advertentie Le Vin du Bâché reclame

27 augustus: Ardennen Cruizin'

Reacties en Foto's van onze Toertochten

Moderator: P-unit

peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3704
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door peugeot-gek »

Comments kunnen hier gegeven worden.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door Joske »

[emoji1] Ik zou heel veel foto's willen posten, maar mijne nieuwe telefoon heeft ze kwijt gedaan. [emoji53]

Ik heb net zalige dag gehad. De meesten waren zeer enthousiast over t bochtige parcours wat ik uitgezocht had. Puur sturen...

Gezellige bende, voor mij als organisator een toppertje. Had wa meer volk mogen zijn om de vele kilometers voorbereiding te rechtvaardigen.

Brouwerij bezoek was echt leuk. We kunnen nog veel leren van de kabouters. [emoji4]

Bier brouwt en drinkt men in alle rust. -> geen gsm ontvangst.

Eten was echt perfect. Echt petje af voor Geert in de keuken.

Thx allemaal voor de leuke dag. [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3704
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door peugeot-gek »

Ziezo we zijn terug uitgeslapen van een zeer mooi maar vermoeide weekend.

We zijn reeds zaterdag vertrokken richting Bouillon en in de buurt een hotelkamer gehuurd.
Zaterdag hebben we het stadje Bouillon bezocht en het kasteel, man prachtig om te zien.
In de avond lekker gegeten in een romantisch kader en bij het water, het was zeer gezellig, wat kan het leven mooi zijn.

Zondagmorgen richting startplaats vertrokken zo een halfuurtje van ons hotel.

Jah ik was niet de eerste :mrgreen: er stonden al 2 Peugeots op de parking het waren onze Frans sprekende vrienden.
En nu wachten achter de rest, Jo had voor iedereen lekkere boterkoeken mee.

Na een tas koffie en nadat Jo ons wat had toegelicht over de rit zijn we er aan begonnen.

Plaats genomen in onze RCZ en voor ons de 208 van Gunhter en Kathleen zijn we begonnen aan de rit. Heel veel bochtenwerk en leuke baantjes en hoogte verschillen, de RCZ was in zijn element. Hier en daar eens gestopt voor foto's.

Op de middag gestopt om te eten, mmm was lekker pasta met scampi.

Dan zijn we begonnen aan het tweede deel richting Brouwerij Achouffe waar we juist op tijd waren voor het bezoek dit was spannend.

Een hele leuke dame heeft ons van uitleg voorzien over de geschiedenis van de brouwerij met het hoogtepunt de proeverij.

Dan was het etenstijd, het was heel lekker, stoverij met patatjes met groentjes en nadien koffie en taart.

Het is tijd om afscheid te nemen van iedereen want het is nog een lange weg naar huis.
Iedereen bedankt om erbij te zijn voor de gezelschap en tot de volgende keer.

Ziezo richting huis met de RCZ, die is nu zijn laatste rit begint, donderdag gaat ze binnen voor grote kuis en wordt dan op stal gezet tot achter de winter

Na welgeteld 958km zijn we moe maar tevreden thuis.

Jo bedankt voor de leuke dag en iedereen tot de volgende.

Grt W en N.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3704
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door peugeot-gek »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3704
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door peugeot-gek »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


GRT
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door silverlion306 »

Volledig akkoord met Wendy (peugeot-gek)! Van begin tot einde was het gewoon een topdag, chapeau voor de organisatie!!!

De opkomst was (tot mijn verbazing) niet zo groot, wat misschien wat jammer was. Desondanks was het een zeer leuke en aangename groep. De dag begon wat mistig bij aankomst in Bouillon, maar na de boterkoeken (dikke merci hiervoor Jo ;) ), de koffie en een korte briefing begon het weer op te klaren en kwam langzaam maar zeker de zon tevoorschijn. Reden genoeg voor ons om ons dak eraf te gooien en te beginnen aan de tocht!

Die tocht begon met het zoeken van het vertrekpunt, want een markt in Bouillon gooide wat roet in het eten :lol: Dat werd dan maar een blokje Bouillon oh wat een flauw mopje... :mrgreen: . Maar na wat zoeken in de straatjes vond iedereen toch het geplande traject en waren we dus vertrokken. De eerste kilometers vertoevden we in het gezelschap van onze Waalse vrienden en de BCOP gast. En zeg nu zelf, rondtuffen op een zonnige dag in een cabrio door de Ardennen, met voor je een witte 208 GTI en een RCZ, bestaat er iets mooiers? 8) Ja Jo, ook ik ben een kontenliefhebber :mrgreen:

Na tijdje kwamen echter de eerste foutjes waardoor het groepje wat uiteen viel en we uiteindelijk alleen verder op pad gingen, tot we hoppeloos de weg kwijt waren... Na tijdje heen en weer te rijden op ons laatste juiste punt kwamen we de redende engel in een 406 coupe tegen, thanks Donny (Darl'mat)! Redelijk wat tijd verloren en schrik niet op tijd op de eindbestemming te geraken besloot ik het tempo wat op te drijven rijdend achter Donny en de aanwezige 607 (even vergeten wie dit was :oops: ). Mijn co-pilote werd echter beetje misselijk van al dat bochtenwerk, ik voelde me nochtans in mijn nopjes :lol:

Na tijdje merkte we dat we waarschijnlijk wel op tijd kwamen dus maakten we ook maar eens tijd voor een korte stop om de benen te streken en te genieten van de natuur. We vervolgde onze weg en kwamen toch op tijd aan in Achouffe.

Na een kort terrasje met de andere Pugdrivers was het tijd voor het brouwerijbezoek. Een interessante uitleg over het onstaan van het Chouffe bier kregen we van de gids. Na het bezoek was het tijd voor de bierproeverij, waar Wendy even koud zweet kreeg toen we te horen kregen dat we 4 Chouffe bieren gingen proeven :lol: Gelukkig waren het maar kleine glaasjes.

Van rondtrekken door de Ardennen en bier proeven krijg je honger, dus werd het tijd voor het diner. Een hééééérlijke maaltijd kregen we voorgeschoteld. Met een buikje vol en leuke babbels konden we een fantastische dag afsluiten. Het was een prachtige avond dus hop, dak er opnieuw af om zo naar huis te vertrekken.

We reden achter Donny op weg naar de snelweg, tot we Gerda plots uit het raam zagen hangen met een fototoestel om foto's van ons (en Sharene achter ons?) te nemen. Jammer dat ons fototoestel in de koffer lag, want het was een foto waard :lol: Langzaam splitte we van de groep op de snelweg en zat de clubdag er echt op. Jammer...

Nog leuk detail dat ik vergeet; de roadbook was echt prachtig gemaakt! ;)

Foto's volgen nog
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door Jones »

Echt spijtig dat ik er niet bij kon zijn. Mijn rug liet het niet toe op achter het stuur te kruipen. [emoji22]
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door silverlion306 »

Startplaats in Bouillon

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door silverlion306 »

On the road. Handig zo'n cabrio :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door silverlion306 »

Onderweg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door silverlion306 »

Aankomst in Achouffe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door silverlion306 »

Brouwerij bezoek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door silverlion306 »

Diner

Afbeelding

Afbeelding
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door Darl'mat »

Tanks to Jo en de deelnemers, het was een prachtige dag.
Binnenkort nog eens wat foto's posten ;)
LEGLAUDE
Berichten: 6
Lid geworden op: di 01 aug 2017, 18:00

Re: 27 augustus: Ardennen Cruizin'

Bericht door LEGLAUDE »

De wandeling was prachtig, alles was perfect. Goede organisatie, goede sfeer, heerlijke maaltijd.
Het was een fantastische dag met vriendelijke mensen.
Plaats reactie

Terug naar “PCB Toertochten”