advertentie Automotive Group reclame

2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

607

Moderator: P-unit

Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Even voorstellen, sinds vrijdag een week geleden staat ze hier en vanaf dit weekend maak ik de Vlaamse wegen onveilig in deze slee. Tweedehands gekocht van eerste eigenaar, volledige onderhoudshistorie gekend (altijd bij dealer), 141k km.

En omdat pics meer zeggen dan woorden:
Afbeelding
Links auto van de vriendin, midden mijn nieuwe en rechts de lease die gisteren ingeleverd werd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er was reeds 1 kras aanwezig bij aankoop, wss een fiets die te dicht gepasseerd is:
Afbeelding

Soit, dan nog een paar vragen voor de kenners:
1. Ik heb vorige zondag een karreke getrokken. Nu schakelen de sensoren uit als ge de pries insteekt, maar dat switcheke zit blijkbaar geblokkeerd. De vorige eigenaar heeft mij verteld dat dat kon gebeuren, maar 'k vind dat switcheke natuurlijk ni. Iemand?
2. De sturing van de elektrische spiegels is kapot, met als gevolg dat ik van binnenuit de spiegels niet meer kan verstellen en dat iedere keer ik ze ontgrendel de spiegels terug in positie gaan van de vorige eigenaar. Aangezien die mens wat kleiner is dan mij is da ni zo aangenaam... Ik ben wel een beetje handig, kan ik dat zelf vervangen? Waar zou ik zo'n stukske kunnen vinden? Ben zelf van Deinze, dus liefst regio O-Vl :)
3. Zelfde vraag voor een lampke achter de tellers, rechts is 't nogal donker :)
4. Hoe maakt ge hier een schoon lijstje zonder zelf te moeten nummeren?
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Vanmiddag bij 't terug thuiskomen van supermarkt zegt mijn vriendin "Je gaat eens moeten controleren, 'k denk dat ik een kras heb gezien..." Verdict: na 1 week hier in 't straat en een paar parkings heeft ze reeds 5 (!) extra krassen/blutsen :evil: :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt om mottig van te worden, blijkbaar kan men niet meer in/uit stappen zonder zijn deur tegen de auto ernaast te zwieren, of van een plek wegrijden zonder mij te schampen... :evil: (Je kan trouwens onder die lange kras op dat zwart stuk van midden de voordeur passagier tot bijna aan 't achterwiel zien dat daar ook iets geschaafd heeft, maar dat kwam niet uit op foto...) 'k Denk dat ik vanaf nu lekker asociaal twee plaatsen ga innemen :evil:
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door jurgen_s »

knappe auto (ah ja) en de rest is gewoon jaloers daarom dat ze er alles aan doen opdat ge hem zo snel mogelijk terug weg doet.

dat van de trekhaak: heb ik geleerd van wesly (pugzot hier). Je trekt het klepje van de stekkerdoos aan de auto open. Dan zie je op de positie van 6 of 7 uur een pennetje in de ring zitten waar je stekker van de aanhangwagen insteekt. Je neemt nu een fijne schroevendraaier ofwel een tandenstoker en je probeert het pennetje terug naar voor te duwen. Inspuiten met WD40 mag.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Steven »

Het is tegenwoordig echt erg gesteld met mensen precies :shock: Je zou bijna bang krijgen om bijvoorbeeld met een nieuwe auto rond te rijden... Een 607 blijft toch wel een echte klassebak! Nog even de kleine probleempjes oplossen en daarna veel kilometers maken! Veel plezier ermee!
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Jurgen, merci voor de uitleg, 't heeft geholpen :D

Bestaan er voor deze wagens eigenlijk ook van die sites om je VIN te decoderen? Ben wel eens benieuwd wat er nu allemaal wel of niet op zit :)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door jurgen_s »

van uw spiegels denk ik niet dat die kapot zijn

hebt ge op uw zetel geen geheugentoetsen (1 & 2) of misschien op uw deur.

De spiegels zitten mee in het geheugen opgenomen, dus moet ge eerst de geheugenknop indrukken 'M' en dan bijvoorbeeld op '1' (blijven drukken tot dat ge een geluidsignaal hoort). Natuurlijk wel eerst de spiegels, zetel en hoofdsteun in de juiste positie zetten (onder voorwaarde dat de zetels electrisch zijn natuurlijk).

Als ge de CD lader zoekt: die zit in de koffer links achter het paneel
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

De zetels zijn idd elektrisch, met knopkes M 1 2 op de deur. 't Probleem is dat als ik 't joystickske van de spiegels beweeg, de spiegels niet bewegen. Ze klappen ook niet in als ik dat bolleke naar onder/achter zet om ze te doen inklappen, of als ik de auto sluit... Maar aangezien ze wel bewegen als ik ontgrendel, dus met de motortjes is niets mis, en dus lijkt mij de meest logische boosdoener dat joystickske/de sturing die daardoor aangedreven wordt :)
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Ondertussen 1 week verder, en toch wel ferm content van. Met zo'n slee op baan zijn, 't geeft een heel leuk gevoel :D Ik rij er ook een pak rustiger mee dan de vorige, past er wel bij, en dan valt op dat je daar best wel veel kilometers mee kan maken zonder moeite (en zonder tanken, als ik de range mag geloven zou ik ongeveer 1500km uit mijn ene tank halen momenteel) :mrgreen:
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Ondertussen 6k km verder en nog altijd content ervan. Deze week een paar kosten gemaakt aan de slee: maandag gemerkt dat ik een rammel had toen ik de motor afzette, bleek de middenpijp van de uitlaat doorgeroest. Afspraak gemaakt bij dealer, paar dagen later al kunnen laten vervangen, 197€ werk inbegrepen. Geen idee of dat veel of weinig is, iemand?

Ook koplamp rechts vervangen, wel efkes zoeken, hiervoor nooit een cover in 't motorgedeelte moeten afhalen, maar uiteindelijk toch gelukt zonder alteveel problemen :) tzou al erg zijn mocht ik mijn lampjes niet meer zelf kunnen vervangen :D

Wel nog iets raar voor, kreeg melding dat mijn ruitewisservloeistof te leeg was, bijgevuld tot vol, maar krijg die melding nog altijd... Iemand een idee?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door jurgen_s »

da's de sensor die kortsluiting geeft

nieuwe sensor insteken en kees komt klaar
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Steven »

Ik kreeg die melding begin deze week ook op de 407, maar bij mij was het effectief bijna leeg! Ik wist niet eens dat deze optie bestond! :oops: :)
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Ok, thx voor de info, dan maar eens de dealer bellen voor een nieuw sensorke :)
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Ondertussen de 11k km gepasserd, en sinds deze week problemen met de achteruitrijsensoren: zodra ik in achteruit steek beginnen die te beepen alsof er iets staat 20-50cm achter mij (variërend van snel beepen tot blijven beepen, zonder logica). Om zot van te worden! Zijn er zo dingen die ik kan checken daaraan? Op 't eerste zicht zie ik niets verkeerd aan de sensoren, geen vuiligheid ofzo erop.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door peugeot-gek »

Last van het zout zeker?
Haroddin
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 13:52

Re: 2001 - Peugeot 607 2.2 Hdi - Haroddin

Bericht door Haroddin »

Zou wel kunnen, sinds gisterenavond werken ze terug normaal... Toch handig als zo'n probleempjes zichzelf oplossen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “60x”