advertentie C&C reclame

2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

508 en 5008

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door Steven »

Ik denk altijd maar zo: als je er niks aan gedaan had hangt er maandag een dubbele dosis zout op, dan ziet ie er nog erger uit. :Y :+
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door Octa+ »

Ik moet hier dringend werk van maken... *vuil*
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Er staan nog geen 100.000km op, maar hij heeft wel z'n onderhoud al gekregen. De dealer moest toch eens kijken naar een paar akkefietjes. Alles opgelost. En deze keer zijn de remblokken vooraan vervangen. Ik kan dus 100.000km doen met een set blokken vooraan. Da's leuk :Y

Ik heb ook een set nieuwe tapijten erin laten leggen. Aan de bestuurderskant zat er intussen een gat :oops:

Er zijn ook preventieve werken uitgevoerd op vraag van Peugeot:
- De draadbundel van de Adblue is volledige vervangen (ik denk dat ik dat hier nog eens gelezen heb .... ergens in een topic van een 308).
- Een klemveer mbt de mazouttank is vervangen. Kans op lekkage.
- Een relais op de motorventilator is vervangen.

Voila, we kunnen er weer tegenaan 8)
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door Octa+ »

Top! [emoji106]
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door Steven »

Zo eh, 100.000km op 2 jaar tijd. :shock:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door jurgen_s »

dat waren bij mij vroeger de rustige jaren als ik 'maar' 50k per jaar deed.

Ik heb verschillende jaren gehad dat ik tussen de 70 en 80K zat. Maar dan had ik wel het gevoel dat ik in mijn auto leefde. Blij dat ik daar vanaf ben eerlijk gezegd.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Steven schreef:Zo eh, 100.000km op 2 jaar tijd. :shock:
In mei heb ik 'm 2 jaar, Steven :oops:
Tegen dan zullen er wss wel wat meer km's op staan
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door PetDig2 »

da's zeer goed gereden - ik heb de 'mijne' in mei 3 jaar en zal dan net de 100.000 gepasseerd zijn

(vroeger deed ik 50.000 / jaar, liever niet meer)
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Bon, dat hebben we vandaag dan ook maar eens meegemaakt:

Afbeelding

Op het scherm van de boordcomputer verscheen ook een batterij met de melding: storing laadstroom accu.

Omdat de wagen op de ring van Antwerpen al kuren had, was ik al op weg naar de dealer. Ik heb 'm nog tot daar kunnen rijden (na telefonisch overleg met dealer). Daar staat 'm nu. Wss de spanner van de riem voor de alternator stuk. Het geeft toch altijd een vreemd gevoel om zo ineens "STOP" op je boordcomputer te zien verschijnen.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9540
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door jurgen_s »

stop start werkt dan ook niet meer waarschijnlijk
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Idd. Daar is het allemaal mee begonnen. In de file staan op de ring van Antwerpen op het linkse baanvak natuurlijk. Terug willen vertrekken en die start-stop die weigert om de motor terug aan te zetten. Leuk is anders.
Ik kreeg de melding: gelieve manueel te starten. Je bent ineens de draad kwijt, wil vertrekken (achter je beginnen ze al zenuwachtig te doen) en wat doe je? Je duwt snel op die knop start stop. Wil die auto niet starten. Ah ja, die boite stond nog in "D" :roll:
En hopla, terug vertrokken. Krijg ik plotseling die onaangename geur van de airco die uitgezet wordt (stond nochtans aan). En bij de volgende stop viel de motor niet meer stil. Toen wist ik dat er iets aan de hand was. Direct beslist om richting dealer te rijden. En enkele minuten later kwam dan de melding op de boordcomputer. De airco werd vermoedelijk door de electronica uitgeschakeld (grote stroom verbruiker).
Als ik aan de kant stond met uitgeschakelde motor en waarschuwingslichten aan, besliste de auto zelfs dat dit feestje ook niet meer doorging en schakelde zelf de waarschuwingslichten uit. :shock: Persoonlijk vond ik dat nu niet zo veilig, maar ja.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door Steven »

jurgen_s schreef:dat waren bij mij vroeger de rustige jaren als ik 'maar' 50k per jaar deed.

Ik heb verschillende jaren gehad dat ik tussen de 70 en 80K zat. Maar dan had ik wel het gevoel dat ik in mijn auto leefde. Blij dat ik daar vanaf ben eerlijk gezegd.

Kan je beter een mobilhome kopen. :mrgreen: Ik zit graag in de auto, en ik zie niet op tegen een stukje sturen, maar ik denk wel dat je met deze jaarkilometrages er heel anders tegenop kijkt. :shock: Vooral als je dan het Belgische wegennet kent. Moest nog een ander verhaal zijn als je over de Duitse autostrade kan cruisen of een mooie Zwitserse bergpas onder de wielen krijgt.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Bwa, dat valt allemaal nogal mee. Op spitsuren is het idd minder leuk. En af en toe heb je idd last van een accident. Maar als je de wegeninfo wat opvolgt kan je meestal op tijd uitwijken.

Vandaag om 16u! telefoon gekregen van de dealer. Auto klaar. Van service gesproken. Onderdelen bestellen en herstellen. Op die korte tijd. Ikke gelukkig! :Y 't Was idd de spanner van de riem die de geest gegeven had (waardoor de riem gebroken is!). Morgen zijn we dus opnieuw vertrokken. Ritje: Kontich - Ninove - Sint-Pieters-Woluwe - Ekeren en dan naar huis. :lol:
Laatst gewijzigd door GT'tje op vr 17 feb 2017, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Octa+
Berichten: 660
Lid geworden op: wo 28 jan 2015, 15:11

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door Octa+ »

Goed! Mss ook eens langsgaan want start-stop marcheert hier bijna nooit... de laatste weken.
GT'tje
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 28 feb 2015, 20:16
Locatie: Hemiksem

Re: 2015 - Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHdi - GT'tje

Bericht door GT'tje »

Als je batterij niet krachtig genoeg meer is, werkt de start-stop ook niet. Ik heb dat meegemaakt. Nieuwe batterij erin en 't was opgelost. De batterij moet wel onder een bepaald niveau zitten, ander neemt Peugeot dit niet op als waarborg.
Plaats reactie

Terug naar “50x”