advertentie All about details reclame

14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Reacties en Foto's van onze Toertochten

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door Joske »

Hier alle beeldmateriaal en comentaar. :Y

Voor mij was de rondrit geslaagd. Blij dat er zoveel lachende gezichten waren ondanks het mindere weer 's morgens...

Langs de andere kant is t ook een opluchting, en nu is mijn inspiratie effe op. Een rit in eigen streek zou t eenvoudigst moeten zijn, maar omdat er al zoveel ritten in Haspengouw geweest zijn was het moeilijk om nog verrassend uit de hoek te komen.

Nog eens een dikke merci aan:
- de deelnemers
- de Vrije Valk (want da was echt serieus lekker eten)
- b&b De Bloesem
- Pots for Food
- Pearle Diepenbeek
- Steenfabrieken Vandersanden (voor mij een hoogtepunt)
- Drukkerij Hellinx
- Gemeente Hoeselt :')
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door silverlion306 »

Voor ons is het een zeer fijne dag geweest!

Het begon al bij het inrijden van Jo's straat. De vraag die ik me afgelopen dagen stelde over "waar gaan al die wagens staan?" werd al snel beantwoord. Best verwonderd merkte ik op dat er een parkeerverbod over heel de straat ingezet was en dat er tijdelijk een éénrichtingsstraat van gemaakt werd. De toon voor een perfect georganiseerd event was gezet! Het zijn details, maar details die niet simpel zijn om te realiseren, tijd inkruipt en zorgen voor een aangename beleving. De straat inrijdend waren de eerste Peugeot's al ter plekke en wees Jo ons een plekje toe in de rij :Y

De ontvangst was hartelijk: veel nieuwe gezichten voor mij, maar desondanks onmiddellijk een zeer toffe en losse sfeer met de nodige grappen die erbij horen. Roadbook in ontvangst nemen en .... aaaah, koffie! :9
Na Jo's welkomstwoord kregen we de mogelijkheid om bij 1 van de buurtbewoners die een ambachtelijke pottenbakkerij had een bezoekje te brengen. Met de hele groep dus daarheen. Alleen... had niemand zich blijkbaar aan deze grote belangstelling verwacht. De arme vrouw was compleet overdonderd door de grote interesse :lol: Overdonderd maar blij grapte ze "maar Jo zei dat er enkel vrouwen zouden komen"... Voor mij een compleet onbekende wereld het potten bakken, maar altijd wel eens leuk om zien. De passie voor haar hobby zat er duidelijk in bij de vrouw en haar man en maar al te graag gaven ze uitleg hoe het allemaal net werkt. Niet evident om zo een grote groep zomaar bij je thuis binnen te laten en dan ook nog eens enthousiast vertellen over je passie. Welverdiende bedankt aan deze mensen!

Hierna was het tijd voor de brunch bij. De sfeer kwam goed los en het lachen van de groep verdreef stilaan het ochtendgrijs. Daar kwam de zon! En zo werd het middag en hadden we ons nog geen seconde verveeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door silverlion306 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door silverlion306 »

En zo werd het tijd om aan de toertocht te beginnen. Met het roadbook in de hand stapten we in de wagen, klaar om Haspengouw te gaan verkennen :drive Zoals we het van Jo gewend zijn werd het weer een prachtige tocht met leuke baantjes om te cruisen 8) Van boomgaarden langs steenbakkerijen over landelijke wegen; heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Slechts 2 maal een foutje gemaakt wat ons even van de route afbracht, maar dat kwam steeds snel terug in orde :mrgreen:
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door silverlion306 »

En zo kwamen we bij de eersten aan op de parking van steenbakkerij Vandersanden, het laatste specialeke van de dag :D Parkeren naast de RCZ van Jo onder de als momument geklasseerde schouw kon ik niet laten liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door silverlion306 »

En zo kwamen alle deelnemers ondertussen 1 voor 1 (of in kleine groepjes) binnen. Een prachtige verzameling van oude en recente(re) Peugeot's: HEERLIJK!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door silverlion306 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1650
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door silverlion306 »

Het werd tijd voor het apperitief en een bedankwoordje aan Jo voor de organisatie van de dag. En terecht! Want de allereerste toertocht onder Peugeot Club Belgium kon niet beter zijn!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De avond kwam en zo naderde het slot van de dag. Een kort stukje toertocht nog van zo'n 6km naar het restaurant de Vrije Valk voor het diner. Iedereen die meeging dus op weg. Echter liep het op dat korte stukje grondig mis bij ons... |( :+ Ergens hadden we ons grondig misreden en vonden met geen machte meer de juiste weg terug. Gps... HELP! :lol: Aangzien we de tijd voorbij zagen tikken en wisten dat we verrwacht werden in het restaurant besloten we het roadbook jammergenoeg te laten voor wat het was (bleef nog een 3-tal regels over) en de hulp van de GPS erbij te halen (what a shame...). Zoals verwacht kwamen we dus als allerlaatst aan en zat iedereen al binnen :oops: Niemand nam het ons echter kwalijk en de meesten leken het eerder grappig te vinden dan erg. Best straf van ons: toertocht van 100 km afleggen zonder zware problemen en bij de eersten aankomen, kort stukje van 6km lukt ons niet... :lol:

Kon het toch niet laten nog vlug een foto te nemen eerst
Afbeelding

Maar zo zaten onze voetjes ook onder tafel en ging de avond verder in de onstpannen sfeer waarin hij gestart werd. Het eten kwam aan tafel, er werd gebabbeld en gelachen; het was een zeer fijne avond! Zoals eerder al gezegd, vele nieuwe gezichten voor ons, maar 1 voor 1 leuke en aangename mensen! Op naar meer van dit!!

Met een zeer fijn gevoel en een enorm fijne dag achter de rug keerden we terug naar huis. Alles was in de puntjes georganiseerd waar duidelijk uren en uren werk en organisatie ingekropen is. Als er al iets zou misgelopen zijn, zijn dit zeker zaken die buiten macht lagen, aan Jo's organisatie was niets op aan te merken. Top!
Domi4001
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 jan 2018, 15:19

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door Domi4001 »

Het was voor ons de eerste rondrit, het was gewoon fantastisch leuke mensen ontmoet en ne dikke merci voor Jo en zijn vrouwke voor de ontvangst, ook was dit de eerste kennismaking met bolleke pijl of hoe noemen jullie dit? Ik mag zeggen dat ik een goeie copiloot langs mij had zitten, het was een hele mooie rondrit en het smaakt naar meer, merci Jo je hebt ons jullie mooie streek leren kennen.
Axel
Pug Driver
Berichten: 3193
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door Axel »

Dank je wel, Jo en Greet, ....... en de rest lees je wel in het volgend clubblad :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door Darl'mat »

Ondanks koude weer toch een super dagje, idd bedankt Jo en Greet.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3704
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: 14.04.2019 - Peugeot Club Belgium Openingsrit Haspengouw

Bericht door peugeot-gek »

Yes de eerste toertocht van de club onder de nieuwe naam zit erop,

We hebben er van genoten, wijzelf hebben er een weekend van gemaakt.

Een mooie streek gezien, leuke wegen bereden en een paar keer mis gereden maar dit is daar net het leuke van.

Afgesloten met een zeer lekkere maaltijd.

Bedankt aan Jo en Greet voor deze mooie dag, weer ene dat ze ons niet meer kunnen afpakken.

Grt Wim
Plaats reactie

Terug naar “PCB Toertochten”