advertentie Van Wijk reclame

1988 - 205 multi 4x4 - seune

Moderator: P-unit

seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door seune »

aandrijfas gaat verkort worden aangezien de 205 kortere wielbasis heeft.. ;-)
idd ik ga een 2de ophanging maken die de (min of meer) originele hechtingpunten van de 205 gebruikt, dit om een eventueel later noodzakelijke ombouw nog mogelijk te maken) en de c15 as aanpassen zodat hij op degelijke wijze hierop kan passen !

vervolgens is het de bedoeling om het achter diff omhoog te brengen ( volgens schatting 2-3cm maar hier komt een beschermplaat dus uiteindelijk 1-2cm bodemvrijheid gewonnen !

de voorkant zijn we voorlopig nog niet aan toe maar de planning ( in het hoofd ) bestaat uit aanpassen 205 subframe ( +-10cm laten zakken ) en dan de eens beginnen meten hoe de cardan naar achteren uit komt en de breedte van de gewone cardans ik ben aan het denken aan BX setup maar ook hier moet nog research gedaan worden, op de dixie heeft de 309 setup zijn nu al meer dan bewezen, die wagen had diagonaal een veerweg van een 75cm als met BX setup iets meer bereikt kan worden en/of een iets negativere camber bij gewoon rijden denk ik dat de keuze snel gemaakt is enige minpunt, de cardans voor de 4x4 bak ik weet niet welke lengte deze hebben :)

uiteindelijk resultaat naar schattig gaat +10cm bodylift, +5cm vering en +3-5 cm banden,

uiteindelijk een slorige 15-20cm de hoogte ingeduwd dus WAARZITTEDANDIEBUIKSCHUIVERS Hé :mrgreen:
peugeotfreak
Berichten: 1370
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
Locatie: Helchteren

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door peugeotfreak »

die schuiven dan los onder uwe 205 heen :mrgreen:
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door 205tunerke »

Seune ik weet dat partner 4x4 blokken tussen body en subframe zitten vooraan.
Daar zitten die ook vast op verstevigings plaat, net achter de normaal bevestigingen en volgens mij moet da op 205 ook ongeveer uitkomen...als ge zelf spacer maakt verankerd die zeker nog op 3e punt voor stevigheid!
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door seune »

ik ben aan het denken om dunne kokers onder de dorpels te bouwen, om deze te beschermen en ineens ook een degelijk krikpukt te hebben, dis zou ik dan verbinden met de blok tussen het subframe maar die dingen zie ik wel wanneer het zover is het geheel is stavig genoeg wanneer je 'gewoon' overal blokken tussen zet dat is al bewezen, maar t'is ook niet echt mijn ding.. te simpel :P
Prince-_-
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 14:17
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door Prince-_- »

Chapeau voor de lef, ik wil wel eens zien wat je er van maakt.
Ik speelde zelf ook ooit met het idee maar de rallye gaat voor
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door 205tunerke »

Als ge u tussen blokken en hulp frame met kokers verbind hebt ge al een vrijstaand chassis bijna...
Pas op das niet slecht om u body te ontzien van krachten, maar gaat wel een zwaar constructie worden...
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door seune »

inderdaad t'is eigenlijk hoffdzakelijk afwegen wat het belangrijkste gaat zijn gewicht of sollide.. het plan is eigenlijk zowiso al om een volledige kooi te maken, van op de veerpootbrug tot de achteras in weze zou dit genoeg moeten zijn maar iets wat naar beneden uitsteekt zomaar vind ik maar niks dus vandaar de verbinding mja ik zie wel als de achteras gezet is wat dan de opties zijn .. denk ik :P
@prince diene rallye moest al lang af zijn ! :9~
Prince-_-
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 14:17
Locatie: Oudenaarde
Contacteer:

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door Prince-_- »

Ben eraan bezig :lol:
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door seune »

dankzij de leuke winter met z'n korte dagen ligt het project een beetje stil ondanks dat heb ik toch nog een en ander kunnen brainstormen en uitproberen,
de gti body gaat niet door, het word een CTi of CJ ( iemand erv met de motorsteunen TU -> XU ?? )

heb mezelf ondertussen een mss gekende rotte CTI body getoverd om een en ander op te proberen met als resultaat:
Afbeelding
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door seune »

plan is de binnenwielkas aan te passen voor een versteviging om zo demonteerbare wielkassen te maken, omdat deze al eens beschadigd kunnen worden, ik ga wel proberen in de mate van het mogelijke de originele 205 vormen te houden, maar dan groter ^^ othoud daarbij dat hem gebruikt zal worden en niet voor ne showroom dient :)
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door 205tunerke »

:shock:
Nog groter als gti?
En afwerking...
Hoe zoekt ge die verzwakking van losse binnen spatborden te compenseren..
Wat is het nut van losse binnen spatborden eigenlijk, dat snap ik niet goed...
Neem aan als het een gebruikswagen wordt een deukje op binnenspatbord ook niet erg zal zijn.

Past da c15 subframe niet 1 op 1 op 205?
Volgens wat ik over laatst gezien heb was van ne visa identiek aan 205.
En c15 heeft toch zelfde voorkant als visa als ik me niet vergis...
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door seune »

de voorkant gaat min of meer vlot passen ja, de achterkant daarentegen..
ja NOG groter dan gti ! de voorziene bandenmaat zou moeten worden: 205/65R15 of 185/80r14 of 195-205/70R14 8)

ik denk zoals standard is.. gewoon plakken, aangezien er een kooi in komt ga je hier niet veel extra stijfheid moeten maken denk ik.
het nut van de vervangbare wielkasse, als je in een veldweg tegen de kant schaaft ofzo... het kan altijd gebeuren :)

het valt wel nog wa op nu maar als het af is gaat het wel goe meevallen denk ik
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door PUG(z)OT »

die wielkast : VET :Y 8)
205tunerke
Pug Driver
Berichten: 1967
Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door 205tunerke »

Wilde body op zen seunens :)
Ben benieuwd hoe het resultaat gaat zijn.
Gaat ge vooraan ook zoiets maken?

Persoonlijk zou ik tussen de binnen en buiten plaat een plaat lassen.
Als ge dan in de plaat een paar klinkmoeren trekt, kunt ge vanuit u wielkast makkelijk boutjes steken waarmee u wielkast vastzit...
Ale is maar een idee he.
seune
Pug Driver
Berichten: 1181
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 14:53
Locatie: Tremelo - Vl. Br.

Re: 1988 - 205 multi 4x4 - seune

Bericht door seune »

de voorkant komt idd met hetzelfde principe maar daar ben ik nog ff over aan het denken.. aangezien ik mss het origineel binnenspatbord kan weglaten ! de originele binnewielkas van vanachter word wel terug aan de buitenflank geplakt en een dik bandijzer erop voor de inzet wielkas vast te vijzen voorlopig is dat het idee altans :)
Plaats reactie

Terug naar “20x”