2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Moderator: P-unit
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
kleine update, ik heb inderdaad de verkeerde keerring gehad. de juiste ligt voor mij klaar bij de dealer. morgen ochtend ophalen en ik heb vrij gevraagd morgenavond
de keerring en de aandrijfas te monteren.
de keerring en de aandrijfas te monteren.
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
En dan weer kilometers vreten.
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
inmiddels de keerring vervangen en de as weer gemonteerd.
wat mij opvalt als je de koppeling op laat komen met weg rijden trilt de hele auto.
dit was met het vorige (standaard 2 massavliegwiel)vliegwiel ook al.
ik heb de werkcilinder van de koppeling al ontlucht maar het wordt niet beter.
iemand een idee wat het kan zijn?
ik krijg er nu vooral een bijzonder slecht humeur van.........
wat mij opvalt als je de koppeling op laat komen met weg rijden trilt de hele auto.
dit was met het vorige (standaard 2 massavliegwiel)vliegwiel ook al.
ik heb de werkcilinder van de koppeling al ontlucht maar het wordt niet beter.
iemand een idee wat het kan zijn?
ik krijg er nu vooral een bijzonder slecht humeur van.........
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Misschien een slechte motorsteun? Eentje die niet meer overweg kan met het koppel van de motor?
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
ik heb het ook sinds ik ben overgeschakeld van dubbel massa naar vol vliegwiel. Bij het aanzetten in eerste veel meer trillingen. Ik los dat op door iets meer gas te geven en iets meer slippende koppeling.
Maar leuk vind ik het ook niet...
Maar leuk vind ik het ook niet...
-
- Pug Driver
- Berichten: 931
- Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
- Locatie: Heusden-zolder
- Contacteer:
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Mm...., ik ga bij de mijne toch een nieuw dubbelmassa vliegwiel steken als ik de koppeling is ga aanpakken deze lente/zomer.
Maar jij had dat ook al moet je standaard dubbelmassa vliegwiel zeg je?
Maar jij had dat ook al moet je standaard dubbelmassa vliegwiel zeg je?
Laatst gewijzigd door Dries op do 23 feb 2017, 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
het probleem zat hem in de werkcilinder en de druklager hevel.
ik heb de werkcilinder nogmaals gedemonteerd en toen ik aan de hevel trok in de bak hoorde ik een klik.
daarna nogmaals geprobeerd de werkcilinder te ontluchten.(had geen remvloeistof meer staan)
nu trilt hij nog wel een klein beetje met wegrijden maar dat had ik wel verwacht.
ik had een 2 massavliegwiel van LUK met een Sachskoppelingset willen bestellen, maar deze is momenteel niet te bestellen bij www.misterauto.nl
de jaarlijkse keuring redelijk probleemloos verlopen.
het enige probleem nu is dat de kachelmotor er mee opgehouden is.
ik heb even snel gemeten en er komt wel 12v op de kachelmotor dus ik vermoed dat de weerstand stuk is.
binnenkort maar eens in verdiepen.
ik heb de werkcilinder nogmaals gedemonteerd en toen ik aan de hevel trok in de bak hoorde ik een klik.
daarna nogmaals geprobeerd de werkcilinder te ontluchten.(had geen remvloeistof meer staan)
nu trilt hij nog wel een klein beetje met wegrijden maar dat had ik wel verwacht.
ik had een 2 massavliegwiel van LUK met een Sachskoppelingset willen bestellen, maar deze is momenteel niet te bestellen bij www.misterauto.nl
de jaarlijkse keuring redelijk probleemloos verlopen.
het enige probleem nu is dat de kachelmotor er mee opgehouden is.
ik heb even snel gemeten en er komt wel 12v op de kachelmotor dus ik vermoed dat de weerstand stuk is.
binnenkort maar eens in verdiepen.
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
2 massavliegwiel had al aardig ruimte en het druklager was ook al stuk aan het gaan toen.
Dries schreef:Mm...., ik ga ik bij de mijne toch een nieuw dubbelmassa vliegwiel steken als ik de koppeling is ga aanpakken deze lente/zomer.
Maar jij had dat ook al moet je standaard dubbelmassa vliegwiel zeg je?
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
en weer mijn koppelingspedaal onderin om moedeloos van te worden.
vliegwiel,koppeling, druklager, geleidebus alles is nieuw.
als de koppelingscilinder eraf haalt dan kan je de hevel heen en weer halen n klikt deze in elkaar en dan doet hij het weer.
ik weet het even niet meer. nog nooit eerder mee gemaakt zoiets..........
vliegwiel,koppeling, druklager, geleidebus alles is nieuw.
als de koppelingscilinder eraf haalt dan kan je de hevel heen en weer halen n klikt deze in elkaar en dan doet hij het weer.
ik weet het even niet meer. nog nooit eerder mee gemaakt zoiets..........
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
http://www.amt.nl/techniek/artikel/2011 ... 12-1011611#
mooie praatjes.......
ik ga proberen om een andere koppelingscilinder te monteren eventueel met de pedaalcilinder, maar ik zag al dat je daar erg lastig bij komt.
mooie praatjes.......
ik ga proberen om een andere koppelingscilinder te monteren eventueel met de pedaalcilinder, maar ik zag al dat je daar erg lastig bij komt.
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
nou rijdt ik alweer 2 dagen zonder problemen.
ik heb wel alvast een voorraadje remvloeistof gehaald. nu nogmaals het hydraulische koppelingsysteem ontluchten. dit is toch bij veel auto een ondergeschoven probleem.
iedere 2 jaar netjes de remvloeistof verversen, maar het koppelingssysteem is een gescheiden systeem dus wordt nooit ververst......
het trillen is alleen met wegrijden als je een beetje gas geeft(1500toeren) en in zn achteruitversnelling.
ik hoop dat beter te krijgen met het verversen/ontluchten van het systeem.
valeo p4 kit zou goed moeten werken op een standaard auto.
tot dusver kan ik het systeem alleen aanbevelen als je een anker voor een boot zoekt.
iemand nog een goede Belgische auto verkoop site? dan kan ik eens spieken of er soms een mooie 406 break hdi voorbij komt tzt met niet teveel km
ik heb wel alvast een voorraadje remvloeistof gehaald. nu nogmaals het hydraulische koppelingsysteem ontluchten. dit is toch bij veel auto een ondergeschoven probleem.
iedere 2 jaar netjes de remvloeistof verversen, maar het koppelingssysteem is een gescheiden systeem dus wordt nooit ververst......
het trillen is alleen met wegrijden als je een beetje gas geeft(1500toeren) en in zn achteruitversnelling.
ik hoop dat beter te krijgen met het verversen/ontluchten van het systeem.
valeo p4 kit zou goed moeten werken op een standaard auto.
tot dusver kan ik het systeem alleen aanbevelen als je een anker voor een boot zoekt.
iemand nog een goede Belgische auto verkoop site? dan kan ik eens spieken of er soms een mooie 406 break hdi voorbij komt tzt met niet teveel km
-
- Pug Driver
- Berichten: 931
- Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
- Locatie: Heusden-zolder
- Contacteer:
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Spijtig zo al die problemen, maar ze zullen wel opgelost geraken.
En hier in België vind ge ze ook niet gemakkelijk meer in een deftige staat met weinig km ofwel betaal je ze nog wel wat. En de 2.2HDI al helemaal niet.
En hier in België vind ge ze ook niet gemakkelijk meer in een deftige staat met weinig km ofwel betaal je ze nog wel wat. En de 2.2HDI al helemaal niet.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
dat klopt, daarom ik zo snel op uwen gesprongen benDries schreef:Spijtig zo al die problemen, maar ze zullen wel opgelost geraken.
En hier in België vind ge ze ook niet gemakkelijk meer in een deftige staat met weinig km ofwel betaal je ze nog wel wat. En de 2.2HDI al helemaal niet.
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
koppeling nogmaals ontlucht vorige week. hij blijft het nu doen.
alleen de trilling met wegrijden blijft. voorruit is niet zo,n probleem.
in de achteruit versnelling en vooral een bocht achteruit is vreselijk.
als je eenmaal rijdt rijdt ie heerlijk.
de 1e 1000km zitten er alweer bijna op nu.
mocht iemand zn koppeling/vliegwiel moeten vervangen, monteer dus gewoon een 2 massavliegwiel en niks anders !!!
alleen de trilling met wegrijden blijft. voorruit is niet zo,n probleem.
in de achteruit versnelling en vooral een bocht achteruit is vreselijk.
als je eenmaal rijdt rijdt ie heerlijk.
de 1e 1000km zitten er alweer bijna op nu.
mocht iemand zn koppeling/vliegwiel moeten vervangen, monteer dus gewoon een 2 massavliegwiel en niks anders !!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 931
- Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
- Locatie: Heusden-zolder
- Contacteer:
Re: 2002 - Peugeot 406 break 2.2hdi - japio406
Voor mij is het dus een uitgemaakte zaak dat er terug een dubbelmassa vliegwiel inkomt.