advertentie Le Vin du Bâché reclame

Nieuw logo

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Nieuw logo

Bericht door Joske »

Afbeelding
Afbeelding
Peugeot heeft zich in het nieuw gestoken en daar hoort een nieuw logo bij. Een leeuw blijft natuurlijk altijd een leeuw, maar de koning der dieren kan op vele manieren worden getekend.

De nieuwe CEO van Peugeot heeft haar bureau amper ingeruimd of ze mag al een nieuwe identiteit voor het 210 jaar oude merk onthullen. Linda Jackson, die van 2014 tot een jaar geleden aan het roer stond van concerngenoot Citroën, hield zich tijdens haar overbruggingsjaar bij PSA bezig met een onderzoek naar het onderscheiden van de verschillende merken binnen het concern. Dat wordt met het ontstaan van Stellantis nog lastiger, maar dat staat los van dit nieuwe Peugeot-gezicht, vertelt ze: "Daar waren we al een hele tijd mee bezig, ruim voordat we zelfs maar aan Stellantis dachten. Peugeot klimt hoger in de markt en daar hoort een andere identiteit bij." Marketing en communicatiedirecteur Thierry Lonziano verduidelijkt: "We hebben er sinds 2017 aan gewerkt met een heel team."

Jackson vertelt dat Peugeot de afgelopen tien jaar heeft getimmerd aan een trede omhoog in de markt: "Nu stapt Peugeot uit de club van generalisten met als doel een inventief en begeerlijk premiummerk te worden." Het nieuwe beeldmerk is daarvan het symbool, doordat het, zo verklaart Jackson, in één beeld de historie, het heden én de toekomst van Peugeot samenvat. Design director Matthias Hossain licht het verder toe: "Een wapenschild is altijd een symbool van eenheid geweest. Zowel multicultureel als internationaal. Het staat voor trots, saamhorigheid en bescherming. Peugeot gebruikte het eerder en zo vormt het de verbinding tussen ons verleden en onze toekomstplannen. En de leeuw is altijd gebleven, want hij staat voor kracht, macht en zekerheid."

Peugeot logo dealer

'Quality Time' is Jacksons stokpaardje tijdens de onthulling. Reizen per Peugeot moet dat meer in zich krijgen, maar ook alles er omheen. Daarom heeft Peugeot ook een nieuwe website, die een stuk intuïtiever en functioneler is dan tot nu toe. De showrooms krijgen ook een transformatie, zodat het verblijf aangenamer wordt. Tijd is de laatste jaren steeds schaarser geworden in een mensenleven, dus moet de tijd die de mens met Peugeot doorbrengt, kwali-tijd worden, stelt Jackson.

Het gewijzigde embleem komt niet helemaal uit de lucht vallen. Het prijkte al op de E-Legend Concept en september vorig jaar betrapten we het op het stuur van een gecamoufleerde 308. Dat model wordt komende maand onthuld en wordt dan ook het eerste productiemodel dat het logo draagt.

Om alle vernieuwingen wereldkundig te maken, start Peugeot per direct een mondiale campagne met als motto 'Les Lions d'Aujourd'hui' of, buiten het Franse taalgebied, 'Lions of our Time'. Daarbij hoort natuurlijk een reclamespotje waarin vooral heel veel mooie, rete-hippe mensen shinen in urban situaties.
Voorstelling op joetjoep:
https://www.youtube.com/watch?v=lf0PQ72o1Mg
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Nieuw logo

Bericht door Darl'mat »

Alles komt terug.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: Nieuw logo

Bericht door silverlion306 »

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er van te vinden. Het is zo anders dan wat we gewend zijn. Enerzijds inderdaad stevige knipoog naar het verleden, maar toch... Ik zal er waarschijnlijk nog moeten aan wennen :lol:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Nieuw logo

Bericht door Joske »

Idd. Ik vind het wel knap.

Nieuwe 308 zou t eerste model worden met dit logo.

Maar dat meer premium worden doet toch pijn.
Als ze zo verder gaan zal de RCZ de laatste nieuwe Peugeot geweest zijn die ik gekocht heb. :-(
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Nieuw logo

Bericht door Darl'mat »

"Design director Matthias Hossain" staat in de tekst, het is Hossann ( Staat ook een intevieuw met deze Franse designer in Autogids).

Premium zijn ze al bijna, afwerking zit al op een redelijk hoog niveau ( prijzen ook).
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Nieuw logo

Bericht door jurgen_s »

ik kan ook gene nieuwe meer betalen

voor eenvoudige 308 zit gerap aan 25k... waar ik voor die prijs een paar jaar geleden mijn gt line heb gekocht met alle toeters en bellen op
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: Nieuw logo

Bericht door peugeot-gek »

Inderdaad als ze zo verder doen zal zelf een Peugeot niet meer betaalbaar zijn
voor een gewone werkmens.
Mijne Peugeot 208 was al redelijk aan de prijs.
Twee jaar geleden had ik voor dezelfde prijs mijne Peugeot 308 gekocht.

Mvg
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: Nieuw logo

Bericht door silverlion306 »

Joske schreef: Maar dat meer premium worden doet toch pijn.
Als ze zo verder gaan zal de RCZ de laatste nieuwe Peugeot geweest zijn die ik gekocht heb. :-(
Een nieuwe wagen heeft er bij mij nooit ingezeten en zal er ook nooit inzitten... :N 6 jaar is het jongste wat mij ooit lukte
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: Nieuw logo

Bericht door Steven »

Zelfs als ik het kon betalen zou ik niet makkelijk een nieuwe kopen. Vind ik zonde van de afschrijving. :mrgreen: ik zou eerder voor eentje van een jaar oud gaan dan.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Nieuw logo

Bericht door Axel »

back on topic: dit logo vind ik knap, zonder meer. Veel mooier als de rechtop staande leeuw.

Off-topic: ge kunt ook ne Skoda kopen voor meer dan 50 000 €. Veel hangt af welke eisen je stelt aan je auto. Maar ja, als ge elk toetertje of belletje wilt, tja, dan betaalt ge daar ne prijs voor. (2 x in mijn leven een okkazie gekocht, 2 x serieus in 't zak gezet. Geef mij maar nen nieuwe)
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”