advertentie Automotive Group reclame

2010 - 24h Du Mans - We know a bear that you don't know

Reacties en Foto's van Barbeques, startdag, ...

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

2010 - 24h Du Mans - We know a bear that you don't know

Bericht door Joske »

Owkei, we zijn dus terug van Le Mans.

Wat een weekend was dat, nie normaal. Aangekomen met onze "Peugeot" Transit op de camping en al met 5 man vol ongeloof kijken naar welke auto's daar allemaal op een modderig stuk grond stonden. Nooit zoveel TVR's bij elkaar gezien, afgewisseld door elke type Aston Martin ooit gebouwd volgens mij. En tussendoor nog R8 spiders, Ferrari's, Porsches, Triumph's, en ik zal er nog wel wat vergeten.
In de namiddag hebben we een bezoekje gebracht aan het museum. Echt de moeite om er eens rond te wandelen. Alleen spijtig dat je niet van alle auto's deftig ne foto kunt maken.
Vrijdag naar het centrum geweest voor de pilotenparade. Samen met het museumbezoek kregen we korting op de tram om naar het centrum van Le Mans te gaan (en nadien blij dat we met de tram geweest zijn ipv te voet). Eerste stop McDonalds voor het middagmaal. Nadien op zoek naar een plaatske op de parada te bekijken. Tijdens deze zoektocht plots een doffe slag voor onze neus. Bleek dat er een Franse autobestuurster effe wou laten zien waarom ze beter geen rijbewijs had. "Voor achteruit te rijden hoef ik nie achter mij te kijken" was haar uitleg en ze knalde tegen een redelijke snelheid achterwaarts tegen een Aston Martin, "gelukkig" alleen maar een paar krasjes, en op de typische franse manier werd het ongeluk afgehandeld. Mevrouw stapte in en reed weg. De sfeer daar was ongelooflijk, zatte britten en denen die tegen elkaar een beetje begonnen te zingen met als hoogtepunt zeker en vast: "We know a bear that you don't know, Yogi Yogi...." (De rest zal wel ooit aangevuld worden. :lol: ) "Pull back my foreskin... was nog zo een toppertje op dat moment. :lol: :lol:
Tijdens de parade kwam er een Peugeot 202 in panne, een voorbode voor wat het weekend zou geven???
Ook lachen toen de zatte Hollanders achter ons begonnen te discussieren over wie "Jeanne" Alesi was.
Vrijdagavond nog even genoten van "Mad Friday", is een beetje een kruising tussen GTI Magny Cours en Ciney, maar dan op de openbare weg.
:lol: :lol: :lol:
Zaterdag op tijd vertrokken naar de Dunlopbocht om de start mee te maken. Beestig moment als die 4 Peugeot's achter elkaar onder de brug door komen. Na bijna 2u race zaten we hier op de eerste rij om te genieten van "onze" Bas zijn crash. :oops:
Zaterdag nog op een paar plaatsen langs het circuit gestaan om 's avonds te eindigen langs het recht stuk voor de Ford-chicane. En daarna gaan slapen met een big smile, want de race liep vlot voor de 908's. Ze waren gewoon veel sneller dan de rest.
Nog effe een qoute die mij altijd zal bijblijven: "Man ziet die Corvette en Ferrari es koersen, en dan in de verte 2 flikkerende Peugeotlampen, en ze gaan gewoon opzij voor ne Peugeot door te laten. :lol: :lol: :lol: "
's Zondags wakker geworden met al minder nieuws dat "de olympische spelen" op kop reden. Toch maar opgestaan en naar de Porschebocht gewandeld waar we tot het laatste uur toch nog konden genieten van 2 908's die de race hard aan het maken waren, tot 5sec sneller per ronde reden ze om toch maar naar de 2de en 4de plaats te rijden, tot na pitstops de problemen met de turbo toesloegen. Te hard gejaagd waarschijnlijk.
Om half 4 een beetje teleurgesteld naar de camper terug gewandeld. En weer een geweldige quote opgepikt "de race was gelijk ne quinten tarantino film, beestig in t begin, beestig in t midden, maar t einde viel wa tegen".
Tegen middernacht parkeerde we de camper in de schutterstraat en nam iedereen nog effe afscheid. Dit was echt een weekendje om nooit te vergeten. Merci manne, :!: :!: :!:

Blauw = edit 1
Rood = edit 2

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fotoalbum
Laatst gewijzigd door Joske op di 15 jun 2010, 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
_Tom_
Berichten: 1180
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 12:17

Bericht door _Tom_ »

Beestig weekendje gehad ginder!
jammer van de uitslag, maar het weekend was meer dan geslaagd!
Sfeer was gewoon schitterend! kunnen voetbal supporters nog iets van leren :P

nog ne dikke merci aan Tom om de camping en mobilhome te regelen en aan de chauffeurs voor de veilige tocht.

Foto's komen eraan
alvast een voorproefje:
http://www.youtube.com/watch?v=whbu5tzIJ80
http://www.youtube.com/watch?v=WflmaW1p2Gc
http://www.youtube.com/watch?v=F8hupjA1S64
http://www.youtube.com/watch?v=RhHUjsLGAWs
http://www.youtube.com/watch?v=-TWcd6cm6Mc

en de hit van het weekend (NSFW)
http://www.youtube.com/watch?v=YvpsSo_P ... re=related
_Tom_
Berichten: 1180
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 12:17

Bericht door _Tom_ »

net voor het uitvallen van de leider op dat moment

http://www.youtube.com/watch?v=kbmX8dAdaQY
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Eerste lading foto's toegevoegd. :lol:

Afbeelding

Ziet es hoe trots onze kleine wesly is met zijn handtekeningen. :lol: :lol: :lol:
Of papa er zo content mee is dat zijne sweater volgekribbeld is was toen nog niet duidelijk. :)
Van de Peugeotrijders heeft alleen Pedro Lamy geen handtekening gezet. Bij Sebastien Bourdais hebben we wel een beetje moeten aandringen en met wat hulp van een fotograaf (die de sweater wel sjiek vond) heeft hij toch een handtekening gezet.
Van de Belgen (op de 3-kleur) heeft alleen Vanina Ickx geen handtekening gezet, wegens die hebben we een beetje gemist. Klein meisje he, wss overgekeken. :oops:
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

idd jammer van die handtekeningen ja, ma goed dat de louis uitgereden heeft, anders was iedereen die mij zen handtekening gegeven heeft uitgevallen... volgende keer vraag k geen handtekeningen meer ze :)

sjieke fotos jo,ik zal u de mijn ook is sturen se :wink:

ook een grappig moment voor de parade, Tiff Needel die een interview stond te geven aan de andere kant van de straat en dan die engelsen die begonnen te roepen op jeremy en top gear :lol: den tiff is blijkbaar nemeer zo populair...
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Idd, dat momentje van Tiff viel mij ook terug binnen toen ik de foto's terug zag. Zullen nog wel een paar "edits" volgen aan het verhaaltje in de openingspost. :oops:
Foto's van Tom heb ik ook juist gekregen zullen straks of morgen ook erbij komen.
Er is ook nog de eerste crash van het weekend waar we getuige van waren. Die trut met hare mercedes die vol gas achteruit op die Aston Martin knalt. :x
Taz Devil
Berichten: 912
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 11:04
Locatie: Oevel

Bericht door Taz Devil »

da is een ijskast zoals het moet. Alleen wat is dat blauwige op dat 2de schapje? Dat ken ik precies niet :P

Afbeelding

Jaja veel schoon marchandise :)
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Nog een kleine 200 foto's toegevoegd aan het album thx to _Tom_ en Pug(z)ot. 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knap kunstwerkje met leeggoed wat deze Engelsen achter gelaten hadden.
Afbeelding

Ook het verhaaltje nog een beetje aangepast, sommige dingen hebben wat meer tijd nodig om terug te komen. :oops:
Freaky Freeky
Berichten: 832
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 22:22
Locatie: Aant kanaal van Opitter

Bericht door Freaky Freeky »

Ik vond het ook een super sjiek geweldig weekend... voor herhaling vatbaar...

Enja comentaar hoef ik ook al niet meer te geven want alles is al gezegd, heb wel nog enkele dingen die we hebben meegemaakt of beleefd wat er nog niet bij staat.

Wat me vooral is bijgebleven van dat meiske dat op de auto zat tijden de parade. Ineens kwam er wat wind onder haar korte sexy rokje en HOPPA daar was het foefke want ze had er niks onderaan :lol:

Of met de terugweg naar de camper op vrijdagavond (mad friday) we zijn moete gaan lopen omdat er enkele zatte fransen met een oude brandweerwagen aan het rondrijden waren en er de lol in hadden iedereen nat te spuiten met het waterkannon :lol:

Er zelfs eene boot of schip was gemaakt op wielen, echt prachtig om te zien, er zelf eene gekke kapitein opzat die vuurwerk afschoot, maar dat ging toch eene keer mis want de pijl bleef in zijn stuurhutje hangen en ging daar af langs zijn oren... haha schitterend gewoon, niemand toevallig eene foto van die boot ???

De zatte engelse die het hele weekend letterlijk gewoon ganse tijd hebbe liggen zuipen, van smorgens tot savonds !!! er waren er zelf sommige die de dag nadien smorgens nog pertotal op de tribune of camping lagen te slapen en dergelijke.

Een ervaring en weekendje om nooit meer te vergeten, als het aan mij ligt gaan we volgend jaar terug !!!

Zodra mijn madam nog eens thuis komt zal ik mijn foto's ook eens doorsturen hè Jo, ik heb anders ook nog enkele mooie van sommige gemaakt :lol:
Show some respect to earn some respect !!!...
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Waren da geen engelsen met de brandweerwagen? Miljaar ja, da waren ook nog dingen die er gebeurd waren. 8)
Unknown
Pug Driver
Berichten: 864
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:38
Contacteer:

Bericht door Unknown »

On the road
http://www.youtube.com/watch?v=cLQYoMOasTQ

Yogi likes it long and hard .. Cucum cucum.. Cucumbear ...
http://www.youtube.com/watch?v=kvYT_Muy2JI

Burp.. t staat er juist op.. Die was van mij.. En toen begon de nachtkwalificatie
http://www.youtube.com/watch?v=6YJ5DZnwbEI

De formatieronde
http://www.youtube.com/watch?v=TjBL7VEhMwg

Voor de rest staat alles hier al .. Veel fantastische autos gezien , zelfs in de modder op de camping. Drivers parade met sympathieke Belgische chauffeurs .. Het foefke op den auto :lol: .. Juist spijtig van den uitslag . Voor de rest .. AF !!!
O ja , nen tip: op de tribune voor de pits galmt het verschrikkelijk hard .. Als ge daar een uur moet zitten zonder oordoppekes zijt ge potdoof :lol:
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Bericht door Joske »

Ja man, da was lachen aan de peages. Mobilhome schuden van links naar rechts, en op en neer, en al die mensen maar kijken en mee lachen. :lol: :lol: Die denen zullen wel hetzelfde gedacht hebben als wij van hen. 8)
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

f*ck da va dieje boer wist k al nemeer :lol:

niet te vergeten mijne zatte vriend Mark he joske, uit denemarken, waar ik op zijn borst Den Mark heb geschreven :lol: :lol:

ja t was vermoeiend, savonds waren we allemaal "queske-nut" om t op zen frans te zegge, want : tu sais ou tu sais pas mais nou ne sont pas des vrais francophones hé :wink:

mais pas de personne a fait du oisseaux dans les bois, dus we zijn alle 5 nog braaf geweest :wink:
Plaats reactie

Terug naar “PDB Varia”