:12, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Deze morgen naar het werk gereden om de filter uit te stomen.In het begin witte schuim van de zeep en wat later bruine smurrie.Zo gestoomd tot het water zo goed als klaar was en dan nog met de waterdarm water door laten lopen langs twee kanten en terwijl rond gedraaid tot er niets bruin meer uitkwam.Ik was een uur later al thuis, zo snel ging het.Daar een hetelucht pistool in de filter gelegd maar de luchtstroom was niet sterk genoeg.Dan met perslucht doorgeblazen en erna weer gewogen maar er moest nog water inzitten want nu woog de filter ineens 9.5kg.Deze dan maar gemonteerd en erna wat autostrade gereden en wat meer op het gas gehangen .Ik heb geen damp of zeepbellen in mijn spiegel gezien.
Nu eens zien of er verschil is in verbruik.Vlot is hij in elk geval.
Nu eens zien of er verschil is in verbruik.Vlot is hij in elk geval.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
Merci Jurgen, die roetfilters doen wel echt goed hun werk want de hoeveelheid roet die ik heb gezien is echt miniem!!
Re: 2009 - Peugeot 607 2.2 HDI 170 - Wim505GTDTE
het blijft voor mij het beste systeem op de markt, vooral omdat ze met die regeneratievloeistof werken welke de verbrandingstemperatuur verlaagd naar 350°C ipv de normale 450°C. Regeneratie begint dus vroeger en is ook rapper gedaan.