advertentie Nova reclame

Toertocht Land van Herve 2020

Reacties en Foto's van onze Toertochten

Moderator: P-unit

Plaats reactie
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door jurgen_s »

Tja, daar sta je dan met zijn 2 op meer dan anderhalve meter van elkaar een praatje te maken aan het beginpunt van de toertocht: drankencentrale Gos in Heers. Matthias Gos kon uiteindelijk niet mee, dus besloten Jo en ik om na een korte babbel aan de tocht te beginnen. Ja, deze toertocht hadden we al eens gereden, maar het was al geleden van 2011. Ik wist dat er mooie weggetjes tussen zaten, mooie landschappen en vooral genoeg kilometers om plezier te hebben. Omwille van corona hadden we al in het begin besloten om nergens te stoppen... uiteindelijk zijn we 2 keer gestopt.

Afbeelding

De tocht leidde ons via het drielandenpunt door het land van Herve. Het was zondag en het was heel erg druk. Zo druk dat ik me afvroeg of Covid-19 voor de meeste mensen daar aanwezig nog wel enige betekenis had. De terrasjes zaten overvol, de fietspaden helemaal ingenomen door dagjestoeristen en de gebruikelijke amateurwielerploegen en daartussen een heleboel auto's. Met momenten ging het dan ook niet echt goed vooruit terwijl ik me van 2011 vooral net het omgekeerde herinner.
De keren dat de weg vrij was (toen de camper voor ons eindelijk verdwenen was, of de nederlander met de Volvo T5 cabrio gepasseerd was) hebben we met momenten er goed de zweep op kunnen leggen. Of hoe heerlijk het was om weer eens bochten te kunnen pikken.
Onze eerste stopplaats was het militair kerkhof van de Amerikanen in Henry Chapelle. We stonden er bij en keken er naar... in stilte. Want hoe je het ook draait of keert, het enorme aantal graven dat je daar ziet blijft je bij de keel grijpen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na korte overpeinzingen en nagenietend van het ver uitstrekkende landschap, waren we begonnen aan de laatste etappe van de toertocht. Richting circuit van Francorchamps. Jo kent het daar heel goed en we hebben dan ook een deel gedaan van het oude circuit. Maar het nieuwe eigenlijke circuit was, door Corona (wat anders), goed afgesloten. Tot aan de poort zijn we geraakt, maar geen enkele afstandsbediening die we bij hadden, heeft de poort open gekregen. In 2011 was het van daar rechtstreeks doorrijden naar Donny en Gerda voor de jaarlijkse heerlijke BBQ. Nu hebben we nog wat gekeuveld en zijn we elk zijn weg terug naar huis gereden.

Afbeelding

Maar ik heb er van genoten en bedank dan ook mijn brother in arms voor de fijne en met momenten stevige begeleiding. Dank u Jo dat ik mocht aanpikken en dat ge me weeral eens fijne stukjes van ons land hebt laten zien.

Afbeelding

Een toertocht met 2... het is eens iets anders...

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door jurgen_s »

de rest van de foto's

de strakke kar van jo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door jurgen_s »

kerkhof

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door jurgen_s »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door jurgen_s »

ciruit

Afbeelding

Afbeelding
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door Joske »

T was inderdaad leuk. En in tegenstelling tot 2011 op stukken ook echt gigantisch veel drukker.
Coronamaatregelen in Nederland...

Wel een kleine correctie aan jurgen zijne uitleg. In 2011 zijn we aan t museum gestopt. Nu aan de gesloten poort op t einde van Kemmel.

Roadbook was nog verrassend juist. Maar 1 punt wat nu een rotonde is geworden.
peugeot-gek
Pug Driver
Berichten: 3700
Lid geworden op: za 13 feb 2010, 15:01
Locatie: Torhout West-Vlaanderen

Re: Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door peugeot-gek »

Mooie foto's, man wat verlang ik terug dat alles weer mag.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door Darl'mat »

Top 8) ( al enkele dagen rugpijn besliste er hier anders over).
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door jurgen_s »

spijtig, u al te lang niet meer gezien :|
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door Joske »

:mrgreen:

Ik heb al goesting in de volgende. :+ (sinds deze dag is mijn RCZ niet meer uit de garage geweest :oops: )
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Toertocht Land van Herve 2020

Bericht door jurgen_s »

en het goede weer is er af :|
Plaats reactie

Terug naar “PCB Toertochten”