Peugeot 106 Rallye s2 8v
Geplaatst: do 11 dec 2014, 14:15
Ik ben nieuw in deze forum en dacht even mijn auto te laten zien en tegelijk ook wat vragen stellen.
In 2013 heb ik een Rallye overgekocht van vrouw die er geen zorg voor nam. Ze had al een tijdje met een olielek staan rijden tot hij stilviel. Ze heeft hem dan 2 jaar buiten laten stilstaan. (moest het zijn dat ze ineens geld had om hem te herstellen... )
Er waren veel deuken, krassen en vervangen onderdelen. Roest viel wel nog mee. Voor 250 euro ben ik met een rallye naar huis gekeerd.
Eerst hebben we de motor en interrieur er uit gehaald om de roestige delen te vervangen. Ook de onderkant hebben we volledig behandeld. De chassis is ook wat recht getrokken geweest.
Een vriend had in zijn garage een motor liggen van een 306. We hebben dan is gekeken wat er vervangen moest worden om de kracht van een Rallye te behouden. Bleek dat de extra 10 pk van de nokkenas komen.
Ondertussen werd de carosserie ook klaargemaakt voor het verven.
Zo kwam hij terug van het verven.
En zo ziet hij er nu uit.
De plannen zijn nu nog:
- Ineterrieur afmaken en de bucket seats plaatsen
- Velgen opniew verven
- Peugeot 205 rallye versnellingsbak in plaatsen
- Keuren.
Nu de vragen
Ik vroeg mij af of iemand een korte versnellingen heeft en of ik zijn mening daar over kan hebben. Ik heb veel mensen gehoord die het zalig vinden maar ook veel die er over klagen. Ook op de autosnelweg, draait de motor niet veel te hoog in toeren aan 120 bijvoorbeeld?
Heeft er iemand zijn auto laten keuren met een sport katalysator? De katalysator op mijn auto is leeg gehaald en daardoor vrees ik voor de keuring. Aangezien ik een sportkatalysator goedkoper kan krijgen dan een originele vroeg ik mij af of ik er daarmee zal door geraken.
Ook voor de stoelen. Ik heb 2dehands bucket seats gekocht. Het zijn geen echte racestoelen, het merk is "autostyle"... Ik kan ze wel toeklappen voor moest er iemand vanachter willen instappen. Nu vraag ik mij ook af of ik daarmee door de keuring ga geraken.
Mijn side skirts staan ook wat bol waardoor er tussen de auto en de skirts een spleet komt te staan. Is er een of andere manier om dit te herstellen? Zonder te moeten vijzen? Lijmen hebben we al geprobeerd...
Dank bij voorbaat
In 2013 heb ik een Rallye overgekocht van vrouw die er geen zorg voor nam. Ze had al een tijdje met een olielek staan rijden tot hij stilviel. Ze heeft hem dan 2 jaar buiten laten stilstaan. (moest het zijn dat ze ineens geld had om hem te herstellen... )
Er waren veel deuken, krassen en vervangen onderdelen. Roest viel wel nog mee. Voor 250 euro ben ik met een rallye naar huis gekeerd.
Eerst hebben we de motor en interrieur er uit gehaald om de roestige delen te vervangen. Ook de onderkant hebben we volledig behandeld. De chassis is ook wat recht getrokken geweest.
Een vriend had in zijn garage een motor liggen van een 306. We hebben dan is gekeken wat er vervangen moest worden om de kracht van een Rallye te behouden. Bleek dat de extra 10 pk van de nokkenas komen.
Ondertussen werd de carosserie ook klaargemaakt voor het verven.
Zo kwam hij terug van het verven.
En zo ziet hij er nu uit.
De plannen zijn nu nog:
- Ineterrieur afmaken en de bucket seats plaatsen
- Velgen opniew verven
- Peugeot 205 rallye versnellingsbak in plaatsen
- Keuren.
Nu de vragen
Ik vroeg mij af of iemand een korte versnellingen heeft en of ik zijn mening daar over kan hebben. Ik heb veel mensen gehoord die het zalig vinden maar ook veel die er over klagen. Ook op de autosnelweg, draait de motor niet veel te hoog in toeren aan 120 bijvoorbeeld?
Heeft er iemand zijn auto laten keuren met een sport katalysator? De katalysator op mijn auto is leeg gehaald en daardoor vrees ik voor de keuring. Aangezien ik een sportkatalysator goedkoper kan krijgen dan een originele vroeg ik mij af of ik er daarmee zal door geraken.
Ook voor de stoelen. Ik heb 2dehands bucket seats gekocht. Het zijn geen echte racestoelen, het merk is "autostyle"... Ik kan ze wel toeklappen voor moest er iemand vanachter willen instappen. Nu vraag ik mij ook af of ik daarmee door de keuring ga geraken.
Mijn side skirts staan ook wat bol waardoor er tussen de auto en de skirts een spleet komt te staan. Is er een of andere manier om dit te herstellen? Zonder te moeten vijzen? Lijmen hebben we al geprobeerd...
Dank bij voorbaat