Peugeot 908 in de Le Mans Serie's
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Life beelden trainingen
http://video.eurosport.fr/automoto/pesa ... ideo.shtml
Woensdag van 22-23h59
Donderdag van 19-21h00 en van 22-23h59
http://video.eurosport.fr/automoto/pesa ... ideo.shtml
Woensdag van 22-23h59
Donderdag van 19-21h00 en van 22-23h59
-
- Pug Driver
- Berichten: 6180
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
idd verschil gemaak in de nacht toen villeneuve achter t stuur zat, is niet zo snel in de regen als die andere twee + t feit dat de peugeots problemen hadden met hun koeling +dat ze in de pit toch een paar keer een verkeerde beslissing gemaakt hebben strategisch...
2007 : peugeot is eens komen proberen resultaat 3e
2008 : ze gingen er voor, t was spannend en hebben de audis in een hoekske gedreven
2009 : victory???
ze zouden volgend jaar met een hybride diesel komen, benieuwd wa dat gaat geven...
2007 : peugeot is eens komen proberen resultaat 3e
2008 : ze gingen er voor, t was spannend en hebben de audis in een hoekske gedreven
2009 : victory???
ze zouden volgend jaar met een hybride diesel komen, benieuwd wa dat gaat geven...
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Ondanks hun snellere wagen zijn ze de mist in gegaan.
Aan de wagen heeft het niet gelegen maar tactisch zijn ze afgetroefd door Audi.
Weten dat het weer wisselvallig gaat zijn en dan drie wagens met dezelfde strategie de weg op sturen was een teken van overmoed.
Eerst dit sezoen nog afmaken en dan op naar volgend jaar.
Volgende afspraak in het hol van de Leeuw (eigenlijk slechte uitdrukking)
15, 16 & 17 augustus N?rburgring Duitsland 1000 km
Aan de wagen heeft het niet gelegen maar tactisch zijn ze afgetroefd door Audi.
Weten dat het weer wisselvallig gaat zijn en dan drie wagens met dezelfde strategie de weg op sturen was een teken van overmoed.
Eerst dit sezoen nog afmaken en dan op naar volgend jaar.
Volgende afspraak in het hol van de Leeuw (eigenlijk slechte uitdrukking)
15, 16 & 17 augustus N?rburgring Duitsland 1000 km
-
- Pug Driver
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Filmke van Nürburgring
http://www.youtube.com/watch?v=cBxpQ6L7-u8&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=cBxpQ6L7-u8&NR=1
-
- Pug Driver
- Berichten: 5320
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Peugeot reageert acuut op het nieuws van de R15 TDI, de nieuwe Le Mans-bolide van Audi. Vier fonkelnieuwe 908’s HDi FAP zullen op 13 en 14 juni tijdens de 24 Uren van Le Mans opnieuw de aanval openen op de titelhouder. Hopelijk dit jaar met meer succes, nadat Peugeot aan het eind van de vorige editie alsnog z’n meerdere moest erkennen in de Duitsers.
Team Peugeot Total zet in de legendarische raceklassieker drie nieuwe Peugeots 908 HDi FAP in. Het vierde raceprototype dat deelneemt in de koningsklasse LMP1 van de Le Mans-series wordt beschikbaar gesteld aan de equipe van Pescarolo Sport. Deze renstal is reeds jaren actief in de Le Mans Series en opgericht door voormalige Formule 1-coureur en oud Le Mans-winnaar Henri Pescarolo.
Focus op 24 Uren van Le Mans
Het fabrieksteam van Peugeot Sport neemt dit jaar niet meer deel aan de volledige Le Mans Series. Na een aantal succesvolle jaren bereidt het team zich uitsluitend voor op de 24 Uren van Le Mans. De belangrijkste doelstelling is en blijft namelijk het winnen van deze raceklassieker en daarmee Audi eindelijk van de troon te stoten. Vorig jaar lukte dat bijna, maar door betrouwbaarheidsproblemen raakten de Peugeot raceprototypes achterop. Eenmaal weer op weg klommen de Franse bolides opnieuw richting de toenmalige Audi’s R10 - ze waren simpelweg sneller - maar het waren de regenachtige weersomstandigheden die Peugeot uiteindelijk nekte. Vanuit de dichte cockpit van de 908’s HDi FAP was het zicht naar buiten namelijk erg beperkt en dat zorgde voor vertraging. De open Audi R10 profiteerde en haalde alsnog de winst binnen. Toch zijn de nieuwe generatie Peugeots 908 HDi FAP wederom voorzien van een gesloten dakconstructie. Als de weergoden de Fransen dus enigszins gezind zijn, zou Audi dit keer wel eens naast de titel kunnen grijpen. Het wordt dus spannend dit jaar.
Verbeteringen
Om zelfverzekerd aan de start van de aankomende 24 Uren van Le Mans te verschijnen, wil Peugeot Sport eerst enkele tekortkomingen die vorig jaar het verschil tussen winst en verlies betekende ‘gladstrijken’. Het technische team onder leiding van Bruno Famin heeft voor de nieuwe 908’s onder andere gewerkt aan de optimalisering van het tractiecontrolesysteem, de luchttoevoer naar de radiateurs en de wielbevestiging. Ondertussen wordt de Peugeot 908 HDI FAP ook aangepast aan prestatiebeperkende reglementswijzigingen voor de 24 Uursrace. “We hebben de elektronische afstellingen van de 5.5 liter V12 twinturbodiesel volledig moeten veranderen in verband met de vergrote luchttoevoerrestrictie en de lagere turbodruk voor dit type krachtbron,â€
Team Peugeot Total zet in de legendarische raceklassieker drie nieuwe Peugeots 908 HDi FAP in. Het vierde raceprototype dat deelneemt in de koningsklasse LMP1 van de Le Mans-series wordt beschikbaar gesteld aan de equipe van Pescarolo Sport. Deze renstal is reeds jaren actief in de Le Mans Series en opgericht door voormalige Formule 1-coureur en oud Le Mans-winnaar Henri Pescarolo.
Focus op 24 Uren van Le Mans
Het fabrieksteam van Peugeot Sport neemt dit jaar niet meer deel aan de volledige Le Mans Series. Na een aantal succesvolle jaren bereidt het team zich uitsluitend voor op de 24 Uren van Le Mans. De belangrijkste doelstelling is en blijft namelijk het winnen van deze raceklassieker en daarmee Audi eindelijk van de troon te stoten. Vorig jaar lukte dat bijna, maar door betrouwbaarheidsproblemen raakten de Peugeot raceprototypes achterop. Eenmaal weer op weg klommen de Franse bolides opnieuw richting de toenmalige Audi’s R10 - ze waren simpelweg sneller - maar het waren de regenachtige weersomstandigheden die Peugeot uiteindelijk nekte. Vanuit de dichte cockpit van de 908’s HDi FAP was het zicht naar buiten namelijk erg beperkt en dat zorgde voor vertraging. De open Audi R10 profiteerde en haalde alsnog de winst binnen. Toch zijn de nieuwe generatie Peugeots 908 HDi FAP wederom voorzien van een gesloten dakconstructie. Als de weergoden de Fransen dus enigszins gezind zijn, zou Audi dit keer wel eens naast de titel kunnen grijpen. Het wordt dus spannend dit jaar.
Verbeteringen
Om zelfverzekerd aan de start van de aankomende 24 Uren van Le Mans te verschijnen, wil Peugeot Sport eerst enkele tekortkomingen die vorig jaar het verschil tussen winst en verlies betekende ‘gladstrijken’. Het technische team onder leiding van Bruno Famin heeft voor de nieuwe 908’s onder andere gewerkt aan de optimalisering van het tractiecontrolesysteem, de luchttoevoer naar de radiateurs en de wielbevestiging. Ondertussen wordt de Peugeot 908 HDI FAP ook aangepast aan prestatiebeperkende reglementswijzigingen voor de 24 Uursrace. “We hebben de elektronische afstellingen van de 5.5 liter V12 twinturbodiesel volledig moeten veranderen in verband met de vergrote luchttoevoerrestrictie en de lagere turbodruk voor dit type krachtbron,â€