308 cc
Moderator: P-unit
Dit is de Peugeot 308 CC, waarvan we nog niet eerder beelden gezien hebben. De open versie met stalen hardtop debuteert op de Salon van Parijs, die begin oktober plaatsvindt.
Er is officieel nog niets bekend van de Peugeot 308 CC, die in het najaar zijn publieke debuut maakt. Op de eerste gelekte foto?s die vandaag op internet opdoken is goed te zien dat Peugeot de achterkant een sportief aanzien wil geven. In juni stuurde AutoWeek-lezer Fred Mik ons nog beelden van een zwaar ingepakte 308 CC. Omdat het motorenaanbod van de 308 al bekend is, is het niet moeilijk om te voorspellen welke krachtbronnen een plekje vinden onder de motorkap van de coup?cabriolet. het gamma zal beginnen met de 120 pk sterke 1.6 VTi, de 150 pk sterke 1.6 THP zal een rol gaan spelen, en ook de 175 pk versie van deze geblazen krachtbron verwachten we in de zonnige 308. Dieselen kan met de 136 pk sterke 2.0 HDiF 16V.
bron: autoweek
Er is officieel nog niets bekend van de Peugeot 308 CC, die in het najaar zijn publieke debuut maakt. Op de eerste gelekte foto?s die vandaag op internet opdoken is goed te zien dat Peugeot de achterkant een sportief aanzien wil geven. In juni stuurde AutoWeek-lezer Fred Mik ons nog beelden van een zwaar ingepakte 308 CC. Omdat het motorenaanbod van de 308 al bekend is, is het niet moeilijk om te voorspellen welke krachtbronnen een plekje vinden onder de motorkap van de coup?cabriolet. het gamma zal beginnen met de 120 pk sterke 1.6 VTi, de 150 pk sterke 1.6 THP zal een rol gaan spelen, en ook de 175 pk versie van deze geblazen krachtbron verwachten we in de zonnige 308. Dieselen kan met de 136 pk sterke 2.0 HDiF 16V.
bron: autoweek
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: di 24 jan 2006, 18:35
- Locatie: Oiljst
nog wat tekst (autogids):
en a shitload of pictures:De coup?-cabrioletversie van de Peugeot 308 is klaar. Het merk met het leeuwtje imiteert Mercedes met zijn halsverwarming.
Dit wordt ongetwijfeld een van de sterren op het salon van Parijs in oktober: de Peugeot 308 CC volgt de 307 CC op. De vierzitscabriolet met hard dak heeft uitgesproken heupen en led-achterlichten. Die bips geeft hem ontegensprekelijk een dynamischer uiterlijk. Ook het interieur is anders dan dat van de berline. De voorstoelen met ge?ntegreerde hoofdsteunen hebben een luchtuitlaat om de hals te verwarmen. Dat zal ongetwijfeld handig blijken wanneer het dak in de koffer is weggeplooid. Een grappige gadget is het centrale scherm, waarop het wegklapproces van het dak gedetaileerd wordt weergegeven tijdens het openen. Voor de aandrijving is keuze uit ??n benzinemotor en ??n diesel.
In het interieur van de 308 CC valt onmiddellijk het sportief getekende stuur op. Met nieuwe, chiquere bekledingsmaterialen wil Peugeot dat de CC ook meer luxe uitstraalt dan de berline waarvan hij is afgeleid. Er zijn ook twee nieuwe koetswerkkleuren verkrijgbaar: Noir Vintage (zwart) en Blanc Nacr? (parelmoerwit). Het openingsproces van het dak neemt slechts 20 seconden in beslag en Peugeot belooft dat vier volwassenen dan van de open lucht kunnen genieten op voldoende ruime plaatsen, ondermeer dankzij voorstoelen met een uitgeholde rugleuning voor meer beenruimte achterin. In de koffer kan 465 liter aan bagage met het dak gesloten. Wanneer het wordt geopend en dus in de koffer verdwijnt, blijft nog 266 liter over. Om ook in de winter in de open lucht te kunnen rondrijden, is de 308 CC niet alleen uitgerust met de halsverwarming Airwave, maar ook met stoelverwarming en een windnetje.
In vergelijking met de 308 berline heeft de CC bredere sporen, een verlaagd onderstel en andere schokdempers om trillingen te reduceren. Het Franse merk heeft uiteraard ook maatregelen genomen om de koetswerkstijfheid van de dakloze 308 te garanderen en om overtollige stroomlijngeluiden in coup?configuratie te vermijden. Onder de motorkap is keuze tussen de rechtstreeks ingespoten 1.6-turbo met 150 pk en de 2.0 HDi met 140 pk (waarvan in Belgi? waarschijnlijk een om fiscale redenen tot 136 pk gereduceerde versie verkrijgbaar zal zijn). Beide motoren zijn standaard aan een manuele zesversnellingsbak gekoppeld en kunnen als optie met een automaat worden besteld. ESP is uiteraard standaard, net zoals een hele reeks airbags, waaronder een zijdelings plofkussen dat het hele lichaam beschermt. Bovendien is de auto uitgerust met koprolsensoren die automatisch twee rolbeugels achter de achterste hoofdsteunen omhoog laten springen indien het systeem detecteert dat de auto over de kop dreigt te gaan.
Zo zo, die is mooi
Die wil ik dan wel gaan testrijden.
Motoren spreken voor zich.
Uiterlijk moest terug wat sportiever, zijn ze in geslaagd.
Of er achteraan plaats genoeg is en de vooruit niet le laag en te veel naar achter komt zullen we zelf moeten ondervinden.
Maar die stoelen (met de air scarf copy) zijn echt wel apart en ik vind ze zelfs mooi, heel druk maar mooi.
Die wil ik dan wel gaan testrijden.
Motoren spreken voor zich.
Uiterlijk moest terug wat sportiever, zijn ze in geslaagd.
Of er achteraan plaats genoeg is en de vooruit niet le laag en te veel naar achter komt zullen we zelf moeten ondervinden.
Maar die stoelen (met de air scarf copy) zijn echt wel apart en ik vind ze zelfs mooi, heel druk maar mooi.
(",)
Peugeot toont vandaag de nieuwe 308 CC of Coup?-Cabriolet, opvolger van de succesvolle 307 CC. Van deze vierzitter cabrio werden er 174.500 verkocht. Leuk detail bij deze nieuwe versie is de 'Airwave', de nekverwarming die in de kopsteunen van de voorzetels zit ingebouwd.
Waar hebben we dat nog gehoord? Juist, bij Mercedes waar de 'Airscarf' of 'luchtsjaal' al z'n intrede deed bij de tweede generatie van de SLK en die nu ook werd overgenomen in de grotere SL. Warme lucht wordt vanuit een opening in de kopsteun in je nek geblazen, waardoor de terugslag van de koude wind gecompenseerd wordt. Een belangrijke comfortfactor bij een cabrio, waardoor je ook bij temperaturen van rond de 12 graden nog kan 'open' rijden.
Betaalbaar
Peugeot haalde nog wel meer mosterd bij Mercedes voor z'n cabrio's. Zo was het concept van het metalen vouwdak, dat de stoffen cabriokap vervangt, ook iets dat Mercedes met de SLK introduceerde. Maar het was de Peugeot 206 CC die het betaalbaar en meteen ook razend populair maakte. Van die 206 en z'n opvolger, de 207 CC verkocht Peugeot inmiddels al zo'n 457.500 exemplaren.
De 308 CC is net als z'n voorganger een echte vierzitter en geen 2+2 zoals de 207 CC. Het interieur verschilt behoorlijk van de gewone 308, al is het door de sportzetels. Het metalen dak vouwt in 20 seconden volautomatisch weg in de koffer. Het proces kan je netjes volgen op het centrale scherm in de middenconsole. Met het dak weggevouwen houd je nog 266 liter bagageruimte over. Als je de 308 als coup? gebruikt, is dat een meer dan behoorlijke 465 liter.
Nieuwe snufjes
Peugeot verwent z'n 308 CC kopers met enkele nieuwe snufjes zoals elektrische stoelen met een automatische functie om toegang te krijgen tot de achterbank, een centrale knop om de vier ruiten tegelijk omlaag of omhoog te laten glijden en het handschoenkastje en het opbergvak in de centrale console die samen met de centrale vergrendeling automatisch afgesloten worden.
Motorisch krijg je in de 308 CC de keuze uit een 1.6 THP benzinemotor van 150 pk of de 2.0 HDi diesel van 140 pk. Peugeot besteedt veel aandacht aan de veiligheid. Naast automatisch ontplooiende rolbeugels achter de achterzetels, monteren de Fransen als primeur in een cabrio ook zijdelingse hoofdairbags. Het Franse merk maakt zich sterk dat het in de EuroNCAP crashtests ook met de 308 CC het maximum van vijf sterren gaat halen. ESP stabiliteitscontrole zit er in elk geval al standaard in. En dat krijgt van ons altijd applaus. (jvr)
Waar hebben we dat nog gehoord? Juist, bij Mercedes waar de 'Airscarf' of 'luchtsjaal' al z'n intrede deed bij de tweede generatie van de SLK en die nu ook werd overgenomen in de grotere SL. Warme lucht wordt vanuit een opening in de kopsteun in je nek geblazen, waardoor de terugslag van de koude wind gecompenseerd wordt. Een belangrijke comfortfactor bij een cabrio, waardoor je ook bij temperaturen van rond de 12 graden nog kan 'open' rijden.
Betaalbaar
Peugeot haalde nog wel meer mosterd bij Mercedes voor z'n cabrio's. Zo was het concept van het metalen vouwdak, dat de stoffen cabriokap vervangt, ook iets dat Mercedes met de SLK introduceerde. Maar het was de Peugeot 206 CC die het betaalbaar en meteen ook razend populair maakte. Van die 206 en z'n opvolger, de 207 CC verkocht Peugeot inmiddels al zo'n 457.500 exemplaren.
De 308 CC is net als z'n voorganger een echte vierzitter en geen 2+2 zoals de 207 CC. Het interieur verschilt behoorlijk van de gewone 308, al is het door de sportzetels. Het metalen dak vouwt in 20 seconden volautomatisch weg in de koffer. Het proces kan je netjes volgen op het centrale scherm in de middenconsole. Met het dak weggevouwen houd je nog 266 liter bagageruimte over. Als je de 308 als coup? gebruikt, is dat een meer dan behoorlijke 465 liter.
Nieuwe snufjes
Peugeot verwent z'n 308 CC kopers met enkele nieuwe snufjes zoals elektrische stoelen met een automatische functie om toegang te krijgen tot de achterbank, een centrale knop om de vier ruiten tegelijk omlaag of omhoog te laten glijden en het handschoenkastje en het opbergvak in de centrale console die samen met de centrale vergrendeling automatisch afgesloten worden.
Motorisch krijg je in de 308 CC de keuze uit een 1.6 THP benzinemotor van 150 pk of de 2.0 HDi diesel van 140 pk. Peugeot besteedt veel aandacht aan de veiligheid. Naast automatisch ontplooiende rolbeugels achter de achterzetels, monteren de Fransen als primeur in een cabrio ook zijdelingse hoofdairbags. Het Franse merk maakt zich sterk dat het in de EuroNCAP crashtests ook met de 308 CC het maximum van vijf sterren gaat halen. ESP stabiliteitscontrole zit er in elk geval al standaard in. En dat krijgt van ons altijd applaus. (jvr)
[img]http://i82.photobucket.com/albums/j254/Jarno_ve/sign-1.jpg[/img]
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Wel verkeerde info.Jarno schreef:
Betaalbaar
Peugeot haalde nog wel meer mosterd bij Mercedes voor z'n cabrio's. Zo was het concept van het metalen vouwdak, dat de stoffen cabriokap vervangt, ook iets dat Mercedes met de SLK introduceerde. Maar het was de Peugeot 206 CC die het betaalbaar en meteen ook razend populair maakte. Van die 206 en z'n opvolger, de 207 CC verkocht Peugeot inmiddels al zo'n 457.500 exemplaren.
(jvr)
Met de 402 en 602 dacht ik dat Peugeot al een metalen vouwdak had.
Mercedes heeft dus hier de mosterd gehaald.