Schakelprobleem is opgelost.
Aan de kapotte schakelstang heb ik 2 eindpunten van een nieuwe aangelast.
En nu schakelt zij in R zonder te kraken. Speling is wat weggewerkt.
De GTI is door de oldtimerkeuring en kheb nieuwe platen.
Foto's volgen nog...
Vraagje voor de zekerheid:
De ontstekingsvolgorde voor de XU5J is toch 1-3-4-2 hè?
Want zij wou niet starten en kheb alles van de ontsteking afgehaald en gecheckt.
Probleem is dat zij na het starten een knal gaf maar niet ontsteekte.
alles van de inspuiting gecheckt en bleek ok te zijn.
Een tijdje geleden had ik een probleem dat wanneer ik accelereerde bij lage toeren de auto serieus begon te stotteren en inhield en als ik even plakgas gaf dan hield het op maar dat probleem bleef terugkomen.
Nu wou ze niet meer starten dus heb ik ze getrokken.
Ze slaat aan maar de luchtmassameter knalt de hele tijd en eenmaal als je gas wilt bijgeven dan valt ze uit.
De volgende dingen had ik vooraf gecontroleerd:
-Ik heb benzine genoeg
-Benzinepomp werkt
-Benzinedrukregelaar spuit onder druk
-Ontsteking staat juist volgens de merktekens
-Alle bougies vonken en staan juist
Khad es een andere luchtmassameter genomen en dat heeft niks geholpen.
Ontstekingsprobleem is opgelost. Verdeelkap was de oorzaak.
Nu rijdt ze weer uitstekend!
Nu zoek ik de blazer voor de verwarming binnenin want die doet niks meer.