advertentie All about details reclame

gino 205 rallye en 106 gti

Trackcars, rallywagens, maar ook de rallyes op de weg

Moderator: P-unit

gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

tijd voor een update van de nieuwe motor.
ik heb er nog een tijdje aan kunnen werken en ben alweer een stukje gevorderd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

binnenkort de nokkenassen afstellen , koppeling en versnellingsbak monteren. en daarna is beginnen aan de nieuwe kabelboom.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

heel properkes 8) maareuh blijft dat goed staan zo op de werkbank ? :)
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

bwaja , op een motorsteun zou het veel makkelijker zijn , maar zo lukt het ook wel :D
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

voor 50 euro heb je al een mooie steun waarop jeje blok kan roteren, ik heb de mijne gekocht via alphametal :)
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

hmmmm , dat is mss wel handig. ik ben hier toch bijna niets anders meer aan het doen dan moteurs uiteen halen en ineen steken
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

een paar dagen geleden begon de 106 weer raar te doen :? .
ik was aan het rijden, stopte aan de lichten en hij begon ineens op 3 poten te draaien tegen 1500tr/min en begon te knallen in zijn uitlaat. ik vertrek terug en hij sputtert en gaat amper vooruit , en ineens was het gedaan en draaide hij terug normaal. blijkbaar zou er een probleem geweest zijn met de toerentalsensor. aangezien ik niet veel zin had om het allemaal te maken , en de andere moteur zo goed als klaar is, heb ik de deze er maar direct uitgehaald :) .
voor de moment ziet het er zo uit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


ook ben ik vant weekend nog is gaan crossen :D . het was weer een tijdje geleden dat ik heb kunnen rijden en mijn zus reed dit weekend, dus heb ik ook nog maar is gereden.
het was te doen in minderhout. mijn zus reed in S2 (getunede wagens tot 1600cc) dus heb ik mij ingeschreven in S3 ( getunede wagens tot 2000cc).
het was niet zo'n gemakkelijke concurrentie, namelijk; een opel speedster :shock: , een opel manta , 2 opel astra's, 2 ibiza's , een toyota, en nog 2 andere .

maar naar mijn grote verbazing ging het heeeel goed :D .
1e reeks: 3e plaats , 2e reeks: 4e plaats , 3e reeks 3e plaats
3e plaats op het einde van de dag (in mijn ogen niet slecht voor een 1600tje :D )
Tom205304
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 21:39
Locatie: Mol

Bericht door Tom205304 »

gino schreef:een paar dagen geleden begon de 106 weer raar te doen :? .
ik was aan het rijden, stopte aan de lichten en hij begon ineens op 3 poten te draaien tegen 1500tr/min en begon te knallen in zijn uitlaat. ik vertrek terug en hij sputtert en gaat amper vooruit , en ineens was het gedaan en draaide hij terug normaal.
Ik heb 9 jaar in een 106 Gti gereden en ik heb dat letterlijk ontelbare keren meegemaakt. Auto is terug naar de invoerder geweest en er zat niets anders op dan een andere ECU te monteren, konden anders niets vinden.
Bij de garage waar ik ging (Lavrijsen Geel) waren er 3 Gti's en alle 3 van dat, alleen was het bij de mijne echt extreem. Weet niet of het te maken had met het bouwjaar (waren van '96 en twee van '98 ).
Ik vond het een pracht van een auto, maar als hij die kuren had was het echt onrijdbaar: vlammen uit uitlaat en als het wat erger werd viel hij gewoon uit als je gas probeerde te geven en was dan heeeeeeeel moeilijk te starten.
Laatst gewijzigd door Tom205304 op vr 08 okt 2010, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
If God is the answer, it must have been a stupid question ...
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

dat zou bij de mijne dan ook wel is het probleem geweest kunnen zijn.
ik had al is geprobeerd voor een andere ecu te monteren van een gti, maar die zijn blijkbaar gecodeerd ofzo, want hij wou er niet mee starten.

maarja , met de nieuwe moteur komt er een dta computer in, dus dan is dat probleem ook al opgelost :wink: .
Tom205304
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 17 feb 2008, 21:39
Locatie: Mol

Bericht door Tom205304 »

Ja, die Ecu's zijn gelocked. Ofwel werken ze met een klavier waar je een code moet intikken, ofwel via een gecodeerde sleutel (nieuwere bouwjaren). Ze kunnen wel gedelocked worden, maar in de garage wisten ze dat toen niet (of wilden het niet doen) waardoor ik een nieuwe Ecu heb moeten aanschaffen i.p.v. de occasie die ik geprobeerd had.
If God is the answer, it must have been a stupid question ...
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

ja ik had gezien dat er aan het contactslot een "spelleke" (ik denk een ontvanger van de code van de sleutel dan) zat en ik had die samen met de ecu vervangen en toch werkte het niet :?.


enja das wel wa ambetanter, zo'n nieuwe ecu zal wel wa kosten :?
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

zo een nieuwe ECU zal toch tegen de 1000 euro aangaan ja, een ecu waar de coderings code al eens is in geplaatst is, zal nooit nog overschreven kunnen worden om er een andere code in te zetten (bij peugeot zelf dan, andere mogelijkheden weet ik niet of er zijn...)
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

die startonderbreking, gaat die de + van het dubbelrelais onderbreken? of hoe werkt deze juist.

allee ik zou denken dat die gewoon de werking van het dubbelrelais onderbreekt zodat er niet gestart kan worden.

ik heb hier namelijk enkele schema's, maar niet die van de startonderbreking. als het op deze manier gebeurt, is het geen probleem, het dubbelrelais ga ik toch niet in de nieuwe kabelboom gebruiken.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

gino schreef:ja ik had gezien dat er aan het contactslot een "spelleke" (ik denk een ontvanger van de code van de sleutel dan) zat en ik had die samen met de ecu vervangen en toch werkte het niet :?.


enja das wel wa ambetanter, zo'n nieuwe ecu zal wel wa kosten :?
in principe als ge de chasisnummer van die nieuwe ECU hebt, kunt ge u sleutelcode laten opzoeken bij peugeot, en dan die laten programmeren op uwe sleutel dan zou em moeten starten

bedoelt ge met startonderbreker, die rode knop? die onderbreekt de voeding van de brandstofpomp
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

ja maar er komt een ecu van dta in , dus die moet niet unlocked worden.

met de startonderbreking bedoel ik, wat er juist voor zorgt dat hij niet start als ge vb met de verkeerde sleutel zou proberen te starten. als hij ziet dat er een andere sleutel is, zal er iets onderbroken worden waardoor hij niet start. dus ik zou denken dat dat gebeurt via het dubbelrelais.

want voor die dta ecu moet ik een volledig nieuwe kabelboom maken voor de motor. maar ik zou het dubbelrelais er van tussenuit wilen laten.
gino
Berichten: 298
Lid geworden op: zo 07 okt 2007, 16:05
Locatie: mechelen

Bericht door gino »

de motorruimte een paar dagen geleden afgestoomd en opnieuw gespoten met als resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

en dan begonnen met de kabelboom van de originele motor uit elkaar te halen, en opeens iets raars opgemerkt:
Afbeelding
op de foto is het mss niet echt duidelijk, maar blijkbaar hebben er muizen ofzo aan mijn kabelboom zitten eten :shock: .
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot in de Sport - Peugeot dans le Sport”