advertentie C&C reclame

Achteraf plaatsen trekhaak

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Anto
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 19:19

Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door Anto »

Hallo iedereen,

Ik had graag nog een trekhaak geplaatst met 13-polige aansluiting op mijn Peugeot Partner Tepee bj. 10/2012 met parkeersensoren achteraan.

De garage waar ik hem heb bij aangekocht wist mij te vertellen dat ik gerust een vaste trekhaak kon monteren. De verkoper was zo vriendelijk om de trekhaak al in te leren/programmeren via de software.

Nu heb ik al enkele accessoires besteld en geplaatst via de Boutique. Terwijl ik moest wachten in de garage nam ik de tijd om even aan de magazijnier inlichtingen in te winnen. Hij wist mij te vertellen dat Peugeot altijd OEM trekhaken en bekabeling plaatst. Ze gebruiken dus geen trekhaken van het merk Bosal, Thule, Westfalia etc... . Idem voor de bekabeling. Geen bakjes van ECS etc ... omdat deze maar al te vaak storingen geven in combinatie met de OEM software.
Wat is jullie ervaring hier mee?
Tevens was de optie om een vaste trekhaak te nemen uit den boze aangezien ik parkeersensoren heb zitten achteraan... . Iemand enig idee of dit kan kloppen?

De prijs voor de plaatsing van een afneembare trekhaak met 13-polige connector bij een officiële dealer was er trouwens ook naar...780EUR.

Graag jullie bevindingen aub :)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door jurgen_s »

grappige opmerking van die magazijnier

ik heb als optie op de 607 een afneembare trekhaak genomen en dat is er eentje van westfalia
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door Jones »

En ivm de vaste trekhaak en sensoren, normaal kunnen ze dat selecteren in de computer dat er een vaste trekhaak is en dan houden de sensoren er rekening mee. Ale, dat stond er vroeger toch.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door Axel »

dat klopt volledig Jonas, bij mijne 2008 hangt ne vaste haak en dat heeft gene impact op die parkeersensoren. Is trouwens ook de reden waarom ik heb hem zo heb laten leveren. Kan er nooit discussie zijn, mocht er iets mis zijn met dat piep-piep-piep-piep gedoe, achteraan de auto.

Ik vind wel dat uwe prijs serieus hoog ligt in vergelijking met wat ik heb betaald
Anto
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 19:19

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door Anto »

Ik zou hem sowieso zelf plaatsen. Ik wil gewoon weten wat mogelijk is en wat niet :) .
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door Axel »

dan is de keuze makkelijk:

ofwel ne vaste, en ge laat de boordcomputer daarna aanpassen bij de dealer
ofwel ne afneembare en dan moet ge niks laten aanpassen

Prijs van beide mogelijkheden komen overeen, denk ik
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door jurgen_s »

hebt ge sensoren vanachter is het zowieso via de dealer: aanpassing can bus systeem

anders gaan uw sensoren de hele tijd een obstakel detecteren bij het achteruitrijden
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door Steven »

Wat betreft de trekhaak zelf zou ik niet weten waarom een "OEM peugeot" beter zou zijn dan vb. een bosal, brink, thule, westfalia, ... of eender welk ander merk dat trekhaken levert. Volgens mij maakt Peugeot zelf geen trekhaken maar kopen ze ze zelf ergens in. Pasvorm is tegenwoordig geen probleem meer...

Wat betreft de electronica, wij verdelen al jaren de kabelsets van ECS (die van bosal zijn trouwens ook van ECS, maar dan anders gestickerd) en daar hebben we nog nooit problemen mee gehad. Wel correct aansluiten, en daar gaat het vaak fout. ECS heeft nochtans een goede helpdesk met heel degelijke telefonische ondersteuning als je ooit op problemen zou botsen. Zoals al eerder gezegd, bij een vaste haak zal je het wel moeten laten aanpassen in de software.... En dat kan jammer genoeg alleen de dealer. ;)
Anto
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 19:19

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door Anto »

Steven schreef:Zoals al eerder gezegd, bij een vaste haak zal je het wel moeten laten aanpassen in de software.... En dat kan jammer genoeg alleen de dealer. ;)
Trekhaak is reeds geprogrammeerd bij afhaling toen ik hem kocht :)
peugeotlover
Pug Driver
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 12:52
Locatie: riemst-millen (B)
Contacteer:

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door peugeotlover »

kan niet geprogrammeerd worden zonder dat het OEM kastje erin hangt.
zolang de BSI de BSR niet vindt kan die ook niet weten dat er ene zit :roll:
Anto
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 19:19

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door Anto »

Wel eigenaardig dat ik geen enkel probleem ondervond bij het plaatsen van de kabelset. Ik heb niks meer moeten doen en alles werkt perfect. Bij het aansluiten van de aanhanger worden de parkeersensoren achteraan gedeactiveerd.
Laatst gewijzigd door Lander op za 28 jan 2017, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig gebruik quote, niet nodig als je antwoord op de vorige post.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Achteraf plaatsen trekhaak

Bericht door PUG(z)OT »

Bij de oude partners is dit idd geen probleem, de huidige die geleverd worden lukt het nietmeer om een aftermarket trekhaak te monteren op standaard sensoren... De trekhaak op zich is geen probleem maar de elektronica... De trekhaakmodule moet geplaatst worden zodat je met de computer de instelling van de parkeersensoren kan bijstellen

Heb al geprobeert dit te omzeilen maar lukt niet
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”