Face lift 107
Geplaatst: di 04 nov 2008, 07:11

guSJe kon er je Fortis-aandelen op verwedden (sorry, flauwe grap): als Citroën zijn C1 opfrist, dan doet zustermerk Peugeot natuurlijk hetzelfde met de samen ontworpen en ook in dezelfde (Tsjechische) fabriek gebouwde 107. Ook dat kleintje krijgt dus in de eerste plaats een nieuwe snoet, met een zo mogelijk nog grotere mond - pardon: radiatorrooster - dan de C1. De nummerplaat zakt een beetje en komt nu zowat op dezelfde hoogte als bij de andere modellen van het merk.
De 107 ziet er meteen heel wat stoerder uit, en dat was wellicht ook het opzet. Al heeft Peugeot het liever over 'trendy raffinement'. In het interieur behoort een zetelbekleding in leder en alcantara voortaan tot de mogelijkheden, zij het dan enkel als zogeheten speciale serie. Een efficiëntere isolatie zorgt voor extra comfort.
Tot eind september had Peugeot al 332.000 exemplaren van de 107 verkocht. En dat zijn er net een (klein) beetje meer dan Citroën klanten vond voor zijn C1. Opvallend (maar niet echt verrassend): bijna 70% van de kopers zijn dames.
iddBart VDA schreef:Ik vind wel dat die toy-ota, er op deze foto, lekker aggressief uitziet.
Er is een tijdje over gegaan, maar nu is hij er.Darl'mat schreef:Volgens eerste berichten zou de C02 uitstoot zakken van 109gr naar 106gr voor de benzinne versie.
Net niet genoeg om onder de 105gr te komen.
Premie van de regering blijft dus op 3% hangen ipv 15%.
Mss moet er wat gezamelijke druk komen van de Belgische invoerders van de 3 merken want dit is toch wel een grote kans voor een enorme + op de Belgische markt.
[u]Autozine.nl[/u] schreef: Peugeot viert dat het 500.000-ste exemplaar van de 107 van de TPCA-band (Toyota Peugeot Citroën Automobile) in Kolin, Republiek Tsjechië is gerold. Sinds de introductie op de Europese markt in 2005 beleefde de Peugeot 107 direct en nimmer aflatend succes.
Ondanks de hobbels op de weg in de afgelopen twee jaar, heeft de productie van de 107 een opwaartse curve laten zien, tot aan de maximum productiecapaciteit: van 101.700 in 2006 (eerste volledige jaar) tot 104.600 in 2007, 108.200 in 2008 en 116.100 in 2009.
Alhoewel deze compacte auto van 3.43 m in bijna 60 landen op de markt is, is Europa de basis voor de landen met het grootste marktaandeel: eind september 2010 tekende Frankrijk voor 27% van de totale verkopen van de 107, vóór Italië met 19%, Groot Brittannië met 15%, Duitsland met 10% en Nederland met 7%.
Met een Europees marktaandeel van 7% in 2010 bezet de Peugeot 107 de 5e plaats in dit zeer concurrerende segment van supercompacte auto's en heeft daarmee de afgelopen jaren geholpen dynamiek te brengen in dit segment.
Met ruim 14.000 verkochte exemplaren in de eerste negen maanden van dit jaar, bezet de 107 in zijn segment in Nederland zelfs een comfortabele eerste plaats.
Autoweek.nl schreef:Op het andere uiterlijk na is de 107 nog steeds identiek aan de Citroën C1. Dat betekent dat we ook hier een 1,0-liter driecilinder benzinemotor (68 pk) en een nieuwe 1,2-liter benzinemotor (86 pk) kunnen verwachten. Die laatste motor (ook een driecilinder) volgt waarschijnlijk pas in een later stadium. De vernieuwde 107 staat gezellig naast de gefacelifte Citroën C1 op de Autosalon van Brussel. We verwachten 'm op korte termijn bij de dealers.