2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
Moderator: P-unit
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
rcz hebben lagere et waardes en komen dus naar buiten, laar door die spatbordverbreders is dat geen probleem .
-
- Pug Driver
- Berichten: 932
- Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
- Locatie: Heusden-zolder
- Contacteer:
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
Ja lagere ET, Dat bedoelde ik [emoji1]. ET 27 zeker?
Zou het ook gaan bij de gewone 508 denk je of is het enkel mogelijk met de rxh door de verbreders?
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Zou het ook gaan bij de gewone 508 denk je of is het enkel mogelijk met de rxh door de verbreders?
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
steekt aan de voorkant een beetje uit
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
Staan er anders wel prachtig op. En veel af draaien van het naafhart zal niet gaan denk ik
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
de zijkant
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
Is toch niet extreem zou ik zeggen...
-
- Pug Driver
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
Stance
Zo zou Peugeot het moeten in de markt zetten. Ipv altijd die ver naar binnenstaande wielen.
Zo zou Peugeot het moeten in de markt zetten. Ipv altijd die ver naar binnenstaande wielen.
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
dat is idd knap zo lekker naar buiten op de wielkasten
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
allé, volgende probleem. 't is nog niet opgelost met de 308 of de deze begint moeilijk te doen
dus ook hier opnieuw: geen enkele melding gekregen van te laag niveau
vrouw komt naar huis en krijgt heel even melding dat motor te warm staat en dat ze moet stoppen. Meter schiet daarna direct terug in de juist stand.
Ik kijk thuis na: vaatje koelvloeistof staat ver onder niveau. Ok, dag erna ga ik nieuwe halen met de juiste specificatie. Bus van 5 liter en toch wel 3.5 van moeten bijvullen eer het niveau bleef staan. Met verluchtingsnippel alles goed ontlucht.
Rook al een tijdje de geur van koelvloeistof, maar kan dus werkelijk niets vinden. Matten binnenin zijn droog, zelfs onderin. Alle zijpanelen naar de radiator weggehaald en daar ook alles droog onderin.
Motorruimte: langs boven en langs zo ver ik kan zien alles droog.
Feit dat ik het ruik wil dan toch zeggen dat de motor het niet verbruikt (ook geen damp daar te zien) en dat er dus buitenaf een lek is.
strafste blijf ik vinden: geen enkele waarschuwing voor te laag niveau. Bij de 607 moest het potteke al maar iets zakken in niveau of ge had al een melding te pakken. Maar hier: niets!!
Dus... iemand ideeën waar ik kan kijken voor eventuele lekken?
EGR klep: zit die achteraan het motorblok?
dus ook hier opnieuw: geen enkele melding gekregen van te laag niveau
vrouw komt naar huis en krijgt heel even melding dat motor te warm staat en dat ze moet stoppen. Meter schiet daarna direct terug in de juist stand.
Ik kijk thuis na: vaatje koelvloeistof staat ver onder niveau. Ok, dag erna ga ik nieuwe halen met de juiste specificatie. Bus van 5 liter en toch wel 3.5 van moeten bijvullen eer het niveau bleef staan. Met verluchtingsnippel alles goed ontlucht.
Rook al een tijdje de geur van koelvloeistof, maar kan dus werkelijk niets vinden. Matten binnenin zijn droog, zelfs onderin. Alle zijpanelen naar de radiator weggehaald en daar ook alles droog onderin.
Motorruimte: langs boven en langs zo ver ik kan zien alles droog.
Feit dat ik het ruik wil dan toch zeggen dat de motor het niet verbruikt (ook geen damp daar te zien) en dat er dus buitenaf een lek is.
strafste blijf ik vinden: geen enkele waarschuwing voor te laag niveau. Bij de 607 moest het potteke al maar iets zakken in niveau of ge had al een melding te pakken. Maar hier: niets!!
Dus... iemand ideeën waar ik kan kijken voor eventuele lekken?
EGR klep: zit die achteraan het motorblok?
-
- Pug Driver
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
Allé? Zelfs mijn camionette geeft een melding voor te weinig koelvloeistof.
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
op het franse facebookgroep voor 508 al de melding gekregen dat peugeot die er niet meer opzet omdat het teveel problemen gaf... zelfs mijn 205 heeft er ene.
-
- Pug Driver
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
Franse logica. T geeft te veel foutmeldingen, dus laat ons t waarschuwingslampke weghalen. => probleem opgelost.
Lijkt een beetje als bij ons opt werk. Da Frans machine heeft ook zo logica's.
Fout komt de dikwijls voor, plots foutmelding uit de software geschreven.
Lijkt een beetje als bij ons opt werk. Da Frans machine heeft ook zo logica's.
Fout komt de dikwijls voor, plots foutmelding uit de software geschreven.
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
gisteren motor op temperatuur laten komen door te gaan rijden
deze morgen test gedaan of systeem nog op druk stond: dop koelvloeistof losgemaakt en nog steeds psssht, kwam zelfs heel klein beetje koelvloeistof uit.
lijkt me dan geen lekke cilinderkoppakking te zijn... of zie ik dat verkeerd.
deze morgen test gedaan of systeem nog op druk stond: dop koelvloeistof losgemaakt en nog steeds psssht, kwam zelfs heel klein beetje koelvloeistof uit.
lijkt me dan geen lekke cilinderkoppakking te zijn... of zie ik dat verkeerd.
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
ah ja,
ook geen luchtbellen in kvs reservoir, geen mayonaise aan dipstick of bijvuldop olie
koelvloeistof heeft wel een bruinachtige kleur, maar is voorts nog geheel doorzichtig (dus geen ondoorzichtige crèmekleur)
ook geen luchtbellen in kvs reservoir, geen mayonaise aan dipstick of bijvuldop olie
koelvloeistof heeft wel een bruinachtige kleur, maar is voorts nog geheel doorzichtig (dus geen ondoorzichtige crèmekleur)
-
- Pug Driver
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2016 - Peugeot 508 RXH 2.0 hdi 180 pk
Dop heeft er toch tegoei op gezeten?