Die 1.6hdi is eigenlijk een TU dus ook een MA soortgelijke bak. Echter weet ik niet of je dat voor die PSA/ford blok nog kan zeggenpeugeotlover schreef:op uwe 207 zit gewoon ne peugeot bak
de versnellingsbak van de 205 nagenoeg gelijk zijn alleen is die van de 207 versterkt en beter. dat de hdi beter schakelt komt omdat hij een ander type versn.bak heeft
MA=>BE bakken
308 Van Scoops-shops tot produkt, face lift P21
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Specialeke.
Let op de verbreding vanachter en de wielen met 5 boutgaten.
Bron: http://www.motorauthority.com/spy-shots ... coupe.html
Let op de verbreding vanachter en de wielen met 5 boutgaten.
Bron: http://www.motorauthority.com/spy-shots ... coupe.html
Peugeot haalt voor de 308 zijn GTi-logo opnieuw van onder het stof. De sportieve berline krijgt dezelfde motor als de coupé RCZ: een 1.6-turbo van 200 pk. De 308 GTi krijgt een bewerkte uitlaatklank en een aangepast koetswerk.
De Peugeot 308 GTi betekent een terugkeer van de sportieve berline voor het Franse merk. De vijfdeurs doet een beroep op de 1.6 THP-motor met twinscroll-turbo, directe injectie, een variabele lifthoogte voor de inlaatkleppen en variabele nokkenassen uit de coupé RCZ. Deze motor ontwikkelt 200 pk en 275 Nm en wordt gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak. Hij kan echter een normverbruik voorleggen van 6,9 l/100 km, goed voor een CO2-uitstoot van 159 g/km.
De GTi-badge brengt enkele aanpassingen met zich mee. Zo is deze versie te herkennen aan de Sport-voorbumper van de 308 CC, een zwarte diffusor achteraan, een dakspoiler, een dubbele verchroomde uitlaat en uiteraard het GTi-logo. Om zijn enthousiasme (hij trekt op van 0 tot 100 km/h in 7,7 seconden) onder controle te houden kan de Fransman rekenen op 225/40 R18-banden en kreeg hij remschijven met een diameter van 340 millimeter vooraan en 290 millimeter achteraan. Verder is het onderstel met 10 millimeter verlaagd en kunnen de elektronische rijhulpmiddelen worden uitgeschakeld.
Binnenin onderscheidt de 308 GTi zich door zijn onderaan afgeplat lederen stuur met duimsteunen van aluminium. Dat laatste materiaal wordt ook gebruikt voor de pedalen, de voetsteun en de versnellingspookknop. Bovendien kunnen de inzittenden genieten van de extra sportieve uitlaatklank dankzij de Sound System-technologie, die gebruikmaakt van een trillend membraan dat een versterkt geluid regelt via een akoestische buis. De Peugeot 308 GTi wordt deze zomer gelanceerd in Frankrijk en iets daarna in België.