advertentie All about details reclame

1985 - Peugeot 205 GTI - Joris818

Moderator: P-unit

Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4710
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Bericht door Darl'mat »

Wow, mooie foto's van bijna nieuwe wagen.
Marko
Berichten: 307
Lid geworden op: za 21 jan 2006, 20:21
Locatie: Genk

Bericht door Marko »

joris818 schreef:Nee nog niet, maar ik zal er eens werk van maken ;-)

Zijn er toevallig leden die in de buurt van Zonhoven/Hasselt wonen die ook een 205gti hebben, of hier ervaring mee hebben?
Ik heb namelijk een paar zaken waarvan ik niet zeker ben of ze helemaal goed zijn.
Zo zit er een getik in mijn motor en werken de remmen vrij stroef, op zich allemaal niets ergs maar als ik er iets aan kan doen is dat altijd goed.
Hoi Joris!
Ik ben van Genk

Heb ook zo'n GTI gelijk de jouwe, ik zou er niets aan veranderen
vooral zo standaard laten en de kleine gebreken die je hebt proberen op te lossen.

Soms wou ik dat de mijne ook zo was als de jouwe,puur en standaard :wink:
306 Midnight 1.9D '2000
205 1.9 Gentry '93
205 1.6 GTI '84 Gutmann
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

Then we should meet ;-)
Straks na het werk maar eens opzoeken wat jij allemaal verandert hebt aan de jouwe !
Marko
Berichten: 307
Lid geworden op: za 21 jan 2006, 20:21
Locatie: Genk

Bericht door Marko »

Mijn GTI staat bij Oldtimers op dit forum.

Je hebt trouwens net zoals Kris een mooie kleur voor die tijd, beter dan het wit. :D
306 Midnight 1.9D '2000
205 1.9 Gentry '93
205 1.6 GTI '84 Gutmann
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Bericht door 205tunerke »

wow
prachtige gti...
een museum stuk, draag daar maar goed zorg voor.
ni te veel aan veranderen, gewoon 1.9 gti of pts velge der onder en afblijven als ge het mij vraagt.
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

Thx voor de positieve reply's kben er ook echt super trots op !
Altijd van de oma geweest dus hij is zowa motorisch als qua uiterlijk best in uitzonderlijke staat !

Bedoeling is uiteraard hem mooi stock te houden, kwil alleen wat subtiele onderhuidse veranderingen doen.
Het eerstvolgende wat zal komen zijn wat anti-roll bars want ik rijdt er wel sportief mee (het is een GTI voor iets) en kvind hem net iets te los op de poten staan. Ik wil er ook een strut brace op zetten.

En op termijn wil ik velgjes kopen die in perfecte staat zijn, ofwel die van mij laten coaten . . .
Hoewel die PTS'jes me ook wel aanstaan ;-)
Proud 205GTi driver
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

Net naar 2 Peugeot garages gebeld.
LIMauto (omdat die dichtbij is) maar ik heb de indruk dat die nogal aan de dure kant zijn.
Vanhees (Bilzen) omdat de wagen daar altijd geweest is.

Ik wou de kleppen laten stellen, de ontsteking laten op punt laten stellen en eventueel het mengsel laten bijstellen.

Probleem was dat daarvoor de distributieriem los moest en het al snel een uurtje of 4 in beslag zou nemen. Dan wordt het natuurlijk al snel een dure grap.
De kleppen stellen zou ook niet gewoon met schroeven zijn maar met plaatjes of zoiets ... (waardoor ik het niet zelf kan doen).

Nu is mijn vraag eigenlijk, is het de moeite om bij Peugeot zelf te gaan of is het eigenlijk even goed als ik iemand ken die handig is met auto's?
En dan de laatste vraag, is er iemand in Limburg die handig is met auto's die wat spare time heeft? :-D
Proud 205GTi driver
Den Hans
Berichten: 2884
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Meet dan eerst zelf je klepspeling. Als alles OK is hoeft bijstellen niet.

De rest kan ik wel op 'gevoel'. ;-)
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

Ik ben gisteren langsgeweest bij een bijna-buurman.
De man werkt bij Gabo Bielen en hij heeft eens naar de gti gekeken.

Met de kleppen zou geen probleem zijn, het geluid zou afkomstig zijn van een kapotte pakking aan de uitlaatcollector. Ofwel een scheurtje in de collector.

Verder is mijn stationair eindelijk tegoei geregeld, staat nu op ongeveer 950tpm, komt van bijna 1500 !

Nu dus maar op zoek gaan naar een goede collector met pakking. Wat zeggen jullie, OEM of spaghetti?
En inwikkelen met hittekoord of toch maar niet?
Proud 205GTi driver
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Zijt gij gisteren aan de cinema in Hasselt geweest?
Daar kwam ne grijze -ik denk- 1.6gti voorbij toen wij op t terras zaten.
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

Dat denk je goed :wink:
Normaalgezien samen met een zwarte toyota supra, grijze volvo V40 T4, nissan skyline en ford focus rs en een honda crx del sol.

Twas een leuk uitstapje :P

Als er van hier nog eens iemand zin heeft om wat mee te komen rondrijden, omgeving Hasselt laat dan maar wat weten, hoe meer banden hoe meer vreugde.
Proud 205GTi driver
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

Slecht nieuws heren.
Ik ben jammer genoeg betrokken geraakt bij een kettingbotsing.

Ik was gelukkig niet in fout (stond stil) maar de wagen is toch wel wat beschadigd.

De achterlamp en achterbumpers zijn stuk. En de rechterflank is vanachter gekreukeld.
Ik wacht nu op de verzekering om te horen of de wagen nog hersteld kan worden, ik hoop alleszinds van wel !
Proud 205GTi driver
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9541
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

gezien de leeftijd van de auto waarschijnlijk een totaal verlies vermits ze die gekreukte flank moeten vervangen. Ik zou je verzekering wel wijzen op de uiterst verzorgde toestand van het voertuig en proberen te spelen op het feit dat het stilaan een klassieker wordt alsook dat het om een voertuig gaat dat al jaren in de familie is. Niet opgeven na één keer, maar gewoon blijven zagen en misschien krijg je dan wel genoeg geld om de wagen te laten herstellen.
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Bericht door joris818 »

Dat is ook het plan.
Ik heb een goede vriend die bij een verzekeringsmaatschappij werkt en hij gaat me mee helpen om dit tot een zo "goed" mogelijk einde te laten komen.
Proud 205GTi driver
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

ik hoop voor je dat je hem kan laten maken,

want deze is nog te goed voor de sloop :!:
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Plaats reactie

Terug naar “20x”