advertentie Automotive Group reclame

2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

508 en 5008

Moderator: P-unit

PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door PetDig2 »

en de Peugeot garage biedt nog, voor een 3.5 jaar oude 508 SW 1.6 e-HDi ETG met 'n goeie 127k km, pack look (17" wielen, verdonkerde zijruiten) en GPS, half leder, parkeer sensoren voor en achter, SOS connect ............

(OK, met te repareren koppeling)

een goeie 6.000€ incl BTW :shock:

ik hoop dat ik morgen op mijn werk de goedkeuring tot herstelling van de koppeling krijg, en dat ik nog langer dan mei 2018 met deze auto rijden mag / kan, waarover ik gewoon heel tevreden ben


waar blijft de tijd dat ik voor 2x een C8 na 2 jaar / 100.000 km en 3 jaar / 150.000 km nog zeer veel geld terugkreeg

op den duur ga je enkel en alleen om dit soort redenen geen Franse auto meer kiezen :oops:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door jurgen_s »

Denk vooral niet dat het met de andere merken beter gesteld is. Van een bmw krijg je iets meer terug, maar het verschil in aankoopprijs krijg je niet weggewerkt.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door jurgen_s »

Kijk maar eens naar een 6 reeks. Sitten vaak tegen de 100k nieuw. Na 2 jaar max 60k dat je ervoor krijgt. Da's wel 40k kwijt hé.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door Lander »

voor 6.500 neem ik hem

;) ;) ;)
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door PetDig2 »

jurgen_s schreef:Denk vooral niet dat het met de andere merken beter gesteld is. Van een bmw krijg je iets meer terug, maar het verschil in aankoopprijs krijg je niet weggewerkt.
jurgen_s schreef:Kijk maar eens naar een 6 reeks. Sitten vaak tegen de 100k nieuw. Na 2 jaar max 60k dat je ervoor krijgt. Da's wel 40k kwijt hé.
och ik geloof het - maar het was m'n eerste reactie vandaag [emoji32]

cf Autoscout ziet het er iets anders uit

https://www.autoscout24.be/prijsschatti ... ction=calc
Laatst gewijzigd door PetDig2 op do 23 nov 2017, 05:26, 1 keer totaal gewijzigd.
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door PetDig2 »

Lander schreef:voor 6.500 neem ik hem

;) ;) ;)
[emoji23]
Laatst gewijzigd door PetDig2 op do 23 nov 2017, 05:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door Joske »

Ma ge kunt ne 'rijdende' auto nie vergelijken met ene waarvan de garage weet da ze zelf nog kosten aan moeten doen om die te verkopen.
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door PetDig2 »

klopt - vandaag goedkeuring voor herstelling gekregen [emoji106]

en nu zal de wagen er wss in mei nog niet uit gaan, ikke blij voorlopig alleszins nog 'automaat' rijden
Laatst gewijzigd door PetDig2 op do 23 nov 2017, 05:25, 1 keer totaal gewijzigd.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door jurgen_s »

Allé, ge kunt weer gaan hyper milen :mrgreen:
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door PetDig2 »

yes - de auto zal weer als nieuw aanvoelen

deed de 807 ook met nwe koppeling (& vliegwiel) bij 120k km - die repair vond ik toen het geld meer dan waard (ong 1000€) ondanks dat ik nog geen slip ervoer

de koppeling greep weer veel beter / steviger aan toen en het brommen bij bergop accelereren was compleet verdwenen

die dingen gaan zo geleidelijk achteruit dat je 't vaak niet eens echt merkt - totdat je 'voor' en 'na' direkt na elkaar kunt ervaren / vergelijken

nu zal ik zeker de tijd tot de 508 II kunnen overbruggen - is maar de vraag of ik die mooi ga vinden, zal ook weer duurder zijn, enfin da's voor later - had ik nu 'n nieuwe 508 uit stock dienen te nemen (wel interessante aanbiedingen!) zat ik daar voor de komende 5 jaar 'aan vast' (new car policy, mijne was nog 4 jaar)

direkt nadat ik in mei '14 m'n huidige 508 SW kreeg, kwam de facelift (wist ik niet) wat ik toen niet erg vond (vond die niet mooi, ben er nu wat aan gewend) - maar nu is 't wel leuker de 508 II af te wachten
Laatst gewijzigd door PetDig2 op do 23 nov 2017, 05:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door Darl'mat »

2 x goede vooruitzichten dus, 1 x koppeling, 1x nieuwe 508 :)
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door PetDig2 »

[emoji23]

ja luxe'probleem' ! 'k besef dat wel
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door PetDig2 »

deze vm tel gehad - 508 SW is hersteld - ga 'm straks afhalen

ben benieuwd
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door PetDig2 »

heb 'ns zitten zoeken (er rijden ook wat Audi's bij ons op 't werk) op "Dauertest Audi A4 2.0 TDi", blijkt dat de Multitronic uitvoeringen (automaat cf principe DAF Variomatic) allerminst betrouwbaar waren - de hele versnellingsbak werd vaak bij bv 60k km al compleet vervangen, ook op de A6

van de handbak uitvoeringen lees je ook over defekte koppelingen en vliegwielen

en ook de S-tronic automaat (dubbele koppeling) is niet vrij van klachten ('das Getriebe schaltet nicht rückelfrei' etc)

echter in bv Autobild wordt dat allemaal wat gesust en goedgepraat ('der A4 Avant ist DAS Vertreter Auto' ('Vertreter' is 'vertegenwoordiger')) 't had eens 'n Peugeot 508 SW geweest moeten zijn...

toen ik op dit werk 4 jaar geleden begon was er in mijn herinnering een A4 Avant die op dat moment ongebruikt ter verkoop op de parking stond, na herstelling van een uit elkaar gevlogen tweemassavliegwiel die de versnellingsbakbehuizing beschadigd had, bij ong 100k km al (en ik herinner me ook dat die er 'n tijd gestaan heeft omdat ie niet meer opbracht wat men gedacht had, ik meen ook dat niemand van het personeel de wagen privé wilde overnemen - iets wat bij ons kan en mag)

eigenlijk zou ik wel willen proberen (stelde het al voor, als de restwaarde toch zo laag ligt...) om met deze 508 SW veel langer dan 4 jaar (mei 2018) te blijven rijden - ik kap er ook bij vrijwel iedere tankbeurt de Monzol5c in, deze e-HDi moet nog elke 20k km nieuwe olie krijgen wat ik stipt opvolg, de 1.6 BlueHDi alweer slechts elke 25k km - ik zou zelfs liever nog elke 15.000 km doen, lijkt me nog beter voor de 1.6 HDi, maar OK de wagen doet enkel lange ritten en vaker dan voorgeschreven naar de garage gaan mag niet .... - tussenin olie bijvullen heb ik nog nooit hoeven doen, het busje 0W30 C2 wat ik bij ontvangst vd wagen in 2014 kreeg, ligt ongeopend in de koffer

cf onderhoudsfactuur werd er al geregeld wat Eolys bijgekapt ook, men zegt mij 'theoretisch moet het roetfilter bij 180k km vervangen worden, maar vaak meldt zich dat pas 'n stuk later' - dat zou over 'n (goed) jaar dan te verwachten zijn

pas bij 120k km zijn rondom de remblokken vernieuwd, schijven nog niet eens, de Hankook zomerbanden zijn pas nieuw, de Uniroyal winterbanden nog zeer goed (die gaan langer mee dan de originele Michelin zomerbanden deden, bij ong 50/50 gebruik zomer/winterbanden)

't zou 'n interessante 'Dauertest'case kunnen worden - gewoon elke 120k km nieuwe koppeling & vliegwiel [emoji23] - de symptomen ken ik nu, in panne vallen doe je er niet mee - op naar de 200k km [emoji106]

ik las vanmorgen een Dauertest van een basis C-klasse 180 (benzine) - die wordt elke 100k km bij Autobild op de rooster gelegd en heeft nu de 400k km gedaan, wel niet zonder dure vervanging van het hele katalysatorsysteem en ondertussen ook de distributieketting (dat was 'dringend notwendig' - dus ook een Mercedes ketting gaat geen miljoen km meer mee)

het grappige vond ik wel dat er 'ns bij stond dat men met een basis-auto zonder rijassistentiesystemen etc (enige optie was 'n gps, zelfs geen leder) perfect gelukkig zijn kon

"Fazit von Redakteur Lars Busemann: Unser C 180 ist mehr als ein gewöhnlicher Dauertestwagen. Er ist ein Statement gegen die Wegwerfgesellschaft. Er zeigt, wie lange ein Auto selbst unter harten Testbedingungen halten kann – bei regelmäßiger Wartung. Vertragswerkstätten der Hersteller sind zu teuer, holen Sie sich Angebote freier Werkstätten, die qualitativ oft vergleichbar, aber erheblich günstiger sind. Wir melden uns wieder – bei 500.000 Kilometern."

'onze C 180 is ... een statement tegen de wegwerpmaatschappij ... toont hoe lang een auto het kan uithouden - bij regelmatig onderhoud ... merkgarages zijn te duur, haal je offertes bij onafhankelijke garages, kwalitatief vaak vergelijkbaar maar aanzienlijk goedkoper ... we melden ons opnieuw bij 500 k km'

http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 60195.html

.

enfin gisteren in het 7 km naar huis rijden reed de 508 SW op 't eerste gevoel weer prima, vandaag wss ritje Gent Terneuzen en terug

de 807 mag 't weer rustiger aan doen - met een nagekeken uitlaat - die wordt zomer 2018 tien jaar [emoji146]
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw

Bericht door Darl'mat »

In het begin rade men aan de roetfilter te vervangen na 80.000km ( 2.0 en 2.2), ik heb nu 255.000km met eerste roetfilter, verschildruk is nog steeds ok, wel als het tijd is de eloys bijvullen. Dus bij gebruik in goede omstandigheden voor de filter denk ik ook dat hij iets meer dan 180.000 km aankan.
Bij gebruik waarvoor een diesel niet gemaakt is ( korte ritten) zal het wel sneller gedaan zijn.
Plaats reactie

Terug naar “50x”