Peugeot 407 en 607 worden 1 model --> 508
Moderator: P-unit
Jonges jonges waarom had ik zo een antwoord verwacht
Ge kunt het draaien en keren gelijk ge wilt, Duitsers en Japanners hebben nog altijd een betere reputatie qua betrouwbaarheid en dergelijke meer.
Dus wat doen de mensen, ze geven liever 30.000 euro aan ne BMW of nen Audi of ne Honda of ne Subaru of ne..... dan aan ne Peugeot of ne Renault of ne Citroën...
Ge kunt het draaien en keren gelijk ge wilt, Duitsers en Japanners hebben nog altijd een betere reputatie qua betrouwbaarheid en dergelijke meer.
Dus wat doen de mensen, ze geven liever 30.000 euro aan ne BMW of nen Audi of ne Honda of ne Subaru of ne..... dan aan ne Peugeot of ne Renault of ne Citroën...
toch hangt et pug logo er op é
wrm is ne 106 meer waard dan ne saxo? tis toch dezelfden auto?
right, merk en rep vooral
*edit: en wa big-j zegt is oa de reden da er zo weinig 607's en 407coupés enzo verkocht zijn, vo die prijs hebt ge iet met 'meer status'
wrm is ne 106 meer waard dan ne saxo? tis toch dezelfden auto?
right, merk en rep vooral
*edit: en wa big-j zegt is oa de reden da er zo weinig 607's en 407coupés enzo verkocht zijn, vo die prijs hebt ge iet met 'meer status'
Life's a bitch, but one day I'm gonna fuck her! :twisted: 8)
~ 306 1.8 16v
~ 306 1.8 16v
hoe ge draait of keert e mensen
ELKE WAGEN HEEFT WEL IETS VAN EEN ANDER MERK
En hoe de lijn eruit ziet is maar "bijzaak", natuurlijk het oog wilt ook wat.
Maar heb liever een deftige en propere wagen dan een wagen met goede looks , maar met ne slechte motor
En tegenwoordig de prijzen zoveel verschillen ze ni van elkaar se.
ELKE WAGEN HEEFT WEL IETS VAN EEN ANDER MERK
En hoe de lijn eruit ziet is maar "bijzaak", natuurlijk het oog wilt ook wat.
Maar heb liever een deftige en propere wagen dan een wagen met goede looks , maar met ne slechte motor
En tegenwoordig de prijzen zoveel verschillen ze ni van elkaar se.
Pug power
[url=http://imageshack.us][img]http://img84.imageshack.us/img84/676/bannergtilerkc5.png[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img84.imageshack.us/img84/676/bannergtilerkc5.png[/img][/url]
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
[u]Autoweek.nl[/u] schreef:De Peugeot 508 staat steeds harder te trappelen om het estafettestokje van de op z’n laatste benen lopende 407 over te nemen. Het Franse merk onderwerpt de nieuweling uiteraard ook aan wintertests, met als gevolg dat onze fotograaf de laatste verrichtingen keurig kon vastleggen.
We weten al dat de auto in ieder geval niet 408 gaat heten; Peugeot heeft die naam gereserveerd voor een ’308-met-kont’ op de Chinese markt. PSA-topman Philippe Varin heeft bevestigd dat de auto 508 gaat heten, een naam waarmee Peugeot aan wil geven dat de auto hoger in de markt komt te staan dan de 407. Stiekem hoopt Peugeot ook dat bezitters van een 607 hun auto inruilen op een 508.
Peugeots nieuweling is op deze foto’s nog flink ingepakt. Maar wie deze site de afgelopen tijd in de gaten heeft gehouden, weet dat onder al het plastic een auto schuilgaat die trekken heeft van de fraaie SR1 Concept. Die liet Peugeot ons onlangs in St.Denis zien, op de Autosalon van Parijs kan heel de wereld kennismaken met deze concept-car. De SR1 is vooral een voorbode van de 508, maar ook de rest van het toekomstige Peugeot-gamma wordt qua design door deze cabriolet beïnvloed.
Het motorenpalet gaat flink op de schop: de oude benzinemotoren verdwijnen en maken plaats voor compacte turbomotoren. Ook debuteert de nieuwe generatie e-Hdi turbodiesels in de 508. Deze diesels hebben profiteren niet alleen van de laatste dieseltechnologie, ze hebben ook een start-/stopsysteem om het verbruik verder te beperken.
Hybrid4
De belangrijkste innovatie is toch wel de Hybrid4-technologie. Deze dieselhybride techniek debuteert volgend jaar in de 3008, maar vindt ook z’n weg naar de 508. In de 3008 bijt een aandrijflijn met een vermogen van 200 pk het spits af, en het ligt voor de hand dat ook de 508 hierover de beschikking krijgt. Bij de Hybrid4-techniek drijft een verbrandingsmotor de voorwielen aan en springt een elektromotor op de achterwielen bij in het geval van gripverlies. Ook puur elektrisch rijden is mogelijk.
De SR1 Concept -toch de voorbode van de 508- profiteert zelfs van een Hybrid4-aandrijflijn met een vermogen van 313 pk. Wie weet krijgt de topversie van de 508 wel de beschikking over zo’n combinatie van een 1,6-liter THP benzinemotor en een elektromotor. Al is de wens hier de vader van de gedachte, want Peugeot heeft niets over de eventuele komst van zo’n sterk topmodel verteld.
Peugeot onthult de definitieve 508 op de Autosalon van Parijs in oktober. Begin 2011 komt de auto bij de dealers te staan. De 508 neemt het dan op tegen de nieuwe Passat, de Insignia, de Mondeo, de Avensis en al die andere auto’s in het D-segment. Maar ook iets hoger geplaatste auto’s als de Volvo S60 staan dus op het menu.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: za 15 jul 2006, 16:13
- Locatie: maasmechelen
- Contacteer: