Pagina 6 van 7

Geplaatst: ma 14 jun 2010, 09:29
door PUG(z)OT
het is idd jammer, de teleur stelling was enorm groot toen ook nog de oreca peugeot uitviel...
maar peugeot heeft gereden om te winnen, ze hadden ook gewoon kunnen uitrijden en hun 3e plaats behouden

1e x hebben ze moeten opgeven omdat een ophangingspunt uitgescheurd was van het carbon chasis

de 3 andere keren omdat de turbo te heet was geworden, stom want het was 3 maal dezelfde situatie : hard aant rijden op het circuit, binnen komen met een wss roodgloeiende turbo in de pit, en dan niet goed afgekoeld, en terug volle snelheid het ciruit op waarna een paar ronden later de turbo het begaf...

ook zijn zo goed als alle belgen uitgevallen op die ene van de pro speed porsche na dan...

maar wat een feest is le mans :shock: die campings, die zatte mensen allemaal, de tenten in de pit, de shops, het museum, de start... heb dit weekend gene tijd gehad om moe te zijn :lol:

het is echt dik kl*te dat peugeot uitgevallen is, het was nog zo spannend kunnen worden, zeker het laatste uur met de peugeots die aan het terug komen met gemiddeld zo een 5sec per ronde; jagend op de 2e en de 4e plaats...

Geplaatst: ma 14 jun 2010, 17:33
door Taz Devil
dacht dat pug nr1 uitgevallen was toen hij de 2de plaats al had, maar bleef jagen op audi nr 9 aan de leiding

aangezien audi ook met een nieuwe proto komt, daarom mss dat de 908 van dit jaar vervangen wordt?
maar die proto's trekken toch altijd hard op elkaar... :)


Het moet inderdaad daar wel zalig geweest zijn. 240.000man in lemans

Geplaatst: ma 14 jun 2010, 18:31
door PUG(z)OT
nee hij was aant jagen op de tweede plaats, had de audi ingehaald, reed tweede maar moest toen terug binnen komen waardoor hij weer derde was; dus opnieuw buiten rijden en jagen op de audi en dan is de turbo kapot gegaan...

peugeot heeft al langer een hybride klaar voor normaal gezien volgend jaar

Geplaatst: ma 14 jun 2010, 18:46
door Darl'mat
11 x hebben ze 24uren simulatie gedaan.

Hun eerste probleem is dus de simulatie die niet goed was.

Opvallend ook de de turbo's ( van Garett, net als bij Audi) allemaal aan de rechtse kant sneuvelden.

Vorig jaar waren de voorbereidingen bij Audi niet goed, op dat vlak heeft heeft Peugeot hun dit jaar de das omgedaan, iets om van te leren.

Hopelijk volgend jaar Beter.
Racen om te leren, maar er moet op tijd wel gewonnen worden.
Het doet een beetje denken aan het sprookje van de haas en de schildpad :lol:

Geplaatst: ma 14 jun 2010, 22:28
door Taz Devil
de 908 heeft al wel langer last gehad van warmte problemen hé. Int begin niet zozeer de turbo maar heel de motor

Geplaatst: di 28 sep 2010, 10:59
door Darl'mat
De 1000km van Silverstone hebben ze gewonnen.
Er was maar 1 officiële 908 aanwezig.
In de trainingen moesten ze de Audis laten voorgaan.

Geplaatst: zo 31 okt 2010, 13:33
door Darl'mat
Ondertussen is men in Monza 3 dagen aan het testen geweest als voorbereiding naar 2011.

Afbeelding

Re: Peugeot 908 in de Le Mans Serie's

Geplaatst: vr 04 feb 2011, 18:39
door Joske
Autowereld.com schreef: Afbeelding

Peugeot wil de afgang in de vorige editie van de 24 Uren van Le Mans het liefst zo snel mogelijk wissen. Voor de nieuwe 908 HDi telt enkel de overwinning.

De Peugeots waren beduidend sneller dan de Audi-sportprototypes, maar vorig jaar haalde geen enkele 908 HDi de finishlijn. En dat willen de Fransen geen twee keer meemaken. In tegenstelling tot Audi dat voor een heel nieuwe wagen opteert, kiest Peugeot voor een grondige evolutie van het bestaande concept. Opnieuw een 908 HDi, maar dan anders.

De belangrijkste nieuwigheid schuilt tussen de achterwielen. In lijn met de nieuwe reglementen wordt de 5,5 liter-V12 vervangen door een compactere 3,7 liter-V8. Nog steeds een biturbodieselmotor, eentje met een vermogen van minstens 550 pk. Peugeot heeft er lange tijd aan gedacht om hybride technologie te gebruiken, maar de motorproblemen van vorig jaar deden de Fransen voor zekerheid kiezen. Enkel winnen telt.

Afbeelding

Peugeot gaat opnieuw voor een gesloten cockpit, een concept dat ook Audi volgt met hun nieuwe R18-racer. “Vooral voor de veiligheid van de rijders”, stelt Bruno Famin, technisch directeur bij Peugeot Sport. “We weten van vorige testsessies dat het aerodynamische verschil tussen een open en een gesloten bolide eigenlijk verwaarloosbaar is. Het enige echte voordeel van een open LMP-wagen is dat de ingenieurs er makkelijk aan kunnen werken tijdens de wedstrijd.”

Hoewel de wagen als twee druppels water op de vorige 908 HDi lijkt, is de centrale ruitenwisser het enige onderdeel dat beide racers delen. “Omdat de nieuwe regels ons zowat 150 pk aan vermogen kost, hebben we voor een heel andere verhouding tussen drag en downforce geopteerd. We hebben wat neerwaartse druk opgeofferd om geen topsnelheid te verliezen op de lange rechte stukken in Le Mans.”

Afbeelding

Re: Peugeot 908 in de Le Mans Serie's

Geplaatst: vr 04 feb 2011, 19:27
door Taz Devil
150pk minder? dan komen de benzine lmp1 misschien eindelijk weer in aanmerking om mee te kunnen dingen naar de overwinning

Re: Peugeot 908 in de Le Mans Serie's

Geplaatst: do 03 mar 2011, 18:21
door Joske
In tegenstelling tot eerdere berichten zou het toch kunnen dat er een Hybrid4 aan de start komt van de 2011 24h du Mans. :)
Autoweek.nl schreef: Peugeot had al z’n kruit vooraf aan de Autosalon van Genève nog niet helemaal verschoten. Aan het einde van de persdag toonde het Franse merk nog de 908 Hybrid4.

De Hybrid4-aandrijflijn bestaat uit een 3,7-liter V8 turbodiesel van 550 pk en een 80 pk sterke elektromotor. Schakelen gaat via een sequentiële zesbak. In de pitstraat kan de hybride 908 geheel elektrisch rijden. De raceauto slaat remenergie op in een pakket lithium-ion accu’s. Deze energie gaat bij acceleratie automatisch naar de achterwielen voor extra sprintkracht.
De langeafstandsracer is ontworpen om onderdeel uit te maken van Peugeots programma voor CO2-reductie. Het is niet een pure showauto, het Franse merk heeft als doelstelling de 908 Hybrid4 te laten rijden op een officiële testdag van de 24 uur van Le Mans op 24 april. Deze deelname is nog onder het voorbehoud dat de eerste tests met de Hybrid4 aan het einde van deze maand goed verlopen.
In de zomer brengt Peugeot z’n eerste Hybrid4-model op de markt, de 3008 Hybrid4. Deze heeft een aandrijflijn bestaande uit een 163 pk sterke turbodiesel en een 37 pk sterke elektromotor. De vanafprijs van de eerste dieselhybride is 44.090 euro.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Peugeot 908 in de Le Mans Serie's

Geplaatst: zo 20 mar 2011, 09:41
door PUG(z)OT
en in sebring is het een 1e plaats geworden voor Oreca en 3e en 7e voor de fabrieks peugeots :D (en oreca gebruikte nog de wagen van vorig jaar)

2e was een benzine Honda

Re: Peugeot 908 in de Le Mans Serie's

Geplaatst: di 22 mar 2011, 21:11
door Darl'mat
De winnende wagen van de 1uur van Sebring
Afbeelding

en de uitslag

Uitslag:
1. Panis-Lapierre-Duval (Fra/Peugeot 908 HDi-FAP) 332 ronden
2. Pagenaud-Brabham-Franchitti (Fra-Aus-GBr/Honda HPD-ARX) op 31.868
3. Sarrazin-Montagny-Lamy (Fra-Fra-Por/Peugeot 908) 44.502
4. McNish-Kristensen-Capello (GBr-Den-Ita/Audi R15 TDI) 5 ronden
5. Dumas-Bernhard-Rockenfeller (Fra-Dui-Dui/Audi R15 TDI) 6 ronden
6. Smith-Dyson-Cochran (GBr-VSt-VSt/Lola-Mazda) 8 ronden
7. Prost-Jani-Bleekemolen (Fra-Zwi-Ned/Lola-Toyota) 12 ronden
8. Wurz-Gené-Davidson (Oos-Spa-GBr/Peugeot 908) 17 ronden

Re: Peugeot 908 in de Le Mans Serie's

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 13:32
door Taz Devil
damn die auto's zijn toch snel tegenwoordig, 332 ronden op 1 uur op een circuit zoals sebring :P

Re: Peugeot 908 in de Le Mans Serie's

Geplaatst: vr 01 apr 2011, 17:13
door Darl'mat
0 euro bij op de rekening brengt niets op he :lol:
het moet 10 uur zijn, toch ene wakker :wink:

Re: Peugeot 908 in de Le Mans Serie's

Geplaatst: za 16 apr 2011, 08:41
door R I C K
damn dat ding is nice!