1989 - Peugeot 309 XR - Twoofive
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
1989 - Peugeot 309 XR - Twoofive
hallo beste mede forummers, na lange afwezigheid en op de achtergrond meekijken heb ik terug een peugeot in mijn bezit;-)
het is geheel onverwachts een 309 xr van het gezegende jaar 1989 geworden, in die tijd nog fase 1 , dus ook met een 1.3 motor;-)
bij aankomst was er dus wel werk aan, hij koelde onder andere niet, en het interieur was klaar om eruit gegooid te worden.
en nog andere dingen, zoals olielekjes e.d., maar het viel wel mee.
roestplekken zijn er ook niet echt, het spatbord links is ooit vervangen geweest door een imitatie, en heeft een laagje roest op de wielrand, en aan het achterwiel links borrelt de lak wat op.
de onderzijde is stevig, met geen noemenswaardige roest of beschadigingen.
een goede basis dus;-)
na het vervangen van de waterpomp(was de originele nog), de thermostaat(hetzelfde verhaal), en de contacten op thermostaathuis en radiator en uiteraard het verversen van de koelvloeistof was het koelingsprobleem opgelost;-)
een lekke kleppendakselpakking (kurk) zorgde voor het olielek, dit was ook vrij snel opgelost;-)
de stoelframes vooraan waren in de stoel zelf over, niet gebarsten, dus heb ik voor een ander interieur gekozen;-)
na dan een oldtimerkeuring doorstaan te hebben en een heel flinke wasbeurt kreeg ik het aanbod om een set wielen over te nemen van peugeotfreak, dit hebben we ook gedaan;-)
een verlaging later hadden we een 'schoon voiture';-)
ik vergeet wss hier en daar iets, maar hier zijn enkele foto's van de huidige staat;-)
uiteraard is alle commentaar en/of tips welkom;-)
het is geheel onverwachts een 309 xr van het gezegende jaar 1989 geworden, in die tijd nog fase 1 , dus ook met een 1.3 motor;-)
bij aankomst was er dus wel werk aan, hij koelde onder andere niet, en het interieur was klaar om eruit gegooid te worden.
en nog andere dingen, zoals olielekjes e.d., maar het viel wel mee.
roestplekken zijn er ook niet echt, het spatbord links is ooit vervangen geweest door een imitatie, en heeft een laagje roest op de wielrand, en aan het achterwiel links borrelt de lak wat op.
de onderzijde is stevig, met geen noemenswaardige roest of beschadigingen.
een goede basis dus;-)
na het vervangen van de waterpomp(was de originele nog), de thermostaat(hetzelfde verhaal), en de contacten op thermostaathuis en radiator en uiteraard het verversen van de koelvloeistof was het koelingsprobleem opgelost;-)
een lekke kleppendakselpakking (kurk) zorgde voor het olielek, dit was ook vrij snel opgelost;-)
de stoelframes vooraan waren in de stoel zelf over, niet gebarsten, dus heb ik voor een ander interieur gekozen;-)
na dan een oldtimerkeuring doorstaan te hebben en een heel flinke wasbeurt kreeg ik het aanbod om een set wielen over te nemen van peugeotfreak, dit hebben we ook gedaan;-)
een verlaging later hadden we een 'schoon voiture';-)
ik vergeet wss hier en daar iets, maar hier zijn enkele foto's van de huidige staat;-)
uiteraard is alle commentaar en/of tips welkom;-)
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
welkom terug
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
thanks & with pleasure;-)
deze zal wel eens samen met mijn oude rallye gaan cruisen vermoed ik;-)
deze zal wel eens samen met mijn oude rallye gaan cruisen vermoed ik;-)
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
mooie 309. ziet er goed onderhouden uit. Zeker nog foto's plaatsen als je er nog hebt
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
309! Veel plezier ermee! Nog verdere plannen? Of gewoon fijn cruisen?
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
gewoon cruisen en genieten van alle niet aanwezige electronica;-)
uiteraard motorisch en mechanisch in orde houden he;-)
uiteraard motorisch en mechanisch in orde houden he;-)
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
aha was er al even op aan het wachten ge ziet onkruid vergaat niet he
knap wat ge er al van gemaakt hebt ! ik zou wel nog wat grijze dashboard en plastiek onderdelen zwart spuiten zodat ze bij het GTI interieur passen
knap wat ge er al van gemaakt hebt ! ik zou wel nog wat grijze dashboard en plastiek onderdelen zwart spuiten zodat ze bij het GTI interieur passen
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
aha dan toch eindelijk hier terug te voorschijn gekomen , ferm machien maatje
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
tis een ferm machien maat:)
rijd ook super goed die kit he
tevens is deze 309 ook voorzien van motersteun spacers
rijd ook super goed die kit he
tevens is deze 309 ook voorzien van motersteun spacers
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
@PUG(z)OT; ik heb bewust gewacht tot ie goed in orde was en ingeschreven.
we hebben ons werk al gehad, maar het ergste is door;-)
nu genieten.
en idd, de rest van het interieur komt ter zijner tijd ook aan de beurt;-)
@ peugeotfreak; eerst moest ie bijna af zijn, da weet je he;-)
@ de kit rijdt verassend goed maat;-)
en idd, de motor hangt een cm hoger in zijn steunen, want de carter hangt vrij laag;-)
we hebben ons werk al gehad, maar het ergste is door;-)
nu genieten.
en idd, de rest van het interieur komt ter zijner tijd ook aan de beurt;-)
@ peugeotfreak; eerst moest ie bijna af zijn, da weet je he;-)
@ de kit rijdt verassend goed maat;-)
en idd, de motor hangt een cm hoger in zijn steunen, want de carter hangt vrij laag;-)
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
weet er iemand hier toevallig hoe de bedrading van de achterruitenwissermotor moet werken?
vanwege het feit dat er geen bekabeling rechtstreeks op de koffer loopt geraakt daar geen stroom?
of geven de dempers links en rechts dit door? daar zijn nl connectoren aan?
een stroomloopschema zou fantastisch zijn;-)
vanwege het feit dat er geen bekabeling rechtstreeks op de koffer loopt geraakt daar geen stroom?
of geven de dempers links en rechts dit door? daar zijn nl connectoren aan?
een stroomloopschema zou fantastisch zijn;-)
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
Re: 1989-PEUGEOT 309 XR-Twoofive
het is opgelost, best wel vernuftig die fransen;-)
-links door de demper loopt de +na contact
-rechts door de demper loopt de +na schakelaar
-via het slot (en dus enkel met gesloten koffer) loopt de min
en ik maar uitmeten met open koffer:-)
-links door de demper loopt de +na contact
-rechts door de demper loopt de +na schakelaar
-via het slot (en dus enkel met gesloten koffer) loopt de min
en ik maar uitmeten met open koffer:-)
-
- Pug Driver
- Berichten: 984
- Lid geworden op: za 21 jan 2006, 22:19
- Locatie: st lambrechts herk
Re: 1989 - Peugeot 309 XR - Twoofive
ik heb vandaag nog een extra optie bijgeplaatst, ne een kaartleeslamp in de dakconsole.
ook heb ik het lampje boven de achterbank hersteld;-)
ik wacht nu nog op een paar rallye naafdoppen, voor de centergaten;-)
ook heb ik het lampje boven de achterbank hersteld;-)
ik wacht nu nog op een paar rallye naafdoppen, voor de centergaten;-)
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 309 XR - Twoofive
die rallye naafdoppen komen er aan