Pagina 3 van 11

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: wo 18 okt 2017, 20:47
door PUG(z)OT
Nice 8)

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: do 19 okt 2017, 15:16
door 205tunerke
Nieuwe lagers zijn ook binnen.
Zodra ik tijd heb kan ik fusees demonteren en ombouwen naar 1.9...
Cardans leveren ze zaterdag normaal en schroefset verwacht ik ook dat ze daartegen aankomen.

de nieuwe cardans komen onder de gti en de gebruikte komen onder de deze te zitten...

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 19:11
door 205tunerke
Vandaag was de lakstift binnen en de kleur is perfect.
In zoverre dat metallic lak lackstiftje dat kan zijn...
Afbeelding
dus bestellen een paar spuitbuskes om de bumpers te spuiten.

Ook was de schroefset aangekomen.
weet wel niet welke ik ga steken:
deze set zijn TA technics of de kw inoxline variant 1 dat ik nog heb liggen...
Afbeelding

hopelijk morgen wat meer demonteren...

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 20:23
door PUG(z)OT
die kleur is er idd boenk op ja :D

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 20:54
door Steven
Serieus tempo in een keer. 8)

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: za 21 okt 2017, 13:09
door 205tunerke
@steven: zit nu nog 5 weken thuis... 3 weken gewoon verlof en 10dagen (3weken vaderschaps verlof)dus kan tussen troosten en pampers verschonen af en toe wel wat doen...

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: za 21 okt 2017, 14:32
door 205tunerke
voila fussees gedemonteerd vandaag
en de roest eens wat beter bekeken...

gat naast motorsteun
Afbeelding
Afbeelding

en gat in het brilleke...
Afbeelding

beetje laswerk maar valt goed mee naar mijn mening

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: zo 22 okt 2017, 09:49
door 205tunerke
achteraf gezien blijken de standard fusees kleiner uitgedraaid te zijn als 1.9 fusees...
Dus naven ombouwen is te veel werk.
Hebben we de sequel maar verder afgebroken...
Afbeelding

De sequel heeft trouwens al terug gedraaid, op remmenreiniger wel eens waar...
Maar draaien is al heel wat na klein 3 jaar...
Vermoed dat er nog wat lucht in injector leidingen zit...

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: do 26 okt 2017, 15:02
door 205tunerke
vandaag een uurke tijd gehad...
wiellagers gaan vernieuwen 8)
2 zelfde lagers van hetzelfde merk, de een met plastiek de ander met ijzer...
swat zijn beide nieuw dus in ieder geval beter als wat het was...
Afbeelding

nieuwe binnenvleugel is ook onderweg...

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: do 26 okt 2017, 19:27
door PUG(z)OT
Welk binnenspatbord? waar nog kunnen vinden?

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: vr 27 okt 2017, 10:10
door 205tunerke
@ pugzot: waar op paar foto's terug men wielsleutel door steekt... dus distributie kant ter hoogte van motorsteun. EMPA, nen Hollander Arie Pronk maakt alles van vast plaatwerk voor de veerpoot kommen nog nieuw... brillekes, binnenspatborden, radiator lat, sleepoog, ...
vb van wat hij allemaal maakt
Afbeelding
nr3 is dus onderweg
Das ook de kerel die de alumium koelvloeistofpijpjes en speciaal veerpootbruggen( zoals op kriske zene gti) maakt...
Afbeelding
Afbeelding

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: vr 27 okt 2017, 16:01
door 205tunerke
Weer een uurke kunnen klussen.
Dash deels gedemonteerd en alle rand systemen motor afgekoppeld...
Uitlaat, ecu, brandstofcirquit, koelvloeistof circuit.
Motor hangt enkel nog aan de steunen... 8)
Identificatie plaaatje is ondertussen ook in orde.

Volgende werk frame, draagarmen en stuurhuis geheel er van onder.
En dan kan motor, bak, kabelboom geheel er van onder 8)

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: zo 29 okt 2017, 16:55
door 205tunerke
frame ervanonder
Afbeelding

motor er onderuit gerold
Afbeelding

kale baai
Afbeelding

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: ma 30 okt 2017, 17:47
door Steven
hard gewerkt weer. 8)

Re: 1992 - peugeot 205 trophy - 205tunerke

Geplaatst: di 31 okt 2017, 11:09
door 205tunerke
dat hoort daar precies niet...
Afbeelding
duidelijker beeld van roest aan de motorsteun
Afbeelding

in het nieuwe plaatwerk zit de "deuk" voor de motorsteun volgens mij niet, dus gaan we bestaand plaatwerk op zeer artistieke wijze uitslijpen...
nieuw plaatwerk ook op die manier uitslijpen zodat de vouw onder de motorsteun blijft zitten, daar is de plaat nog goed...