PugDrivers Track Day 2009 zaterdag 8 augustus
Moderator: P-unit
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 01 jun 2006, 22:44
- Locatie: Brecht(B)
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Nog even over de bandendruk, hier komen nogal wat vragen/opmerkingen over.
Voor mensen die niet gewoon zijn om op circuit te rijden raden we aan 200gr meer te pompen dan voorgeschreven. De wagen zal dan niet zo bruusk willen uibreken.
Mensen die echt racen zoeken natuurlijk de bandruk die hun het beste resultaat geeft, deze hangt van verschillende factoren af (temp weg, gewicht wagen, soort banden enz...., bv bij een 205 streeft men naar 2.5kg voor wegbanden als ze warm gereden zijn, afgekoeld is de druk dan terug lager en kan bv zijn 2.15 Links voor, 2.2 rechts voor, 2.3links achter, 2.35 rechts achter).
Voor mensen die niet gewoon zijn om op circuit te rijden raden we aan 200gr meer te pompen dan voorgeschreven. De wagen zal dan niet zo bruusk willen uibreken.
Mensen die echt racen zoeken natuurlijk de bandruk die hun het beste resultaat geeft, deze hangt van verschillende factoren af (temp weg, gewicht wagen, soort banden enz...., bv bij een 205 streeft men naar 2.5kg voor wegbanden als ze warm gereden zijn, afgekoeld is de druk dan terug lager en kan bv zijn 2.15 Links voor, 2.2 rechts voor, 2.3links achter, 2.35 rechts achter).
ik heb al gezien trouwens dat de alle 207 de voorste banden enorm langs buiten slijten
waren nogal opgeschuurd op de nurburgring ook al
ook 0.2 bar verhogen? of mss nog iets meer?
de mijn staan altijd iets harder om dat slijten van de rand tegen te willen gaan
waren nogal opgeschuurd op de nurburgring ook al
ook 0.2 bar verhogen? of mss nog iets meer?
de mijn staan altijd iets harder om dat slijten van de rand tegen te willen gaan
Peugeot 207 Sporty || Wit 5deurs || 1.6 VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) 120pk 88kw