1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Moderator: P-unit
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Goed bezig!
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Same as above!
In de mijne zou ook een nieuw brilletje gelast moeten worden wegens ongeval.
Valt het wat mee om te doen?
In de mijne zou ook een nieuw brilletje gelast moeten worden wegens ongeval.
Valt het wat mee om te doen?
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Ja dat valt goed mee, puntlassen uitboren. en nieuw brilleke erin punten. Als de plaat waaraan je moet lassen nog dik genoeg is is dat geen probleem.
Moest je nog een brilleke zoeken, ik weet nog een linkse deel liggen, origineel peugeot dus perfecte pasvorm.
Grtz. Gertjan
Moest je nog een brilleke zoeken, ik weet nog een linkse deel liggen, origineel peugeot dus perfecte pasvorm.
Grtz. Gertjan
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
nog een kleine update
koelschroeven zitten erin, alle elektriciteit is gedaan. benzineleidingen vernieuwd, remleidingen voor tot achter vernieuwd, benzinetank zit er terug in.
Vandaag eens de motor gestart en sloeg gelijk aan. Just nog de uitlaat er eens aanhangen want tis toch luid zo.
Verder nog een probleemke met de relais van de benzinepomp, die krijgt geen massa van de stuurdoos. Momenteel is het met een draadje overbrugt. Nog eens goed op zoeken.
grtz. gertjan
koelschroeven zitten erin, alle elektriciteit is gedaan. benzineleidingen vernieuwd, remleidingen voor tot achter vernieuwd, benzinetank zit er terug in.
Vandaag eens de motor gestart en sloeg gelijk aan. Just nog de uitlaat er eens aanhangen want tis toch luid zo.
Verder nog een probleemke met de relais van de benzinepomp, die krijgt geen massa van de stuurdoos. Momenteel is het met een draadje overbrugt. Nog eens goed op zoeken.
grtz. gertjan
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Niet veel kunnen doen, tbegint wat koud te worden in 't schuurtje .
Voorkant begint al goed vorm te krijgen. Enkel nog de bilsteins met de weitec veren eronder zwieren.
Achterkant is bijna volledig opgelast. Dan de achteras eens eronderuit halen om op te frissen.
Ook de neus eens erop gestoken om te zien wat da geeft
Nog een paar maandjes en tis in orde
Voorkant begint al goed vorm te krijgen. Enkel nog de bilsteins met de weitec veren eronder zwieren.
Achterkant is bijna volledig opgelast. Dan de achteras eens eronderuit halen om op te frissen.
Ook de neus eens erop gestoken om te zien wat da geeft
Nog een paar maandjes en tis in orde
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Blijft een mooi topic om te volgen. Misschien omdat ik een voorliefde heb voor de 309, maar toch. Stuk voor stuk mooie updates. Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat.
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
knappe wagen, en zeker mooi maar zwaar projectje! mijn derde wagen was een 309GTI 8-klepper, heb er nog altijd goeie herinneringen aan, vooral de manier hoe ge met die kont kunt smijten in de bochten, zalig!
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
dank voor de reacties,
Het tempo was er een beetje uit met de feestdagen...
Bilsteins zitten er onder samen met de weitec veren, +/-4 cm lager gekomen.
Rechterbrilletje is ook opgelast, bumperbalk passend gemaakt zodat de bumper mooi de voorvleugels volgt.
Pookhoes is ook vervangen. Nog wat prutskes gedaan dat ik ondertussen al vergeten ben...
Volgende week normaalgezien een net 309 gti16 interieur ophalen.
Nieuwe spiegels en pinkers zijn ook onderweg.
grtz. Gertjan
Het tempo was er een beetje uit met de feestdagen...
Bilsteins zitten er onder samen met de weitec veren, +/-4 cm lager gekomen.
Rechterbrilletje is ook opgelast, bumperbalk passend gemaakt zodat de bumper mooi de voorvleugels volgt.
Pookhoes is ook vervangen. Nog wat prutskes gedaan dat ik ondertussen al vergeten ben...
Volgende week normaalgezien een net 309 gti16 interieur ophalen.
Nieuwe spiegels en pinkers zijn ook onderweg.
grtz. Gertjan
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Het begint er op te lijken.
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
bumper sluit beter aan dan origineel
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
schoon werkzaamheden.
wordt een juweeltje als hij buitenkomt
wordt een juweeltje als hij buitenkomt
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
kmag niet te snel werken, de 309 is pas in juli 25 jaar...
motorke is ondertussen terug open geweest wegens een lekkende cilinderbus. En dan uiteindelijk toch de zuigerveren mee vervangen, en twas best ook .
motorke is ondertussen terug open geweest wegens een lekkende cilinderbus. En dan uiteindelijk toch de zuigerveren mee vervangen, en twas best ook .
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
blijkbaar iets mis met de fotos
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
Je fotos zijn altijd handig, zo doe ik wat kennis op voor als ik aan mijn 309 GTI16 werk, zo heb ik al een beter zicht van sommige zaken
Ik probeer mijne deze zomer ook af te hebben (of toch rijklaar), mijne word wel pas volgend jaar in februari old-timer...
Ik probeer mijne deze zomer ook af te hebben (of toch rijklaar), mijne word wel pas volgend jaar in februari old-timer...
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1990 - peugeot 309 gti16 - gertjan
hoe ben je daar achter gekomen van die lekkende bus? bleef hij water nemen? of startte hij moeilijk?
is wel een kl*te jobke denk ik om de cilinderkop af te nemen terwijl de motor er in ligt
is wel een kl*te jobke denk ik om de cilinderkop af te nemen terwijl de motor er in ligt