advertentie Automotive Group reclame

European RCZ meeting Zeeland 2017

Komentaar op afgelopen evenementen en foto's.

Moderator: P-unit

peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3704
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door peugeot-gek »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3704
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door peugeot-gek »

En nu zijn we op weg naar de laatste halte en dit is Scharendijke, waar iedereen de laatste keer samenkomt, waar een aantal dan ook de BBQ zullen nuttigen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3704
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door peugeot-gek »

102 Peugeots rcz en geen twee dezelfde, want iedere rcz was anders, ieder heeft zijn eigen draai eraan of voegt er een detail aan.

Ik wil de organisatie nog eens bedanken voor deze mooie dag, het was een hele belevenis om deze te mogen meemaken, ook veel mensen leren kennen, iedereen praat spontaan met elkaar en ook alle leeftijden zijn aanwezig.

De emotie dat de rcz uitstraalt wordt door alle leeftijden gesmaakt.

Hopelijk komt er volgende terug een meeting.

Grt
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door Joske »

:D
Mijn foto's komen nog, maar ik heb nog een leuke anekdote die aansluit op Wendy zijn emotioneel verhaaltje. :)

Ik zit als bijna iedereen naar huis is nog effe met Cindy, Danny, An, Danny zijn broer Ace Dice en Dimitri in zijn vriendin (en de slapende hond) nog wat na te genieten van een capuccinoke. Komt daar een iets ouder koppeltje afscheid nemen. Die mens begint spontaan 'zijn' RCZ verhaal te vertellen. Het zat zo dat hij samen met zijn vrouw naar een Peugeot garage reden om er een 2de hands volvo te kopen. Testritje en wat onderhandelen later rijdt hem naar huis met ne tweedehands RCZ THP156. Puur een keuze van het hart. (echt zo een typisch koppel wat op internet eerst 100 reviews zou lezen voor ze ne smartphone zouden kopen).
Hij vertelde ook nog dat hem na aankoop pas was beginnen inlezen in de Peugeot RCZ. Hij had da echt gekocht zonder dat hem er iets van wist. :}

Zo zalig.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3193
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door Axel »

is inderdaad een geweldig zicht. Doet me denken aan de eerste meetings met de 407, toen meetings nog "meetings" waren ;-) Chapeau voor de organisator.
Dries
Pug Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door Dries »

Knap zicht al die Rcz's. Heel vet om mee te rijden in zo een bende denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door DanRo »

Voor mij is het nu pas genieten....

Die dag zelf ben ik een paar keer gestorven omdat we nu echt de limiet hebben bereikt. Een konvooi van 102 RCZ's over een traject van 150 km zonder kleerscheuren door Zeeland loosden heeft me bloed, zweet en tranen gekost.

Sommige stukken weg waar we moesten hergroeperen waren maar net lang genoeg, we hadden minimum 500m nodig om al de RCZ's achter elkaar te zetten.

Eén keer liet het bijna fout toen we een druk kruispunt moesten stilleggen, de parallel weg waar de RCZ die normaal moesten staan wachten tot we gehergroepeerd waren bleek niet lang genoeg (sommige RCZ's sluiten niet allemaal aan zoals het hoort en laten teveel afstand tussen). Gevolg het achterste stuk stond nog op de drukke N59 te wachten.

Zie kaart : https://goo.gl/maps/BfZYEXnBcGH2

Hierdoor geraakte slecht 2 van de 4 pace car tot bij het kruispunt dat door hen moest stilgelegd worden. Dat was dus improviseren en snel beslissingen nemen. Toen we terug vertrokken duurde het minuten voor ik van de laatste pace car het verlossende telefoontje kreeg dit iedereen het kruispunt had overgestoken.

De langste minuten van mijn leven :-)

Maar het is echt wil genieten als je al die RCZ's zieten vooral als je al die lachende en gelukkige RCZ's rijders ziet

Hier onder enkele video's

https://youtu.be/uA9GrHs4bUA?t=1m18s

https://youtu.be/n4s50NRB8WY
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door DanRo »

Veel, heel veel foto's in deze dropbox :

https://www.dropbox.com/sh/qyjyzv4lqm19 ... LGw0a?dl=0
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door Joske »

:} :} :} Ferm foto's van uw broer. :9~
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door DanRo »

Leuke video van Urwin Hoogeboom. Hie zie in het eerst stuk het vertrek van de tweede etappe net voor de Zeelandbrug.

Wanneer Urwin vertrekt zie op de achtergrand al RCZ richting brug rijden, terwijl er nog twee rijen RCZ's staan te wachten om te vertrekken. Achteraan op het parkeer terrein 180° bocht en dan zie je rechts de RCZ's die vertrokken zijn voor het tweede deel, links zie je twee rijen RCZ's die staan te wachten om te vertrekken en in in de achter grond een rij RCZ's die achter Urwin rijden.

https://youtu.be/eXABoRLCisQ

https://youtu.be/fLfdN-kI07g

Ik was eigenlijk van plan om volgende jaar geen Zeeland meeting te organiseren, maar het enthousiasme van de deelnemers is zo groot dat ik besloten heb om het volgende jaar opnieuw te organiseren.

Normaal gesproken vindt de meeting plaats op de derde zondag van mei, maar aangezien Pinksteren op 20 mei valt en het 13 mei Moederdag is de meeting op 27 mei 2018. Details zullen later volgen, maar kan je alvast de datum in je agenda noteren.

In 2017 hadden we 102 RCZ die deelnamen. We reden in één groot konvooi gedurende 150km door Zeeland, vertrek vanaf Bergen-op-Zoom richting Zierikzee om te eindigen op de Brouwersdam.

De route van Bergen op Zoom naar Zierikzee zal worden gewijzigd, er zullen extra lussen zijn en meer bochten. Details volgen later, maar noteer de datum alvast in je agenda.

Momenteel hebben er reeds meer dan 70 RCZ's bevestigd dat ze opnieuw deelnemen. De limiet is de 125 RCZ !!!
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door DanRo »

Joske schreef::D
Mijn foto's komen nog, ....

Jo waar blijven die foto's die belooft hebt :D ;)

Die foto's en video's zijn mijn beloning. Ikrij heel de dag voor op en zich weinig of niets van al die RCZ's :)
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door DanRo »

peugeot-gek schreef:102

Hopelijk komt er volgend jaar terug een meeting.

Grt
Volgend jaar zal de meeting opnieuw georganiseerd worden :

26/05/2016 Meet&Greet

27/05/2017 Meeting met rondrit

Schrijf de datum alvast in jullie agenda, meer info volgt later.
DanRo
Berichten: 402
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 20:58

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door DanRo »

Nog een video van de start van het tweede deel in Zierikzee

https://youtu.be/grAUFbMQ6S0
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door Joske »

DanRo schreef:
Jo waar blijven die foto's die belooft hebt :D ;)

Die foto's en video's zijn mijn beloning. Ikrij heel de dag voor op en zich weinig of niets van al die RCZ's :)
Onderweg. [emoji5]
Heb effe van t mooi weer genoten om hele dagen te metselen. :oops:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: European RCZ meeting Zeeland 2017

Bericht door Joske »

Bon, lang verslag as promised. :Y

RCZ Zeeland trip. Eentje waar elke RCZ-eigenaar/liefhebber weken naar af telt.

Voor Danny, An, en nog vele anderen was die zonnige Zondag een eindpunt in veel voorbereiden. Merci aan Danny en Crew. :} (Nu mijn huis een beetje af begint te geraken moogt ge ook meer op mijn medewerking beginnen rekenen ;) )

Donderdagavond bij Dimitri nog even gaan helpen met het voorbereiden van de bestelde kleding en bbq's. RCZ stond op dat moment nog bij de carrosserie. Zaterdag in de loop van de middag het verlossende telefoontje gekregen dat ze helemaal klaar was voor De Zondag. :mrgreen: Gelukkig had Bjorn t stof er wat vanaf gewassen en was ze juist proper genoeg voor een tripje van +500km Zeeland h+t en rondrit. Echt proper hoeft een auto niet te zijn om rond te rijden... Een RCZ is niet alleen mooi, t is ook gewoon een geweldig stuurmachine. :drive
Zondagochtend 7u20 (ja das nie zo heel vroeg, maar Zeeland is dan ook maar 1,5u tje rijden van t mooie Haspengouw (middle of everyting :-D ) afgesproken met Dimitri en zijn vriendin en t 'hondje'. Eerst nog effe tanken, en dan hit the highway. Korte tussenstop in 'Yellow West' om Cindy op te pikken en daarna Bergen-Op-Zoom. De parking was al aardig gevuld met een allegaartje van RCZ's, ik denk dat elke kleur die Peugeot geleverd heeft aanwezig was (behalve mss enkele 'limited editions', ik kan mis zijn, maar ik heb geen Asphalt gezien, en ook geen Raidillon), en ook een paar gepersonaliseerde kleurtjes.
Effe gaan melden bij An en Danny dat ik aanwezig was, kleine bijdrage betaald, roadbook ontvangen, koffietje gedronken en wat mensen gesproken die we een jaar niet gezien hadden. :mrgreen:
Na de uitgebreide speach in 3 talen ( :} Danny) was t tijd om voor eerste keer de meute Leeuwen los te laten. Kippevelmomentjes...
Middagpauze in Zierikzee, binnen rijden langs t oude stadsdeel, heel heel veel oehh, aahhh, wow da blijft komen, die zijn wa rondjes aan t rijden, kijk mama allemaal dezelfde,... reacties gehoord.Auto geparkeerd, en op zoek naar wat eten. In t gezelschap van Kuuner (ja, die was er ook, maar t is allemaal te nieuw spul voor hem :-) ) en Bianca een terrasje gekozen, lekker gegeten, ijsje achteraf en toen was t stilletjes tijd voor rondje 2, op weg naar de Zeelandbrug.
Opnieuw een zwaar onder de indruk van de organisatie momentje. Meer dan 500m Peugeot RCZ die staan te wachten tot de brug terug omlaag gaat. Geen enkele andere auto in t rijtje. ZALIG!
Laatste etappe was puur genieten. Een paar mooie lusjes ertussen gestoken zodat je ook eens de anderen zag rijden. Aangekomen op de parking was ik er als 1 vande eersten. Danny had de laatste kilometers door dat er teveel volk op de bbq ging zijn, en elk kruispunt moest er iemand achter blijven... :mrgreen: (sjans dat er geen 2 kruispunten meer op de route lagen anders had ondergetekende ook honger mogen lijden). Het aankomen op de parking was indrukwekkend, da bleef maar komen, en komen en komen. Tipje voor volgend jaar, zal niet eenvoudig zijn, maar, parkeren met de neus naar de Zee zou t zicht nog indrukwekkender maken.
Afsluiten werd gedaan met de nodige dankwoordjes...
En de bbq bij Perry. Ik hoorde mensen in de loop van de dag zeggen dat ze t te duur vonden, maar voor dat geld, een gereserveerde plaats op een overvol terras (priceless), groenten, pasta, saus, vlees, vis a volonté. En de drank was ook nog niet overdreven duur. Ge merkt dat Nederlanders op die gebieden toch veel commerciëler ingesteld zijn dan Belgen. Hier vind je met moeite iemand die een ontbijtje wil voorzien voor 50 man (gegarandeerde inkomsten), daar sluiten ze gewoon 1/3 van hun terras af. Op de tijd dat wij daar zaten kon die gerust het dubbel aantal mensen eten gegeven hebben.

Danny, An, ... Dikke merci voor de dag. Ik weet wat werk erin kruipt.
Zelf ben ik geen giga grote fan van 'treintje' rijden, maar voor zo evenementen maak ik met veel plezier een uitzondering.

Mijn foto's: ongesorteerd, gewoon rechtstreeks van t fototoestel, verkleind en ge-upload.
http://s2.photobucket.com/user/pug206et ... 0RCZ/story


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fotos & reacties - Photos et Commentaires”