1993 - Peugeot 309 - Steven
Moderator: P-unit
Re: Steven's pug 309
uitlaat of cat die ergens tegen botst?
(subframe ofzo)
(subframe ofzo)
Re: Steven's pug 309
@ jertho: de rubbere bussen in de S vormen van de ophanging gaat dat bij u waarschijnlijk zijn ! uw wagen heeft er de km's voor ook he
@ steven de grootste rubber aan de carter al eens bekeken ?
@ steven de grootste rubber aan de carter al eens bekeken ?
Re: Steven's pug 309
Onderste motorsteun is vorig jaar al eens vervangen. Nu heb ik gisteren de linkse (die aan de bak dus) en de rechtse vervangen, inclusief die twee kleintjes. Alleen die van het vorkje naar het subframe moet nog vervangen worden, maar die rubber ligt klaar... Alleen nog ff goesting vinden om eraan te beginnen. Rubbers zagen er nie super slecht uit, maar de nieuwe waren toch bijna ne cm hoger... Motor hangt ook wel steviger, dat merk ik wel, maar het geluid is er nog wel.
@ Dragoon: Uitlaat hangt ver achter het subframe, die kan normaal niks raken. Daar heb ik trouwens ook al aan lopen sleuren, trekken en duwen. En ne cat da heeft de mijne nie Recht tot aan den einddemper! Maar toch bedankt voor het meedenken!
@ Dragoon: Uitlaat hangt ver achter het subframe, die kan normaal niks raken. Daar heb ik trouwens ook al aan lopen sleuren, trekken en duwen. En ne cat da heeft de mijne nie Recht tot aan den einddemper! Maar toch bedankt voor het meedenken!
Re: Steven's pug 309
@Seune: kan da kwaad als ik er zo mee blijf rijden?
@Steven: ik hoop da ge het vind
@Steven: ik hoop da ge het vind
Re: Steven's pug 309
als het da is ni zo maar die busse ( moet ge wel late pressen) kosten u 15 of 30€ bij de otoshop ... ge kunt da ook mee hamer en beitel doen ma dan moet ge wel ff bonken
Re: Steven's pug 309
In orde, ik das dan nog iets voor binnekort.
Sorry voor de off-topic.
Sorry voor de off-topic.
Re: Steven's pug 309
Offtopic maakt niks uit, tgaat over rubbers en wie weet leren we der nog iets van bij Die rubbers kunt ge, als ge geen pers hebt ook monteren met twee doppen van +/- 30 en een bankschroef, dan zet ge gewoon de rubbers met de schuine kant in de arm, de doppen op de randen van de rubbers en dan duwt ge ze er met de draaibank rustig in... Met een beitel enzo moet ge nie beginnen, dan slaat ge de hele nest al naar de kloten nog voor het erin zit. Moest ge ze gaan vervangen zou ik ook aanraden om ze origineel peugeot te gaan halen. Ik heb sidems gehad en na iets meer als 5000 km heb ik ze terug vervangen omda ze terug speling hadden...
Re: Steven's pug 309
Maar als het niet erg is om zo te blijven rijden, moet het voor mij niet gebeuren.
De 205 gaat het waarschijnlijk toch opgeven na dit jaar, en dan gaan we voor de grote broer.
De 205 gaat het waarschijnlijk toch opgeven na dit jaar, en dan gaan we voor de grote broer.
Re: Steven's pug 309
Hoppa!
URL=http://img864.imageshack.us/i/13032011045.jpg/][/URL]
Het griffe interieur wordt dus vervangen door eentje van een gti16... khad het wel gehad met volleer. Vooral nie amusant in de zomer
Voorste stoelen zijn ondertussen ook al opgekuist, de achterbank zag er trouwens net hetzelfde uit! De achterbank en de passagiersstoel zitten al in de auto, van de bestuurdersstoel moet ik in de week nog een klein scheurtje op de wang laten dichtnaaien... Lendenverstelling is trouwens ook best leuk.
En owhjah, de achterbank wordt waarschijnlijk ook nog voorzien van kopsteunen...
URL=http://img864.imageshack.us/i/13032011045.jpg/][/URL]
Het griffe interieur wordt dus vervangen door eentje van een gti16... khad het wel gehad met volleer. Vooral nie amusant in de zomer
Voorste stoelen zijn ondertussen ook al opgekuist, de achterbank zag er trouwens net hetzelfde uit! De achterbank en de passagiersstoel zitten al in de auto, van de bestuurdersstoel moet ik in de week nog een klein scheurtje op de wang laten dichtnaaien... Lendenverstelling is trouwens ook best leuk.
En owhjah, de achterbank wordt waarschijnlijk ook nog voorzien van kopsteunen...
Re: Steven's pug 309
Mooi zo, die zetelkes
Over dat geluid in de ophanging, ik heb precies hetzelfde. Ik dacht dat het van het rechtse veerpootlager kwam, maar blijkbaar niet. Ik heb er ook al een tijdje naar gezocht maar nog niets gevonden, en inderdaad enkel bij gaswissel en soms als ik in een putje rij.
Misschien iets eigen aan een 309?
gr. Gertjan
Over dat geluid in de ophanging, ik heb precies hetzelfde. Ik dacht dat het van het rechtse veerpootlager kwam, maar blijkbaar niet. Ik heb er ook al een tijdje naar gezocht maar nog niets gevonden, en inderdaad enkel bij gaswissel en soms als ik in een putje rij.
Misschien iets eigen aan een 309?
gr. Gertjan
Re: Steven's pug 309
Hey Gertjan! Veerpootlager is het idd niet, want die zijn nieuw gemonteerd! Het volgende dat ik ga proberen is toch de rechtse aandrijfas... Vervangen kan nooit kwaad, slechter zal het er niet van worden!
Re: Steven's pug 309
en de rubbers van de stabilisatorstang op het subframe?
Re: Steven's pug 309
Die zijn vorig jaar vervangen daar zit het hem dus ook nie in. Praktisch alles is vervangen. Alleen zoals Hans suggereerde de fuseepennen, maar daar was niks abnormaals aan te zien...
Re: Steven's pug 309
nu ge toch aan die kant de as gaat vervangen, is het een kleine moeite om die eens deftig na te zien. Draai ook nog eens alle vijzen op die plaats wat bij. Voor hetzelfde geld is er eentje niet goed vast en hebt ge net voldoende speling voor wat klopgeluid te krijgen.
Re: Steven's pug 309
Fusee's zijn er een week of 3 geleden nog afgeweest met het vervangen van de veerpoot en zijn toen geïnspecteerd en er was niks abnormaals aan te zien, geen speling, geen slijtage, schone pasvorm van de fusee op de pen... Moeren, vijzen en bouten heb ik ook allemaal al gechecked en gedubbelchecked om zeker te zijn dat het dat niet was. Khad alleen het idee dat er wel wat speling op de as zat maar vond het raar dat hij (bijna) niet klopt in bochten maar wel bij oneffenheden... Vorige as die slecht was deed heel vies bij acceleren en bij +/- 100 per uur, deze heeft geen van die symptomen.