2017 - Peugeot 308 GTI 270pk - Johan D B
Geplaatst: zo 26 nov 2017, 10:59
Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw op het forum en heb me gisteren een rode 308 Gti BPS aangeschaft.
In het verleden steeds fan geweest van de Franse wagens en vrijwel steeds met Citroën en Ds gereden, in een ver verleden ook eens een Peugeot 504 gehad. Een paar fraaie exemplaren zijn hier de revue gepasseerd en ik denk daarbij aan een BX Sport, Saxo VTS 16V en de fantastische en onvolprezen Xantia Activa V6.
Van Ds had ik reeds een erg goede Ds3 Sportchic 1.6 HDI 112 en een DS5 2.0 Hdi 163 en de vriendin heeft een Ds4 BlueHdi 180 EAT 6.
En nu dus eens naar Peugeot overgestapt. De DS5 waar ik tot nu mee reed had zijn leeftijd (+5 jaar) en kilometers (+100000 km.) er stilaan opzitten en ik wou ook wel eens iets speciaals.
Nu ja speciaal dat is de DS5 ook wel en het was een fijne wagen, bijzonder en mooi imo, bovendien nagenoeg probleemloos.
In eerste instantie wou ik bij Ds blijven met een Ds3 Performance die ik erg leuk vond. Tot de 308 Gti in zicht kwam door teveel op het internet te snuisteren , en toen vond ik een demowagen van een dealer, 8 maand oud en amper 6000 km gereden.
De prijs was zowat hetzelfde als van een nieuwe 3 Performance maar je krijgt daar toch een heel andere wagen voor.
Dus ik gisteren met de madam maar eens een kijkje gaan nemen, zeer vriendelijk ontvangen en mocht er onmiddellijk proefrit mee gaan doen. Nou dat moeten ze net niet doen... je laten rijden met zoiets . Eerste gewaarwording, dit is toch behoorlijk stug op slechte weg maar voor de rest prachtige wagen om in te rijden.
Het stuurtje waar ik (teveel) commentaren op gelezen had viel me best mee en ik kon het zo instellen dat ik goed zittend toch zicht had op de tellers dus niet iets om over te struikelen. Dan maar eens de snelweg op en de intussen warme motor effen de sporen geven, nou moeder . Is dit een 1 punt 6???
Flink stuk gereden op de snelweg en ja dit is voorwaar nog comfortabel ook, geluiddemping is o.k. al is de DS5 nog net wat geruislozer. Ook de vriendin was intussen al verkocht en meer voor de 308 als voor de Ds3 al was het maar voor de 4 deuren.
Dan nog wat onderhandelen met de dealer i.v.m. overname van de DS5 en tot een zeer billijk akkoord gekomen en dus bon getekend, zaterdag mag ik hem ophalen.
Was er dan niets dat me ietwat tegen zat aan de 308? Toch wel met name de volledige bediening via de aanraakinterface, ik blijf erbij dat men voor zaken als temperatuurregeling beter af is met een aparte bediening. Maar goed het is nu eenmaal zo en zowat alle merken gaan die richting uit, goedkoper voor hen om te fabriceren zal daar wel hoofdzakelijk de reden voor zijn.
Verder zal de toekomst uitwijzen wat aan die 308 prima is en wat zijn mindere kantjes zijn. Ik weet het jullie in de toekomst hier allemaal te vertellen.
Ik zal straks eens kijken of ik foto’s of een link ernaar kan plaatsen.
Fijne zondag aan jullie allemaal.
P.s. Ik moet nog op zoek naar wintervelgen/banden, weten jullie of 18” ook kan i.v.m de uit de kluiten gewassen voorremmen en of dit wettelijk mag. Suggesties ook welkom.
Ik ben hier nieuw op het forum en heb me gisteren een rode 308 Gti BPS aangeschaft.
In het verleden steeds fan geweest van de Franse wagens en vrijwel steeds met Citroën en Ds gereden, in een ver verleden ook eens een Peugeot 504 gehad. Een paar fraaie exemplaren zijn hier de revue gepasseerd en ik denk daarbij aan een BX Sport, Saxo VTS 16V en de fantastische en onvolprezen Xantia Activa V6.
Van Ds had ik reeds een erg goede Ds3 Sportchic 1.6 HDI 112 en een DS5 2.0 Hdi 163 en de vriendin heeft een Ds4 BlueHdi 180 EAT 6.
En nu dus eens naar Peugeot overgestapt. De DS5 waar ik tot nu mee reed had zijn leeftijd (+5 jaar) en kilometers (+100000 km.) er stilaan opzitten en ik wou ook wel eens iets speciaals.
Nu ja speciaal dat is de DS5 ook wel en het was een fijne wagen, bijzonder en mooi imo, bovendien nagenoeg probleemloos.
In eerste instantie wou ik bij Ds blijven met een Ds3 Performance die ik erg leuk vond. Tot de 308 Gti in zicht kwam door teveel op het internet te snuisteren , en toen vond ik een demowagen van een dealer, 8 maand oud en amper 6000 km gereden.
De prijs was zowat hetzelfde als van een nieuwe 3 Performance maar je krijgt daar toch een heel andere wagen voor.
Dus ik gisteren met de madam maar eens een kijkje gaan nemen, zeer vriendelijk ontvangen en mocht er onmiddellijk proefrit mee gaan doen. Nou dat moeten ze net niet doen... je laten rijden met zoiets . Eerste gewaarwording, dit is toch behoorlijk stug op slechte weg maar voor de rest prachtige wagen om in te rijden.
Het stuurtje waar ik (teveel) commentaren op gelezen had viel me best mee en ik kon het zo instellen dat ik goed zittend toch zicht had op de tellers dus niet iets om over te struikelen. Dan maar eens de snelweg op en de intussen warme motor effen de sporen geven, nou moeder . Is dit een 1 punt 6???
Flink stuk gereden op de snelweg en ja dit is voorwaar nog comfortabel ook, geluiddemping is o.k. al is de DS5 nog net wat geruislozer. Ook de vriendin was intussen al verkocht en meer voor de 308 als voor de Ds3 al was het maar voor de 4 deuren.
Dan nog wat onderhandelen met de dealer i.v.m. overname van de DS5 en tot een zeer billijk akkoord gekomen en dus bon getekend, zaterdag mag ik hem ophalen.
Was er dan niets dat me ietwat tegen zat aan de 308? Toch wel met name de volledige bediening via de aanraakinterface, ik blijf erbij dat men voor zaken als temperatuurregeling beter af is met een aparte bediening. Maar goed het is nu eenmaal zo en zowat alle merken gaan die richting uit, goedkoper voor hen om te fabriceren zal daar wel hoofdzakelijk de reden voor zijn.
Verder zal de toekomst uitwijzen wat aan die 308 prima is en wat zijn mindere kantjes zijn. Ik weet het jullie in de toekomst hier allemaal te vertellen.
Ik zal straks eens kijken of ik foto’s of een link ernaar kan plaatsen.
Fijne zondag aan jullie allemaal.
P.s. Ik moet nog op zoek naar wintervelgen/banden, weten jullie of 18” ook kan i.v.m de uit de kluiten gewassen voorremmen en of dit wettelijk mag. Suggesties ook welkom.