advertentie Automotive Group reclame

Peugeot 308 GTi ByPeugeotSport geluid op vooras

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Kevin A
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20 mei 2019, 21:40

Peugeot 308 GTi ByPeugeotSport geluid op vooras

Bericht door Kevin A »

Ik heb nu sinds dat ik deze auto gekocht heb een geluid op de vooras da alsmaar erger lijkt te worden en in meer situatie begint voor te vallen.

Komt voor na een afstandje te rijde (zeker na een snelweg maar niet persee)
Komt voor tijdens lage snelheid afdraaien. Maar komt ook voor bij lage snelheid (onder 8km/uur) lijkt mee te gaan met draaien van de banden. verdwijnt boven die snelheid. maar komt dan soms weer te boven bij hoger snelheid en sneller bochten. Ik kan er echt niet meer aan uit en mijn garage heeft gewoon gezegt dat ze het niet kunnen oplossen ik word er gek van

https://youtu.be/QCN_4-K2O-s

Je voelt vibraties door het stuur heen. als je langs binnen te zitte lijkt het van midden vanvoor te komen maar soms lijkt het dan weer van de remschijven vanvoor te komen als je dicht tegen muren rijd

Hebben jullie enige idee of ervaring met dit?


Edit: weet dat dit niet de bedoeling is op dit forum maar ik heb overal al gezocht en als mijn dealer het zelf al opgeeft hoop ik dat iemand mss een dealer gehad heeft dat wel het probleem kon oplossen
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot 308 GTi ByPeugeotSport geluid op vooras

Bericht door jurgen_s »

veel kans dat het het gekende probleem is met de alcon voorremmen. Die blijven soms hangen tegen de remschijf met rare geluiden als gevolg. Op andere fora was de steevaste procedure dat de gehele remmerij vervangen moest worden... onder garantie. Of dat nu nog zo gaat zijn...
Kevin A
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20 mei 2019, 21:40

Re: Peugeot 308 GTi ByPeugeotSport geluid op vooras

Bericht door Kevin A »

jurgen_s schreef:veel kans dat het het gekende probleem is met de alcon voorremmen. Die blijven soms hangen tegen de remschijf met rare geluiden als gevolg. Op andere fora was de steevaste procedure dat de gehele remmerij vervangen moest worden... onder garantie. Of dat nu nog zo gaat zijn...
Blijft de kloterij dat remmen tellen als een "slijtage onderdeel" dus willen ze niks doen onder garantie en ze geloven niet dat de pistons blijven hangen dat ze daar nog nooit van gehoord hebben... Peugeot zelf lijkt nog altijd te doen of het probleem niet eens bestaat
Plaats reactie

Terug naar “30x”