2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
Moderator: P-unit
2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
hello iedereen
ik ben nieuw op deze forum
ik ben vladi (vova) ik kom uit schoten
sinds 6maanden geleden ben ik overgestapt naar en peugeot 407 1.6 HDI 110pk van 2009, vroeger reed ik met en mazda mx5 maar spijtig genoeg was mx5 te klein en moest iets groter gaan zoeken omdat ik in een peugeot garage werk heb ik besloten om en 407 aan te schaffen
zo heb ik die gekocht:
maar naar paar maanden vond ik die saai dus heb hier en daar wat aan mijn 407 veranderd:
xenon 6000K
koffer gecleand
95% getinte ruiten
17inch velgen
achter lichten verduisterd
er is nog op komst
zo ziet die nu eruit
mvg vladi
ik ben nieuw op deze forum
ik ben vladi (vova) ik kom uit schoten
sinds 6maanden geleden ben ik overgestapt naar en peugeot 407 1.6 HDI 110pk van 2009, vroeger reed ik met en mazda mx5 maar spijtig genoeg was mx5 te klein en moest iets groter gaan zoeken omdat ik in een peugeot garage werk heb ik besloten om en 407 aan te schaffen
zo heb ik die gekocht:
maar naar paar maanden vond ik die saai dus heb hier en daar wat aan mijn 407 veranderd:
xenon 6000K
koffer gecleand
95% getinte ruiten
17inch velgen
achter lichten verduisterd
er is nog op komst
zo ziet die nu eruit
mvg vladi
-
- Pug Driver
- Berichten: 3700
- Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
- Locatie: Torhout West-Vlaanderen
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
Welkom hier en je heb een mooie wagen.
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
schoon machien!!
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
Welkom, mooie 407.
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
Mooie auto.
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
thx iedereen
er komen paar aanpassingen aan de auto
4cm verlagen
bumperlip van musketier
miss voor later en volledig andere interieur
ik wil die ook chippen naar stage 1. heeft er iemand ervaring ermee ? heb gelezen dat de koppeling snel slijt als ik hem laat chippen ?
thx !
er komen paar aanpassingen aan de auto
4cm verlagen
bumperlip van musketier
miss voor later en volledig andere interieur
ik wil die ook chippen naar stage 1. heeft er iemand ervaring ermee ? heb gelezen dat de koppeling snel slijt als ik hem laat chippen ?
thx !
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
koppeling van een 1.6 is niet heeeeel sterk neen
maar kan je ook vragen aan de chipboer om het koppel niet te hard te laten binnenkomen in de lage toerentallen. iemand met verstand van zaken kan dat zeker voor u gedaan krijgen.
maar kan je ook vragen aan de chipboer om het koppel niet te hard te laten binnenkomen in de lage toerentallen. iemand met verstand van zaken kan dat zeker voor u gedaan krijgen.
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
jurgen_s schreef:koppeling van een 1.6 is niet heeeeel sterk neen
maar kan je ook vragen aan de chipboer om het koppel niet te hard te laten binnenkomen in de lage toerentallen. iemand met verstand van zaken kan dat zeker voor u gedaan krijgen.
Thx,
Ik ben van plan om naar BR performance te gaan heb veel kennisen die daar hun auto chipte en nog altijd heel tevreden zijn
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
inderdaad, Jürgen,jurgen_s schreef:koppeling van een 1.6 is niet heeeeel sterk neen
.
Akkoord met de verduisterde ramen en achterklep, maar de andere plannen
succes met uw Musketier-bumperlip en verlaging, dat gaat niet zo goed samen, ne 407 steekt héééél ver over aan de voorkant, wat steeds problemen geeft bij elk obstakel (verkeersdrempel, trottoir, inrit, .....)
ne fase 2 is altijd beter dan ne fase 1 (en zoooo slecht was die ook niet)
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
Ik begrijp wat je wil zeggen, langs de andere kant, als iemand anders dat graag heeft, waarom niet?
Ik heb 4 jaar een Alfa 159 SW gehad. Dat ding was niet verlaagd en daarmee heb ik half Vlaanderen afgeschuurd. Een onding was dat (voor mij). Maar een verlaging kan ik steeds begrijpen vanuit het esthetisch opzicht.
Ik heb 4 jaar een Alfa 159 SW gehad. Dat ding was niet verlaagd en daarmee heb ik half Vlaanderen afgeschuurd. Een onding was dat (voor mij). Maar een verlaging kan ik steeds begrijpen vanuit het esthetisch opzicht.
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
mooie wagen, alleen..... had ik die in originele toestand gelaten
en de 1.6 HDi tunen zou ik niet doen: vooral op tijd (iedere 15k km) oliewissel met 5W30 C2 doen en er nog zo lang mogelijk van genieten !
hoeveel km heeft de wagen nu ?
have fun
en de 1.6 HDi tunen zou ik niet doen: vooral op tijd (iedere 15k km) oliewissel met 5W30 C2 doen en er nog zo lang mogelijk van genieten !
hoeveel km heeft de wagen nu ?
have fun
-
- Pug Driver
- Berichten: 3192
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
- Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
- Contacteer:
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
om de 20 dkm olie verversen is ook op tijd. Dat heb ik altijd gedaan, nooit geen problemen gehad, nooit een olieverbruik vastgesteld en ruim 300 dkm mee gebold, met den Has.
Problemen had ik wel met de koppeling, de egr-klep, .....
Problemen had ik wel met de koppeling, de egr-klep, .....
2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
als je lange afstanden doet OK
maar vooral op de 1.6 HDi van iets eerdere datum lees je toch veel over turbo-schade
mijn schoonbroer werkt bij Masterfoods in Olen
daar hadden ze 'n aantal 508 SW's e-HDi als leasewagens, voor het woon-werk verkeer van het personeel - die betaalden zelf een lease-bedrag per maand maar konden dan privé onbeperkt rijden
bij een aantal is de turbo eraan gegaan vaak bij 60k km al (bij mensen die het niet nauw namen met op tijd naar de garage gaan)
ze zijn toen overgegaan op bv A6 Avant 2.0 TDIe's, en nadien naar Superb Combi 1.6 TDI Blue-weet-ik-veel
mocht ik mijn 508 SW privé rijden kwam er elke 15k km nieuwe olie in
liever daar wat extra geld aan geven dan aan een motor-tuning
maar nu moet ik me ook aan de 20k km houden, enfin de wagen rijdt slechts lange afstanden
maar vooral op de 1.6 HDi van iets eerdere datum lees je toch veel over turbo-schade
mijn schoonbroer werkt bij Masterfoods in Olen
daar hadden ze 'n aantal 508 SW's e-HDi als leasewagens, voor het woon-werk verkeer van het personeel - die betaalden zelf een lease-bedrag per maand maar konden dan privé onbeperkt rijden
bij een aantal is de turbo eraan gegaan vaak bij 60k km al (bij mensen die het niet nauw namen met op tijd naar de garage gaan)
ze zijn toen overgegaan op bv A6 Avant 2.0 TDIe's, en nadien naar Superb Combi 1.6 TDI Blue-weet-ik-veel
mocht ik mijn 508 SW privé rijden kwam er elke 15k km nieuwe olie in
liever daar wat extra geld aan geven dan aan een motor-tuning
maar nu moet ik me ook aan de 20k km houden, enfin de wagen rijdt slechts lange afstanden
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
de ver laging en bumperlip is nog niet vast gelegd maar wel chippen ik vindt dat de 1,6 motoren wat te licht zijn voor 407 .
ik heb de auto op 80K km gekocht en heb nu 125K km heb al zelf d-riem vervangen nu nog koppeling , ik doe redelijk veel km sinds dat ik in spa francorchamps ga vlaggen en veel naar andere circuit ga zien, ik rij wel dagelijks tussen de 30 a 70km, onderhouden doe ik zoals het moet ik werk in peugeot garage dus onderhoud is geen probleem voor mij
mvg vladi
ik heb de auto op 80K km gekocht en heb nu 125K km heb al zelf d-riem vervangen nu nog koppeling , ik doe redelijk veel km sinds dat ik in spa francorchamps ga vlaggen en veel naar andere circuit ga zien, ik rij wel dagelijks tussen de 30 a 70km, onderhouden doe ik zoals het moet ik werk in peugeot garage dus onderhoud is geen probleem voor mij
mvg vladi
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2009 - Peugeot 407 1.6 HDI 110pk - vova407
Vooral uw eigen goesting doen Als er al eens iets fout loopt, er van leren.