1991 - Peugeot 309 SX - Gertjan
Moderator: P-unit
@ happy & 205tunerke=: merci, leuk om te horen
@Prince-_- :merci, bij nen 309 is er een SX stickertje voor de 5-deurs en een XS-stickertje voor de 3-deurs (is dat bij een 205 ook zo?)
en 15" GTI velgen zie je al zo vaak op een 309 dan zou ik eerder kiezen voor ouragan of PTS-velgen.
Momenteel zijn de diagonale streepjes op de grille er af. Ik twijfel er nog aan of ze terug komen, maar zeker geen rallye streepjes (die passen volgens mij niet op een zwarte auto, tis dan precies een kleurboek )
@Prince-_- :merci, bij nen 309 is er een SX stickertje voor de 5-deurs en een XS-stickertje voor de 3-deurs (is dat bij een 205 ook zo?)
en 15" GTI velgen zie je al zo vaak op een 309 dan zou ik eerder kiezen voor ouragan of PTS-velgen.
Momenteel zijn de diagonale streepjes op de grille er af. Ik twijfel er nog aan of ze terug komen, maar zeker geen rallye streepjes (die passen volgens mij niet op een zwarte auto, tis dan precies een kleurboek )
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
deze heb ik ook eens gaan bekijken in hoeselt,
FERME 309
maar zoals ik bij elke auto zeg, ik zou hem iets lager leggen, vooral omdat bij de 309 hij altijd op zijn gat hengt,
vooraan 3cm is meer dan genoeg, indien je niet te laag wilt, maar dat is natuurlijk mijn mening hierover
FERME 309
maar zoals ik bij elke auto zeg, ik zou hem iets lager leggen, vooral omdat bij de 309 hij altijd op zijn gat hengt,
vooraan 3cm is meer dan genoeg, indien je niet te laag wilt, maar dat is natuurlijk mijn mening hierover
Peugeot drive=>the way of live
Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
-
- Pug Driver
- Berichten: 5328
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Ik ga ni discusieren, maar daar zijt ge fout. G-reeks is de eerste fase, en X-reeks is de fase II.Prince-_- schreef:De 5 deurs versie van de 205 XS is de GT (omdat bij 205 alle 5 deurs modellen worden aangeduid met de G buiten de GTI, die is enkel 3 deurs)
En nu ik hem zie zonder stickertjes zou ik het idd zo laten
Beest van een 309
Daar ben ik juist. Ookal zijn de G's verdwenen bij de fase II, de X'en zijn niet enkel fase II's. Het allereerste model van de 205 was de XE gemaakt van 1984Joske schreef:
Ik ga ni discusieren, maar daar zijt ge fout. G-reeks is de eerste fase, en X-reeks is de fase II.
http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/peu ... 598609.htm
GE, GR, GRD zijn de deursversies van de XE, XR en XRD
Alhoewel de nadruk bij de fase II meer ligt op "echte" namen, zoals de green, forever, junior...
[img]http://media.tumblr.com/tumblr_lc7hzxBGDL1qcpeg3.gif[/img]
juiste uitlegPrince-_- schreef:De 5 deurs versie van de 205 XS is de GT (omdat bij 205 alle 5 deurs modellen worden aangeduid met de G buiten de GTI, die is enkel 3 deurs)
duidelijk te zien aan de XT, GT en XS versies van de 205. Zowel de XT als XS waren driedeurs, waar bij de XT het accent eerder lag op wat luxueuzer rond rijden (ook voor de GT maar dan in 5 deurs) waar bij de XS het duidelijk sportiever aangekleed was (kuipstoelen met andere stof). Ook al was voor de 3 versies de motor exact hetzelfde.
Bij de fase II zijn die benamingen niet in onbruik geraakt, maar door de versies die begonnen uit te komen zijn ze wel op de achtergrond geraakt.
Het komt er dus op neer dat een 205 5-deurs XS een GT is.
Motorisch gelijk (zoals flappy zei): 1360cc dubbele carburator 85pk
Enige verschil tussen 205 XS en GT volgens de uitrustingsfiche van 1988:
GT: fluweel zetels
XS: kuipzetels (stof of geribde stof (GTI 115pk))
terug naar 309
mijn favorieten (brochure 1988)
en de mijne (SX natuurlijk, brochure 1992)
vooral de laatste zin: Het zijn wagens met karakter voor mensen met karakter.
@Kriske: merci, ivm met verlagen het zal er misschien wel beter uitzien, maar zelf zou ik niet direct een gewone auto verlagen. (toch niet zonder 130pk te hebben:D )
Motorisch gelijk (zoals flappy zei): 1360cc dubbele carburator 85pk
Enige verschil tussen 205 XS en GT volgens de uitrustingsfiche van 1988:
GT: fluweel zetels
XS: kuipzetels (stof of geribde stof (GTI 115pk))
terug naar 309
mijn favorieten (brochure 1988)
en de mijne (SX natuurlijk, brochure 1992)
vooral de laatste zin: Het zijn wagens met karakter voor mensen met karakter.
@Kriske: merci, ivm met verlagen het zal er misschien wel beter uitzien, maar zelf zou ik niet direct een gewone auto verlagen. (toch niet zonder 130pk te hebben:D )
Juist, oorspronkelijk XT/GT
na 1988: XS/GT
GT:1983-1993
XT: 1985-1989
XS:1988-1993
link
Op al mijn brochures vanaf 1988 worden de XS en GT samengeplaatst zowel qua technische kenmerken en uitrusting en opties.
gr. Gertjan
na 1988: XS/GT
GT:1983-1993
XT: 1985-1989
XS:1988-1993
link
Op al mijn brochures vanaf 1988 worden de XS en GT samengeplaatst zowel qua technische kenmerken en uitrusting en opties.
gr. Gertjan
Re: Gertjan - Peugeot 309 SX
Deze week ook gele lampen geplaatst, dank u wel steven
Binnenkort eens kijken om de motorsteunen te vernieuwen en de remklauwen te reviseren.
gr. Gertjan
Binnenkort eens kijken om de motorsteunen te vernieuwen en de remklauwen te reviseren.
gr. Gertjan
Re: 1991 - Peugeot 309 SX - Gertjan
Vandaag klein onderhoudje gedaan
Kop gevlakt, nieuwe join de culasse en hier en daar nog wat dichting vernieuwd. En 't motorke heeft nog nooit zo schoon gedraaid.
Binnen 23 dagen wordt de 309 20 jaar en heeft nu iets van 179000Km.
Grtz Gertjan.
Kop gevlakt, nieuwe join de culasse en hier en daar nog wat dichting vernieuwd. En 't motorke heeft nog nooit zo schoon gedraaid.
Binnen 23 dagen wordt de 309 20 jaar en heeft nu iets van 179000Km.
Grtz Gertjan.
Re: 1991 - Peugeot 309 SX - Gertjan
Vandaag nog wat vacuumleidingen vervangen, en nog een toerke gaan doen Ik ben er weer content van.
Foto's van de gele lampkes:
Grtz. Gertjan
Foto's van de gele lampkes:
Grtz. Gertjan