advertentie Le Vin du Bâché reclame

peugeot 201 coupe

Moderator: P-unit

Prince-_-
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 14:17
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Bericht door Prince-_- »

Dedonax is tegen alles dat nog maar riekt naar tuning :lol: :wink:
[img]http://media.tumblr.com/tumblr_lc7hzxBGDL1qcpeg3.gif[/img]
tomencorry
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 10:12
Locatie: westerlo

Bericht door tomencorry »

Prince-_- schreef:Dedonax is tegen alles dat nog maar riekt naar tuning :lol: :wink:
Dan zal ik maar niet vertellen wat ik er allemaal wil aan veranderen. Is misschien slecht voor zijn hart. :wink:
Beter oud frans, dan nieuw Japans...
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

Mijn hart kan veel verdragen, hoor. Ik ben NIET tegen alles dat nog maar riekt naar tuning. Mensen die verleden week naar DSL geweest zijn, kunnen dit beamen. Zelfs ik was daar.

Maar ... ik heb een voorliefde voor de originele uitvoeringen, en zeker als het een klassieker betreft. Doch als ik bijvoorbeeld sommigen hunne motor of hunne lak zie blinken, dan heb ik daar alle respect voor.

Maar ... als er hier iemand een topic opent met een 201, waarvan alle onderdelen beschikbaar zijn, en die wilt dit zeldzaam exemplaar ver......, dan doet mij dat pijn. Neem dan een Kever-onderstel en ga naar een of andere plaatslager.

Maar ... vermits dit een Peugeot-forum is over het ganse concept, heb ik geleerd om zulke projecten te accepteren en wil ik de uitvoerder veel succes en doorzettingsvermogen wensen.

guS 8)
tomencorry
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 10:12
Locatie: westerlo

Bericht door tomencorry »

Ik kan begrijpen wat je bedoeld. Meningen verschillen nu eenmaal.
Maar ik zal even een poll opstarten en vragen wat de rest er hier van denkt. De meeste stemmen wint.
En er hangt een prijs aan vast!!!!
Als het "origineel" het haalt, mag jij VOLLEDIG GRATIS komen helpen!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Beter oud frans, dan nieuw Japans...
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

hebt ge ooit nog al hot rods gebouwd? ik vind hot rods ook helemaal te gek, en heb hier ook al eens ooit van gedacht dat iemand ooit toch eens op dit idee moet komen :lol:
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

Mag ik dan concluderen dat wanneer hot-rod de winnaar is, jij mij gratis komt helpen met mijn originele 305 :wink:

Btw: afstand tussen Westel en Schoot is slechts 15 km, dat kunt ge gemakkelijk met de fiets doen :mrgreen:

guS 8)
tomencorry
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 10:12
Locatie: westerlo

Bericht door tomencorry »

Dedonax schreef:Mag ik dan concluderen dat wanneer hot-rod de winnaar is, jij mij gratis komt helpen met mijn originele 305 :wink:

Btw: afstand tussen Westel en Schoot is slechts 15 km, dat kunt ge gemakkelijk met de fiets doen :mrgreen:

guS 8)
Dat kom ik met plezier doen. Zodra de mijn klaar is. :roll:
Beter oud frans, dan nieuw Japans...
tomencorry
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 10:12
Locatie: westerlo

Bericht door tomencorry »

Nee ik heb nog nooit een hotrod gebouwd. Heb zelfs nog nooit aan een auto gesleuteld, maar ik heb vrienden die een beetje verstand hebben (van auto's toch :D (sorry manne!)).
Beter oud frans, dan nieuw Japans...
carnut
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 16:13

Bericht door carnut »

Wel, wel ... Tom en ik had blijkbaar op hetzelfde moment dezelfde idee?n :P

Hier is een fotooke van mijn 201 met een foto erbij van wat het ongeveer zou moeten worden ( nog een lichte top-chop om de lijn wat vloeiender te maken). Ik heb al redelijk wat Amerikaanse customs enzo ineen geknutseld, dus 't zal wel lukken. Ik reken echter op een paar jaartjes werk om alle stukken enzo bij mekaar te puzzelen ...

Enfin, de plannen zijn dus om dit;

Afbeelding

om te toveren in dit;

Afbeelding
Prince-_-
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 14:17
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Bericht door Prince-_- »

welke motor ligt er eigelijk in zo'n beestje?
[img]http://media.tumblr.com/tumblr_lc7hzxBGDL1qcpeg3.gif[/img]
carnut
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 16:13

Bericht door carnut »

de originele is een 1100 of 1200 geloof ik, met een beetje geluk kom je dan aan 70/80 Km/uur, afhankelijk van hoe de wind staat :P
Te vervangen door een V8 blok natuurlijk, of iets anders. Ik zoek eigenlijk een "flathead" 8 cylinder in lijn, maar da's hier moeilijk te vinden. Omdat die motor in lijn ligt zal hij beter passen in de kofferruimte vooraan. Een oude V8 falathead is de max, maar ook weer moeilijk te vinden...
Jurgen
Berichten: 728
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 22:46

Bericht door Jurgen »

Naargelang de aanpassingen waarom geen 3.0 V6 van en 605 ofzo?
carnut
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 16:13

Bericht door carnut »

pug405 schreef:Naargelang de aanpassingen waarom geen 3.0 V6 van en 605 ofzo?
Te veel electronica, het zou een zeer basic block moeten zijn, en natuurlijk liefst Amerikaans 8)
Ik heb ook wel een heel leuk blok gezien van een Europese Ford; een V8 flathead van 2500 cc of zo. Er moet een beetje "nostalgie" aan zo'n blokje hangen :P
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

neem dan een V6 van een 604 :wink:
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Bericht door Axel »

De motor van nen DeLorean :lol: :lol: :lol: Die kunt ge zelf ombouwen om door de tijd te reizen :roll:

guS :wink:
Plaats reactie

Terug naar “20x”