Re: berengun - Peugeot 205 CTI 1987
Geplaatst: za 27 dec 2014, 08:37
Koplampen en pinkers kunt ge het beste nieuw bestellen op het net bij Mister Auto. Voor een hele set ben je rond de 80 euro klaar, aparte pinker iets van een 7 euro. Als je de Haynes wil mag je mij een mail sturen met je e-mailadres. Ik heb hem in PDF-formaat en dan stuur ik hem door.
Moest het trouwens de mijne zijn reviseerde ik de motor niet, maar ging ik op zoek naar een goede mi16 of RFS. Kosten rond de 500 euro voor het hele pakket (motor, ecu en uitlaat), je vindt er af en toe zelfs gereviseerde voor 1000 euro. Inbouw is echt kinderspel en man, wat een verschil in rijplezier. Je moet toch niet meer naar de keuring, dus geen probleem. Enige dat je dan nog zou moeten doen is een achteras met schijven (weet een adres voor een gereviseerde) en grotere remmen met aangepaste ophanging (dubbele armen) vooraan. Alles bij mekaar 1500 à 2000 euro (afhankelijk van revisiemotor of niet), dus even veel als je aan een revisie van je huidige motor zal kwijt zijn. Je krijgt er een totaal andere auto voor terug: 0-100 rond 6 seconden, verbruik minder dan origineel (gemiddeld 8,5 liter), veel betere remprestaties en wegligging.
Wil je hem terug volledig origineel heb je een dikke dag werk (buiten de achteras), dus niet onoverkomelijk maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen. Aan de kas hoef je niks aan te passen en je ziet er ook niks van zolang je de motorkap dicht laat.
Als je wil overtuigd worden mag je altijd eens langskomen voor een testritje
Moest het trouwens de mijne zijn reviseerde ik de motor niet, maar ging ik op zoek naar een goede mi16 of RFS. Kosten rond de 500 euro voor het hele pakket (motor, ecu en uitlaat), je vindt er af en toe zelfs gereviseerde voor 1000 euro. Inbouw is echt kinderspel en man, wat een verschil in rijplezier. Je moet toch niet meer naar de keuring, dus geen probleem. Enige dat je dan nog zou moeten doen is een achteras met schijven (weet een adres voor een gereviseerde) en grotere remmen met aangepaste ophanging (dubbele armen) vooraan. Alles bij mekaar 1500 à 2000 euro (afhankelijk van revisiemotor of niet), dus even veel als je aan een revisie van je huidige motor zal kwijt zijn. Je krijgt er een totaal andere auto voor terug: 0-100 rond 6 seconden, verbruik minder dan origineel (gemiddeld 8,5 liter), veel betere remprestaties en wegligging.
Wil je hem terug volledig origineel heb je een dikke dag werk (buiten de achteras), dus niet onoverkomelijk maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen. Aan de kas hoef je niks aan te passen en je ziet er ook niks van zolang je de motorkap dicht laat.
Als je wil overtuigd worden mag je altijd eens langskomen voor een testritje