advertentie PDK Pallets reclame

Bouwj - Peugeot 306 GTI-6 - Freaky Freeky

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Freaky Freeky
Berichten: 832
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 22:22
Locatie: Aant kanaal van Opitter

Bouwj - Peugeot 306 GTI-6 - Freaky Freeky

Bericht door Freaky Freeky »

Jawel, na lang wachten is het er dan toch uiteindelijk van gekomen, mijn eigen topic hier op het Peugeot forum 8) 8) 8)

Ik zal me eerst eens even voorstellen voor diegene die me nog niet kennen. Na lang proberen was het zover en heeft mijn moeke me er uitgefloept op 2 maart 1983 ben dus ondertussen een goeie 23 jaar.
Na mijn geboorte hebben ze mij gelukkig meegenomen naar hun thuisfrontje Bocholt (limburg) waar ik hopelijk nog lang en gelukkig kan leven.
Ze hebben me de naam frederik meegegeven maar omdat ik dat een hondslelijke naam vind (sorry voor mijn naamgenoten) noemt iedereen me Frits of Fred.
Als beroep ben ik tewerkgesteld als mecanicien, en dat natuurlijk in een Peugeot garage. Vandaar dus ook mijn grote passie voor het merk 8) 8) 8)

Als dagelijkse auto gebruik ik voorlopig een Citro?n BX, maar daarnaast ben ik de trotse eigenaar van een Peugeot 205 en 306, beide met een wide-bodykit :P
De 306 staat momenteel bij de carrossier voor de afwerking en om hem te voorzien van enkele laagjes lak, maar deze laat wat van zich afweten want de auto staat er al een dikke 2 maanden en er is nog niks aan gedaan :cry: :cry: :cry:

Hoe ben ik nu aan deze 306 gekomen ? Wel, na mijn 18e verjaardag en het behalen van mijn rijbewijs mocht ik voorlopig met mijn ouders hun auto rijden, totdat ik natuurlijk mijn eigen autoke had gevonden.
Een al wat oudere en goede klant, die bij ons in de garage komt, had net een nieuwe wagen gekocht ( 206 SW 1.1 benzine ) waardoor hij dus zijn 306 verkocht. De reden was denk ik een beetje het verbruik, omdat hij niet veel kilometers maakte maar vooral omdat hijzelf ook al een dagje ouder was geworden (ergens in de 30).

Dus, een licht uitgebouwde 306 met lederen interieur, elektrische ruiten en spiegels, 39000 km op de teller en altijd goed onderhouden, maar wat mij nog het meeste interesseerde lag onder de motorkap. Een 2.0l GTI-6 16V wat goed is voor 167 paardjes. De keuze voor mijn eerste autoke was dus snel gemaakt, it was love at first sight. :P :P :P

Nu was er wel nog 1 probleem: ik moest het gaan voorleggen aan mijn ouders. In het begin, moet ik zeggen, waren ze er alles behalve gelukkig mee, maar na er zoveel over gezaagd en gepraat te hebben vonden ze het wel goed. Ik was tenslotte ook nog maar 18 jaar en dan al zo een auto onder u kont hebben :lol:
Je bent maar 1 maal jong, zei men vader uiteindelijk, dus profiteert er nog maar van nu je het nog kan. Maar rij wel met verstand, want als ik erachter kom dat je gekke toeren uithaalt pak ik de sleutels af en zet ik hem te koop aan straat.

Na het eerste probleem volgde ook al weer snel het 2e :cry: Doordat die goede klant van de garage een nieuwe wagen had gekocht tijdens de periode van het autosalon, wanneer er dus veel wagens worden verkocht, was de levertijd van zijn nieuwe wagen ongeveer 3 maanden. Ikzelf moest dus ook nog een goeie 3 maanden wachten vooraleer ik mijn 306 kon bemachtigen.

Die 3 maanden leken wel 3 jaar te duren, maar na veel geduld, dromen en slapeloze nachten was het dan eindelijk zover. E?n van de mooiste dagen van men leven. Eerst heel fier naar de bank toe gestapt om mijn spaarcentjes op te gaan halen en toen door naar de GTI en zo ben ik dus aan mijn eerste auto gekomen.

Voila, nu weten jullie toch al weer wat meer en zal ik maar eens stoppen met zeveren en wat foto?s posten want het is tenslotte daar waar het hier net om gaat h?.

Ik heb helaas geen foto?s van toen ik hem kocht, maar na enkele kleine dingen zelf verandert te hebben, zoals ruitjes getint, muziekinstallatie, schermpje + PS2 console, logo?s verwijderd en de stikkers die erop plakte enzo verwijderd, ben ik met een maat van mij mijn eerste fotoschootje gaan doen, met als resultaat :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De muziekinstalatie (toen nog in de maak natuurlijk) die zopas verkocht is
Afbeelding

Hier enkele foto's van met de toen nog neon-kit. Ze zijn wel niet heel goed gelukt eigenlijk omwille dat we te lang hebben gewacht en het al te donker was geworden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het dan voorlopig voor nu, ik zal proberen heel mijn project hier te posten tot en met hoever ik sta met de werken, want er is ondertussen toch al weer hennig veel aan veranderd zoals een wide-bodykit, eigen gemaakte voor- en achterbumpers en nog wat kleine veranderingen maar daar later meer over.

Mocht je nog vragen hebben of tips voor mij, of als er iets is wat je niet mooi vind of denkt beter te kunnen, houdt u dan vooral niet in en laat het me gewoon even weten h?.

Voila, dat was het dan zo een beetje voor nu, alvast bedankt om hier eens een kijkje te komen nemen en hopelijk tot ziens.

To be continued?

Greetz fred 8) :!: :lol:
Laatst gewijzigd door Freaky Freeky op wo 27 okt 2010, 22:28, 97 keer totaal gewijzigd.
Karlito
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 25 jan 2006, 15:14
Locatie: Sleidinge

Bericht door Karlito »

Ah fritske eindelijk uwen weg naar hier gevonden?
Tjien ken daar gelijk een paar stukken van :wink:
Zet hier maar snel een paar foto'kes van hoe hij der nu bij staat want da is zeker nie mis e :shock:

Greetz
[img]http://img107.imageshack.us/img107/6449/peugeot5lc.png[/img]
[img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/8/bf2.png[/img]
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c50/07raul/Userbars/JessicaAlba.png[/img]
KrisKe
Pug Driver
Berichten: 3149
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
Locatie: The big city of Merksplas

Bericht door KrisKe »

schoon en net 306ke :shock:

maar dien 205 met wideboy interreseert mij ook heel erg hoor :wink:
Freaky Freeky
Berichten: 832
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 22:22
Locatie: Aant kanaal van Opitter

Bericht door Freaky Freeky »

Ja ja eindelijk h? 8) het heeft lang geduurd maar hier zijn we dan :lol: :lol: :lol:

Tja veel van de onderdelen die op de foto's staan zitte er niet meer op, kheb die zo eens aan eene rare flap verkocht :wink: :wink: :wink:

Aan de 205 is ook nog wat werk hoor, maar eerst de 306 klaarstomen en dan de 205 h?

Isl bijna oldtimer dus moet dan ook al niet meer naar de keuring enzo 8)
Show some respect to earn some respect !!!...
306xtreme
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 22:18
Locatie: dorne (limburg)
Contacteer:

Bericht door 306xtreme »

KvH schreef:schoon en net 306ke :shock:

maar dien 205 met wideboy interreseert mij ook heel erg hoor :wink:
ik heb em gezien in peer :wink:
frits dit is nu es een beestig topicske dit blyf ik volgen en ja ik kom ook wel eens af als de myne klaar is :lol:
come & join us - http://stylerzz.forumotion.net/forum.htm
306xtreme
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 22:18
Locatie: dorne (limburg)
Contacteer:

Bericht door 306xtreme »

en jongske hoe staat het met de werken ?
ik hoop dat em snel klaar is en da ze snel uit het verlof zyn :wink:
come & join us - http://stylerzz.forumotion.net/forum.htm
Freaky Freeky
Berichten: 832
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 22:22
Locatie: Aant kanaal van Opitter

Bericht door Freaky Freeky »

Ben de woensdag nog eens een kijkje gaan nemen, moest nog enkele onderdelen uit de auto halen die reeds verkocht zijn.

Ze hebben er helaas verlof tot 7 Augustus vertelde mij de poetsvrouw, maar mene auto stond nu toch al op de schuurvloer, hopelijk gaan de werken nu een beetje vooruit gaan :roll:

Greetz fred
Show some respect to earn some respect !!!...
306xtreme
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 22:18
Locatie: dorne (limburg)
Contacteer:

Bericht door 306xtreme »

ha das tof myne spuiter begint de 7de ook terug miss zyn ze gelyk klaar dan haha :wink:
come & join us - http://stylerzz.forumotion.net/forum.htm
_Tom_
Berichten: 1180
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 12:17

Bericht door _Tom_ »

hier se, zijne 205

( foto's zijn wel niet zo goed gelukt precies)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


greetz Tom
dt205
Berichten: 530
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 18:19
Locatie: outgaarden
Contacteer:

Bericht door dt205 »

ah das helemaal mn goesting se (buiten kameleonlak) kzie wel da an ene kant da plaatje weg is waar normaal 'gti' opstaat en aan de kant van naftstop is da weggewerkt?
www.thonestuning.eu

[img]http://img385.imageshack.us/img385/5652/myridessx3.png[/img]
306xtreme
Berichten: 1680
Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 22:18
Locatie: dorne (limburg)
Contacteer:

Bericht door 306xtreme »

ha das vet nu zie ik hem eens van kortby.
was aan de garage al eens gaan zien ma nie zo dicht :)
tof ottoke man :wink:
come & join us - http://stylerzz.forumotion.net/forum.htm
Freaky Freeky
Berichten: 832
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 22:22
Locatie: Aant kanaal van Opitter

Bericht door Freaky Freeky »

dt205 schreef:ah das helemaal mn goesting se (buiten kameleonlak) kzie wel da an ene kant da plaatje weg is waar normaal 'gti' opstaat en aan de kant van naftstop is da weggewerkt?
Yo,

ik heb de wagen zo gekocht h?, dat plaatje voor de linkse kant ligt in de auto en waarom dat dat aan de rechter kant dichtgemaakt is :?: :?: :?:

De kleur is ook niet echt denderend nee, is ook niet mooi gespoten enzo maarja dat komt allemaal wel in orde.
Er is best nog wel veel werk aan, 205ke is al 19 jaar h?

greetz fred
Show some respect to earn some respect !!!...
Lrd
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 13 jan 2006, 03:16
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

Bericht door Lrd »

tis al een tijdje geleden dat ik bij je thuis ben geweest. Toen zag het er al heel indrukwekkend uit. Maar je moet idd eens meer fotos posten ;)
Freaky Freeky
Berichten: 832
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 22:22
Locatie: Aant kanaal van Opitter

Bericht door Freaky Freeky »

Ja amai, das al weer effe geleden,

foto's : ik was van plan om de foto's van toen ik de flanken aan het zetten was er eerst op te zetten en dan de rest zodat alles een beetje in volgorde staat, maar die foto's zijn met zo eene wegwerpcodak gemaakt en die zit in het handschoenenkastje van mijne auto. ben de woensdag in de carosserie geweest en helaas de codak vergeten mee naar huis te pakken :( :( :(

Tzal voor de volgende keer zijn.

Greetz fred
Show some respect to earn some respect !!!...
Marko
Berichten: 307
Lid geworden op: za 21 jan 2006, 20:21
Locatie: Genk

Bericht door Marko »

schoon kitje wel:shock:
Lijken precies op Gutmann velgen
Welke moteur zit er eigenlijk in,1400?
306 Midnight 1.9D '2000
205 1.9 Gentry '93
205 1.6 GTI '84 Gutmann
Gesloten

Terug naar “30x”