advertentie PDK Pallets reclame

Peugeot's met een stekker

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Peugeot's met een stekker

Bericht door Joske »

Het motorenpalet van de Peugeot 508, 508 SW en 3008 breidt uit met twee plug-in hybride oplossingen. Die zijn telkens gebaseerd op de 1.6 PureTech-benzinemotor met een alternator-starter, een specifieke achttrapsautomaat, een lithium-ionbatterij en één of twee elektromotoren. De voorwielaangedreven Hybrid-versie combineert de 180 pk van de viercilinder met 110 pk van de elektromotor in de versnellingsbak. Ze ontwikkelen samen een piekvermogen van 225 pk. In de Hybrid4-variant, die enkel voor de 3008 is bedoeld, stijgt het vermogen tot 300 pk dankzij een tweede elektromotor van 110 pk die met zijn omvormer in de achteras is ingebouwd. Op die manier heeft hij dus vierwielaandrijving. Bovendien blijft zijn CO2-uitstoot (WLTP) beperkt tot 49 g/km.

40 of 50 kilometer zonder benzine
De lithium-ionbatterij van de Hybrid kan 11,8 kWh stroom opslaan, die van de Hybrid 4 zelfs 13,2 kWh. Daarmee geraakt de 3008 Hybrid4 exact 50 kilometer ver puur op elektrische kracht, terwijl de Hybrid-versies met voorwielaandrijving het op de WLTP-cyclus 40 kilometer volhouden. Ze hebben dan een topsnelheid van 135 km/h. Peugeot biedt een standaard hybride rijmodus aan, naast een e-Save-optie, om stroom in de batterij te behouden, en een Sport-modus. Daarnaast kan de bestuurder kiezen voor de Brake-functie zodat je “met één pedaal” kan rijden, zolang je uiteraard geen noodstop moet uitvoeren. Herladen duurt afhankelijk van het type stekker of laadpaal 1 uur 45 minuten tot 7 uur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die 49g CO2 zou wel eens tijdelijk belangrijk kunnen zijn voor de leasemarkt.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot's met een stekker

Bericht door Joske »

Peugeot bevestigt dat het na 2020 met een reeks 'geëlektrificeerde' sportieve modellen op de proppen komt.

Onlangs onthulde Peugeot zijn nieuwste generatie plug-in hybriden. Maar er is meer nieuws onder de zon. Waar die plug-ins al relatief snel beschikbaar komen, zegt Peugeot na 2020 ook met sportieve elektrische modellen op de markt te komen.

Peugeot spreekt over de komst van - samen met Peugeot Sport ontwikkelde - sportieve auto's met 'een lage uitstoot'. Het gaat dus niet per definitie om elektrische versies. In de wandelgangen wordt al even gesproken over de komst van twee smaken van Peugeots toekomstige nieuwe 208 GTI. De tweede zou een geëlektrificeerde versie zijn, iets wat dus aansluit bij de plannen die Peugeot vandaag bevestigd.

De ontwikkeling van die nieuwe sportievelingen heeft zo zijn prijs. Peugeot zegt uit de WRX-kampioenschappen te stappen zodat het zich op de ontwikkeling van deze nieuwkomers kan richten. Na afloop van het WRX-seizoen van dit jaar, keert Peugeot er niet meer terug.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot's met een stekker

Bericht door Joske »

https://www.automobielmanagement.nl/ele ... dpr=accept

De elektrificatie kan automerken blijkbaar niet snel genoeg gaan. Zelfs de Duitse fabrikanten, die lang en stug vasthielden aan de verbrandingsmotor en zelfs dachten dat de diesel nog een toekomst zou hebben, doen mee. Move to electric is de slogan van het Franse merk Peugeot. Ook niet de allereerste die overstag gaat, maar wel de zoveelste in het elektrieke rijtje.


Peugeot kan leunen op een concern met daarin Opel, DS en Citroën. Dit zonder de uitgekristalliseerde samenwerking met FCA. Daar zit vooralsnog weinig elektrisch, maar bij Opel al een stuk meer. Nu zitten de ingenieurs bij Peugeot zelf ook niet stil, aldus marketingdirecteur Peugeot Thierry Lonziano. “We bestaan als merk dit jaar 210 jaar. Dat op zich is al bijzonder en geeft blijk van de nodige innovatiekracht. Daarbij geloof ik in de kracht van ons merk om nog een grote toekomst te hebben.”

Total cost

Het is de brandstoftransitie die nu met hoofdletters staat geschreven. Uitgangspunt voor Peugeot is om de overgang naar elektrisch zo simpel en toegankelijk mogelijk te maken. Waar nu nog de prijs en de actieradius van een EV ver boven een traditionele versie zit moet die barrière in de nabije toekomst geslecht worden. “We moeten de klanten heldere uitleg over de transitie naar EV kunnen geven. Objectief, cijfermatig onderbouwd. Wat zijn de total cost of ownership? Wat zijn de eventuele toeslagen van een overheid? Wat is de werkelijke actieradius? Wat kan de klant aan inruilwaarde verwachten? Al dit soort gegevens moeten we paraat hebben. Een klant mag dat van ons verwachten.”

Unboring the Future

Al deze harde data zullen volgens Lonziano echter niet het plezier in het rijden wegnemen. Unboring the Future is het credo waarmee Peugeot wil laten zien en ervaren dat alle toevoegingen in de auto die het de berijder eenvoudiger en veiliger moeten maken de ‘fun to drive’ niet wegneemt. Integendeel volgens de topmarketeer. “Juist de mogelijkheden om jouw auto te personaliseren maakt het nog meer op iemands lijf geschreven. Tot en met de stemming van de berijder via niet alleen de materialen in de auto, maar ook sfeerverlichting en kunstmatige intelligentie wordt het autorijden meer een aangepaste belevenis die past bij de berijder op dat moment.”

Kunstmatige intelligentie

Het is die kunstmatige intelligentie waar nu in Frankrijk aan wordt gewerkt. “We kunnen een auto uitrusten met de rijderskwaliteiten van een top rallyrijder en dat kan mij als ‘passagier’ die ervaring en belevenis geven. Dat is mogelijk. Maar ik ben ervan overtuigd dat kunstmatige intelligentie nooit de bestuurder volledig zal kunnen vervangen. Met name op het gebied van intuïtie.” Het is overigens niet alleen het autonome rijden wat in Frankrijk een rol speelt. Ook de kennis van nanotechnologie biedt prachtige mogelijkheden. “Wat te denken van krassen in de lak die zichzelf repareren.”

In de aderen


“Peugeot is meer dan alleen een auto. Het is een merk dat in de aderen van de klanten zit. Naast auto’s maken we al heel lang andere producten als fietsen en scooters. Ook elektrische versies. Voor ons is mobiliteit het uitgangspunt. Waarbij Unboring the Future staat voor vandaag. Neem de nieuwe Peugeot 208 en je merkt onze stappen naar een dergelijke toekomst. We zitten nu middenin de transitie daarnaartoe.” Een transitie naar EV die de nodige aanpassingen vraagt. “Niet alleen van ons als fabrikant en berijder, want wat te denken van de infrastructuur die de nodige laadpalen vraagt? Neem een land als België. Dat bestaat uit een Vlaams en een Waals gedeelte. Dan heb je te maken met provinciale overheden en vergeet niet de gemeentelijke verordeningen die nog eens hun eigen eisen stellen. Dat maakt het een stevig proces voordat we het naar ieders tevredenheid hebben geregeld. Laten we het een uitdaging noemen. Maar wel een die we kunnen en zullen tackelen.”
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot's met een stekker

Bericht door jurgen_s »

net nu in frankrijk is 1 van de hoofdspelers van electrische laadpalen serieus in de problemen is geraakt.

Reden ook waarom peugeot erop inzet zijn de serieuze boetes die hen boven het hoofd hangen als men de gemiddelde uitstootnormen niet haalt. Al de rest zijn mooie reclameslogans. En dat is net zo bij alle andere constructeurs. Nu ja, zolang wij er geen nadeel aan ondervinden, doen ze maar :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”