advertentie C&C reclame

1988 - Peugeot 205 Green 1.4 - Wok

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Netjes! en heb je de gordels er al ingekregen? :D
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Nog niet ;) Heb van de sloop een set rolautomaten voor achterin een 205 gehaald. Heb van de voorste 309-rolautomaten de gordels zelf eruit gehaald en deze in de 205-rolautomaten gezet. Een maat van me heeft vervolgens deze 205-rolautomaten opnieuw opgewonden.

Ik moet alleen nog even een keer langs de sloop om de juiste bouten voor de gordelklikkers achterin mee te nemen en dan kan ik alles gaan inbouwen :D
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

haha! ff snel een setje gordels steken! 8)
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Vandaag weer eens aan het sleutelen geweest :D Aandrijfas moest vervangen worden en omdat dan toch de olie afgetapt moet worden, meteen maar even een kleine service er van gemaakt:
- Olie afgetapt
- Aandrijfas en -keerring vervangen
- Nieuwe olie + -filter
- Rotor en verdelerkap vervangen

Jammer genoeg is het niet gelukt om de geplande revisie van het schakelsysteem uit te voeren (we hadden daarvoor niet het juiste gereedschap bij de hand), dus eind dit jaar gaan we voor de herkansing. Dan flushen we ook meteen het koelsysteem en moeten we een stukje uitlaat en twee remleidingen vervangen om de Green weer APK-klaar te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

leuke werkplaats 8)
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Zeker 8)

De oplettende lezer zal de CTI achterin herkend hebben: die is ook van mij en wacht nog op betere tijden. De Golf is van een maat van me en van wie die 204 is, zou ik niet weten. Heb de eigenaar ervan nog niet gesproken, terwijl die auto er al een paar maanden staat :?
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Hey Wok! zitten die achterste gordels er al in? :D Voor een aandrijfas te vervangen moet de olie er toch niet af? Met een beetje pecht alleen wat bijvullen nadien! :)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9537
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Bericht door jurgen_s »

bij een kantelblok is olie van de motor en olie voor de bak hetzelfde :wink:
tenzij ge nen hele rappe zijt kunt ge dat zonder olie af te laten vervangen
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Steven schreef:Hey Wok! zitten die achterste gordels er al in? :D Voor een aandrijfas te vervangen moet de olie er toch niet af? Met een beetje pecht alleen wat bijvullen nadien! :)
Hey Steven. De gordels zitten er inmiddels in 8) Als ik eraan denk, zal ik er nog even een plaatje van trekken.

Wat betreft de olie: zie het antwoord van jurgen_s. Bak en blok delen de olie bij mijn auto. Bovendien zat deze olie er alweer bijna 8000km in en dat is toch wel zo'n beetje de maximale duur, omdat het schakelen dan toch weer een stuk minder soepel gaat. Nu er weer verse olie in zit, gaat het schakelen gelijk weer een stuk beter.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Achzo! Weer iets bijgeleerd! Een fotootje, Ja graag! 8) Kan ik zien of ze goed terechtgekomen zijn :)
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Bij deze: de foto's van de groene gordels achterin de Green...

Afbeelding

Afbeelding
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

Staat hem goed 8) Geen problemen met de spanners? Zitten ze niet te schuin gemonteerd?
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Ik heb jouw spanners niet gebruikt ;)

Jouw gordels heb ik helemaal afgewikkeld, zodat ik de riemen uit de spanner kon halen. Daarna heb ik bij de lokale sloop twee achterrolgordels uit een 205 opgehaald en die heb ik ook afgewikkeld om daar de riemen uit te halen. Vervolgens heb ik jouw riemen in de spanners van de 205-gordels gezet en opnieuw opgewonden.

(nu zitten ze er voornamelijk voor de sier, want 99% van de tijd zit ik alleen in de auto, maar het blijft toch een leuke upgrade ;) )

Gisteren nog wat nieuwe plaatjes geschoten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door Steven »

jah, kdacht al dat het vrij onmogelijk was omdat de spanners echt 100% juist moesten hangen. Viel het overbouwen van de gordels van de ene spanner naar de andere mee?
Wok
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 00:10
Locatie: Eindhoven (NL)

Bericht door Wok »

Dat was nog best goed te doen inderdaad :) Een kwestie van volledig afwikkelen, dan de as blokkeren zodat je de riem eruit kunt halen. Hetzelfde met de 'donor'-gordel doen en dan de riemen omwisselen.
Plaats reactie

Terug naar “20x”