PetDig2 schreef:
de 508 huidige model is gewoon een kwalitatief erg goede wagen, en uitermate geschikt als lange-afstanden-auto, zelfs als 1.6 HDi
2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
afgelopen week na 1355 km getankt - 64,5 L - betekent dus 64,5 / 13,55 = 4,76 L / 100 km
BC duidde 4,7 aan
ik kom vrijwel nooit nog aan de 5 L
ben benieuwd voor de 1.6 BlueHDi, ik probeer te gaan voor de EAT6, offertes van een EAT6 met LED, DAB+ en JBL, volleder enerzijds, en een manuele, zonder LED, DAB+ of JBL, maar in de plaats 4-zone airco tevens volleder, zijn ingediend, beide haria grijs Allure, dus sowieso panoramadak
ja stockwagens, te nemen zoals ze zijn, anderzijds geen wachttijden
EAT6 is 108 g CO², manueel is 104 g, officieel mag ik gaan tot 105 g
BC duidde 4,7 aan
ik kom vrijwel nooit nog aan de 5 L
ben benieuwd voor de 1.6 BlueHDi, ik probeer te gaan voor de EAT6, offertes van een EAT6 met LED, DAB+ en JBL, volleder enerzijds, en een manuele, zonder LED, DAB+ of JBL, maar in de plaats 4-zone airco tevens volleder, zijn ingediend, beide haria grijs Allure, dus sowieso panoramadak
ja stockwagens, te nemen zoals ze zijn, anderzijds geen wachttijden
EAT6 is 108 g CO², manueel is 104 g, officieel mag ik gaan tot 105 g
-
- Pug Driver
- Berichten: 4716
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Allé, hopelijk krijgt uw voorkeur.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
bwa zullen zien.....
heb feitelijk geen zin om op te leggen voor een firmawagen - hebben onze 807 ook nog te onderhouden
Verstuurd vanaf mijn Lenovo B8080-F met Tapatalk
heb feitelijk geen zin om op te leggen voor een firmawagen - hebben onze 807 ook nog te onderhouden
Verstuurd vanaf mijn Lenovo B8080-F met Tapatalk
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
zo, rijd sinds een week met m'n voorkeur , de 'oude' is naar een nieuwe collega, heb die tot 149d km gehad - nieuwe collega even ingewijd ivm 'automaat' rijden, had achteraf 'n dag later nog feedback dat hij het een aangename wagen vond - ja ik heb er dan ook zeer graag mee gereden, spijtig van de bij 127d km versleten koppeling - verder was de wagen totaal probleemloos !
de 1.6 BlueHDi rijdt, vergeleken met de 1.6 e-HDi, vooral bij wegrijden in koude toestand, stiller - het 'geknetter' wat ik vroeger beschreef (en wat door de Monzol5c goed onderdrukt werd) heeft deze totaal niet, deze 'zoemt' wat daarvoor in de plaats - deze heeft nog geen eerste tank leeggereden dus nog geen Monzol5c toegevoegd gekregen
de EAT6 is wel een ander paar mouwen dan de ETG6, veel vlotter (zonder onderbreking van het koppel) opschakelen, wat vooral van 1 naar 2 opvalt) nochtans heeft de ETG me nooit echt gestoord behalve bij fileverkeer, daar was deze bak wat minder aangenaam - ik reed altijd in S en dan schakelde de bak wat schokkerig terug naar 2 en 1, bij vertragen tot zowat stilstand - in gewone stand werd niet vroegtijdig teruggeschakeld maar dan zat je bij weer optrekken na stilstand 'bij 50 al in 6' waarbij de auto echt traag was
ja deze nieuwe heeft behalve een elektrische kofferklep, 4-zone klima en alarm, denk ik zowat alles aan opties
* JBL (merk niet zoveel verschil met de standaard audio, eerlijk gezegd, en ik mis het opbergvakje rechts in de koffer want daar zit nu de subwoofer - ik zette daar bij de vorige m'n voorraadje PET flesjes Monzol5c samen met het tanktuitje om door de tankbeveiliging heen te klikken) - nu zit er midden op het dashboard ook een luidsprekerrooster
* DAB+, klinkt wel goed tov. gewoon FM, nog geen uitvallen van zenders ervaren, maar heb niet vaak de radio langdurig aan staan
* de GPS Connected (blijkbaar laatste nieuwe versie) met voice ctrl werkt wel veel mooier dan de oude RT6, met touchscreen, toch spijtig dat de draaiknop op de middentunnel verdwenen is, daarvoor dan nu autozoom, veel mooiere graphics - moet het allemaal nog leren kennen incl. de apps etc - gekoppeld met USB zie ik dat er iPhone apps op het scherm komen - pffffff vergt nog studie, leidt tijdens het rijden enkel maar af.....
* de full LED is krachtig, automatische hoogteregeling die je ziet kalibreren (?) bij starten, zoals de Xenon verlichting op de Lancia Phedra van onze vrienden - verder met deze lange dagen nog niet in het donker gereden dus nog geen ervaring ermee
* het volleder is natuurlijk wat sjieker dan het halfleder, dacht dat dit dan gepaard ging met memory voor de bestuurderszetel maar dat is blijkbaar weggelegd voor de versie met Nappa leder - nu geen erg ondanks dat gezinsleden cf. car policy ook met de wagen zouden mogen rijden, bedankt m'n vrouw ervoor en kruipt gezwind in haar Fiatje Grande Punto - wel leuk dat cf. bij de vorige ook voor de passagierszetel er nog de elektrische lendensteunregeling op zit - ik las op de Peugeot site dat dat enkel nog op de bestuurderszetel gezeten zou hebben
* de keyless entry en -starten vind ik totaal overbodig - ik probeer nog iedere keer een sleutel in een contactslot te steken bij het willen starten, en om te draaien bij het stoppen - enfin zal er wel aan gaan wennen - verder zullen ze een 508 'niet GT' wel zo gauw niet pikken maar ik heb toch een metalen doosje uitgezocht net groot genoeg voor de 2 'sleutels' voor 's nachts (en wanneer op hotel) - het schijnt dat met keyless entry de wagen heel gemakkelijk te stelen is, of erin in te breken is, door het 'sleutel'-signaal te scannen en te versterken - met de 'sleutels' in dat doosje tot vlakbij de wagen gelopen en kijk, kan 'm nu niet openen - enfin 't gaat hier niet over bv. een BMW dus zal allemaal wel meevallen
wat 'standaard' op het voorfacelift model was, was de rammel rechts achter aan de rugleuning, op te lossen door wat isolatie tape rond de slotbeugel te draaien, dan klemde de leuning wel bij het willen neerklappen daarvan vanuit de koffer
deze heeft die rammel niet - ik luister bij een nieuwe wagen vooral de eerste dagen angstvallig (met radio uit) naar rammelkes en piepkes, en ik moet zeggen 'chapeau', er is niets te horen - de wagen doet zeer solide aan en rijdt zonder een krimp te geven over kasseibaan - onderweg naar m'n werk ligt er ergens in een bocht zo'n stuk kasseien, echt ongenadig voor de ophanging van een auto
of de vorige dat in het begin ook zo geruisloos deed herinner ik me niet goed meer, wel had die op het allerlaatst qua geluid wat onrust in de achterwielophanging, ondanks dat ie in april na 4 jaar zonder mankementen uit de keuring kwam
enfin deze is geleased op 4 tot 5 jaar, met een niet te overschrijden aantal km van 180.000 - zeer blij nog net het nu oude model nog met 72L tank te hebben kunnen nemen van m'n werk - die actieradius van ong. 1350 km (waarbij ik dan zo'n 65L tank) is toch zo'n comfort
de 1.6 BlueHDi rijdt, vergeleken met de 1.6 e-HDi, vooral bij wegrijden in koude toestand, stiller - het 'geknetter' wat ik vroeger beschreef (en wat door de Monzol5c goed onderdrukt werd) heeft deze totaal niet, deze 'zoemt' wat daarvoor in de plaats - deze heeft nog geen eerste tank leeggereden dus nog geen Monzol5c toegevoegd gekregen
de EAT6 is wel een ander paar mouwen dan de ETG6, veel vlotter (zonder onderbreking van het koppel) opschakelen, wat vooral van 1 naar 2 opvalt) nochtans heeft de ETG me nooit echt gestoord behalve bij fileverkeer, daar was deze bak wat minder aangenaam - ik reed altijd in S en dan schakelde de bak wat schokkerig terug naar 2 en 1, bij vertragen tot zowat stilstand - in gewone stand werd niet vroegtijdig teruggeschakeld maar dan zat je bij weer optrekken na stilstand 'bij 50 al in 6' waarbij de auto echt traag was
ja deze nieuwe heeft behalve een elektrische kofferklep, 4-zone klima en alarm, denk ik zowat alles aan opties
* JBL (merk niet zoveel verschil met de standaard audio, eerlijk gezegd, en ik mis het opbergvakje rechts in de koffer want daar zit nu de subwoofer - ik zette daar bij de vorige m'n voorraadje PET flesjes Monzol5c samen met het tanktuitje om door de tankbeveiliging heen te klikken) - nu zit er midden op het dashboard ook een luidsprekerrooster
* DAB+, klinkt wel goed tov. gewoon FM, nog geen uitvallen van zenders ervaren, maar heb niet vaak de radio langdurig aan staan
* de GPS Connected (blijkbaar laatste nieuwe versie) met voice ctrl werkt wel veel mooier dan de oude RT6, met touchscreen, toch spijtig dat de draaiknop op de middentunnel verdwenen is, daarvoor dan nu autozoom, veel mooiere graphics - moet het allemaal nog leren kennen incl. de apps etc - gekoppeld met USB zie ik dat er iPhone apps op het scherm komen - pffffff vergt nog studie, leidt tijdens het rijden enkel maar af.....
* de full LED is krachtig, automatische hoogteregeling die je ziet kalibreren (?) bij starten, zoals de Xenon verlichting op de Lancia Phedra van onze vrienden - verder met deze lange dagen nog niet in het donker gereden dus nog geen ervaring ermee
* het volleder is natuurlijk wat sjieker dan het halfleder, dacht dat dit dan gepaard ging met memory voor de bestuurderszetel maar dat is blijkbaar weggelegd voor de versie met Nappa leder - nu geen erg ondanks dat gezinsleden cf. car policy ook met de wagen zouden mogen rijden, bedankt m'n vrouw ervoor en kruipt gezwind in haar Fiatje Grande Punto - wel leuk dat cf. bij de vorige ook voor de passagierszetel er nog de elektrische lendensteunregeling op zit - ik las op de Peugeot site dat dat enkel nog op de bestuurderszetel gezeten zou hebben
* de keyless entry en -starten vind ik totaal overbodig - ik probeer nog iedere keer een sleutel in een contactslot te steken bij het willen starten, en om te draaien bij het stoppen - enfin zal er wel aan gaan wennen - verder zullen ze een 508 'niet GT' wel zo gauw niet pikken maar ik heb toch een metalen doosje uitgezocht net groot genoeg voor de 2 'sleutels' voor 's nachts (en wanneer op hotel) - het schijnt dat met keyless entry de wagen heel gemakkelijk te stelen is, of erin in te breken is, door het 'sleutel'-signaal te scannen en te versterken - met de 'sleutels' in dat doosje tot vlakbij de wagen gelopen en kijk, kan 'm nu niet openen - enfin 't gaat hier niet over bv. een BMW dus zal allemaal wel meevallen
wat 'standaard' op het voorfacelift model was, was de rammel rechts achter aan de rugleuning, op te lossen door wat isolatie tape rond de slotbeugel te draaien, dan klemde de leuning wel bij het willen neerklappen daarvan vanuit de koffer
deze heeft die rammel niet - ik luister bij een nieuwe wagen vooral de eerste dagen angstvallig (met radio uit) naar rammelkes en piepkes, en ik moet zeggen 'chapeau', er is niets te horen - de wagen doet zeer solide aan en rijdt zonder een krimp te geven over kasseibaan - onderweg naar m'n werk ligt er ergens in een bocht zo'n stuk kasseien, echt ongenadig voor de ophanging van een auto
of de vorige dat in het begin ook zo geruisloos deed herinner ik me niet goed meer, wel had die op het allerlaatst qua geluid wat onrust in de achterwielophanging, ondanks dat ie in april na 4 jaar zonder mankementen uit de keuring kwam
enfin deze is geleased op 4 tot 5 jaar, met een niet te overschrijden aantal km van 180.000 - zeer blij nog net het nu oude model nog met 72L tank te hebben kunnen nemen van m'n werk - die actieradius van ong. 1350 km (waarbij ik dan zo'n 65L tank) is toch zo'n comfort
-
- Pug Driver
- Berichten: 4716
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Mooi dat er verbetering in zit, de 1.5 zou nog stiller zijn en ong 0.3 liter minder verbruiken.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
gelukkig dat er verbetering inzat, anders zou je het jammer hebben gevonden dat je de 'oude' moest inleveren. Maar aan uw uitleg te horen, zijt ge al helemaal verkocht aan de nieuwe.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
ja verk(n)ocht aan de nieuwe - nieuw is altijd weer leuk he
verder rijden met de oude was echter zeker geen straf geweest
het is mijn meest comfortabele auto (geweest) tot nu toe
807 is fijn / ruim concept, maar op lange afstanden zit 508 beter
verder rijden met de oude was echter zeker geen straf geweest
het is mijn meest comfortabele auto (geweest) tot nu toe
807 is fijn / ruim concept, maar op lange afstanden zit 508 beter
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Geen foto’s van de nieuwe? Optielijst klinkt wel goed. De 4-zone klima is een optie die je vlot kan missen, vind ik, maar wel gek dat op zo’n uitgebreide wagen een alarm niet standaard is.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
alarm was nog een extra optie
maar ik heb de wagen 'as is' uit stock moeten (mogen!) nemen, het was qua 1.6 BlueHDi EAT6 de duurste Allure die er in stock stond
andere stockwagens hadden dan weer wel bv. de elektrisch bediende kofferklep, of de 4-zone airco, maar daarvoor dan geen LED / DAB+ / JBL
die waren mij ook goed (genoeg) geweest, maar ja als ge dan toch voor 'iets meer' moogt gaan, in VAA per maand maakte het allemaal niet veel uit
ah ja wat op deze ook niet zit, is het manueel uittrekbare zitkussen van de beide voorzetels - dàt was iets wat wel welkom was geweest, want de zittingen van zowel de vorige als deze vind ik nét een paar cm te kort
gelukkig kan je met de elektrische stoelverstelling ook de helling van het zitkussen regelen (vooraan hoger/lager), dat scheelt echt (vind ik) een stúk op lange afstanden
je ervaart een auto primair aan de manier waarop je erin zit - is dat niet goed (in te stellen), begin er dan maar niet aan
foto's heb ik zeker, afgelopen week naar UK geweest voor het werk en daar een drietal nachten in een voor Britse begrippen mooi hotel geweest, in een groot park - maar ik weet niet meer hoe ik hier foto's kan uploaden
maar ik heb de wagen 'as is' uit stock moeten (mogen!) nemen, het was qua 1.6 BlueHDi EAT6 de duurste Allure die er in stock stond
andere stockwagens hadden dan weer wel bv. de elektrisch bediende kofferklep, of de 4-zone airco, maar daarvoor dan geen LED / DAB+ / JBL
die waren mij ook goed (genoeg) geweest, maar ja als ge dan toch voor 'iets meer' moogt gaan, in VAA per maand maakte het allemaal niet veel uit
ah ja wat op deze ook niet zit, is het manueel uittrekbare zitkussen van de beide voorzetels - dàt was iets wat wel welkom was geweest, want de zittingen van zowel de vorige als deze vind ik nét een paar cm te kort
gelukkig kan je met de elektrische stoelverstelling ook de helling van het zitkussen regelen (vooraan hoger/lager), dat scheelt echt (vind ik) een stúk op lange afstanden
je ervaart een auto primair aan de manier waarop je erin zit - is dat niet goed (in te stellen), begin er dan maar niet aan
foto's heb ik zeker, afgelopen week naar UK geweest voor het werk en daar een drietal nachten in een voor Britse begrippen mooi hotel geweest, in een groot park - maar ik weet niet meer hoe ik hier foto's kan uploaden
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
zo, paar plaatjes
na 2 weken al 1.804 km gedaan
Verstuurd vanaf mijn Lenovo B8080-F met Tapatalk
na 2 weken al 1.804 km gedaan
Verstuurd vanaf mijn Lenovo B8080-F met Tapatalk
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
zien er fijne zetels uit om in te vertoeven!!
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Mooi mooi.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
dank u dank u
de eerste testen van de 508 II (sedan) duiken nu op, op 't internet - het lijkt er toch wel op dat die krapper is geworden achterin
alleszins is deze zeker uitgerijpt, ik zag de voor-facelift versie (m'n vorige) nog wat liever, maar ja deze is ook nog sierlijk
wel is deze in deze donkere uitvoering mooier, zo valt het zwarte gedeelte onder het radiatorrooster niet op
ik heb wel het idee dat de ophanging sinds de facelift versie verbeterd is: zachter (achteraan!) en vooral geruislozer - deze dribbelt niet op slecht wegdek
de eerste testen van de 508 II (sedan) duiken nu op, op 't internet - het lijkt er toch wel op dat die krapper is geworden achterin
alleszins is deze zeker uitgerijpt, ik zag de voor-facelift versie (m'n vorige) nog wat liever, maar ja deze is ook nog sierlijk
wel is deze in deze donkere uitvoering mooier, zo valt het zwarte gedeelte onder het radiatorrooster niet op
ik heb wel het idee dat de ophanging sinds de facelift versie verbeterd is: zachter (achteraan!) en vooral geruislozer - deze dribbelt niet op slecht wegdek
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
13.000 km alweer
1.6 BlueHDi EAT6 lijkt iets meer verbruik te geven dan de 1.6 e-HDi ETG
4.8 tegen 4.6 L/100 km
record met deze is 3.8, tegen 3.6 met de vorige, bij rijden van afstanden in NL (vorige week nog nr Groningen geweest, zondagnamiddag heen, donderdag terug)
tot de volgende keer - valt niets te melden - 508 is uitgerijpte wagen, doet wat ie doen moet
1.6 BlueHDi EAT6 lijkt iets meer verbruik te geven dan de 1.6 e-HDi ETG
4.8 tegen 4.6 L/100 km
record met deze is 3.8, tegen 3.6 met de vorige, bij rijden van afstanden in NL (vorige week nog nr Groningen geweest, zondagnamiddag heen, donderdag terug)
tot de volgende keer - valt niets te melden - 508 is uitgerijpte wagen, doet wat ie doen moet