1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Moderator: P-unit
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Ben van Scherpenheuvel en kan altijd wel eens langskomen afhangend van waar het is natuurlijk
Heb vandaag de wielen (met oz velg) laten balanceren en het stuur trilt al niet meer. Maar heb nog altijd speling met de draairichting..
Blijkt ook dat ik zeker een goede koop heb gedaan wat de velgen betreft.. Zitten namelijk nieuwe zo goed als nieuwe zomerbanden op...
4x108 14" OZ velgen set met zo goed als nieuwe zomerband voor maar 80 € .. Goede koop toch?
Heb vandaag de wielen (met oz velg) laten balanceren en het stuur trilt al niet meer. Maar heb nog altijd speling met de draairichting..
Blijkt ook dat ik zeker een goede koop heb gedaan wat de velgen betreft.. Zitten namelijk nieuwe zo goed als nieuwe zomerbanden op...
4x108 14" OZ velgen set met zo goed als nieuwe zomerband voor maar 80 € .. Goede koop toch?
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
hangt er vanaf welke banden erop staan natuurlijk
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Ik ben van ingelmunster, +-150km dus
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Vooraan liggen er 2x NEXEN op
en achteraan liggen er 2x Michelin banden op
De bandenmaat weet ik niet zo uit men hoofd.. :p
Ahzo, ja ik moet binnenkort in Gooik (OVL) zijn dus misschien dat ik van daar uit zo naar u kan doorrijden..
Zal het eens bekijken!
en achteraan liggen er 2x Michelin banden op
De bandenmaat weet ik niet zo uit men hoofd.. :p
Ahzo, ja ik moet binnenkort in Gooik (OVL) zijn dus misschien dat ik van daar uit zo naar u kan doorrijden..
Zal het eens bekijken!
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: di 08 jan 2013, 18:22
- Locatie: Brussel
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
ik denk dat je hem best eens boven een brug zet en met een mecanicien kijkt wat er allemaal aan is voor je hem helemaal opbouwt,
je kan nog veel meer tegenkomen dan je denkt,: remleidingen, speling achteras?, rubberen bussen in triangels, staat van uitlaat, roestplekken...
je kan nog veel meer tegenkomen dan je denkt,: remleidingen, speling achteras?, rubberen bussen in triangels, staat van uitlaat, roestplekken...
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
jelle, dat was mijn plan, ik heb een brug ter beschikking, dan kan je al eens goed kijken. Een maat van me is garagist, weet ik iets niet, dan vraag ik het aan hem.
Borre: je laat maar iets weten
Borre: je laat maar iets weten
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: di 08 jan 2013, 18:22
- Locatie: Brussel
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
ah, dan zult ge al direct veel meer weten
handig als je zo een brug hebt thuis maar dat is toekomstmuziek voor mij
handig als je zo een brug hebt thuis maar dat is toekomstmuziek voor mij
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Da ga ik zeker doen
Hoop dat t allemaal beetje meevalt nog.. krijg door de problemen steeds meer gevoel dak nen hele dure gatekaas gekocht heb da stilaan meer op begint te geraken...
Hoop dat t allemaal beetje meevalt nog.. krijg door de problemen steeds meer gevoel dak nen hele dure gatekaas gekocht heb da stilaan meer op begint te geraken...
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Hoi,
Heb vandaag enkele dingen opgezocht i.v.m. het mogelijke probleem van de hete motor..
Zondag namelijk naar NL geweest ivm familie van men vriendin.. (totale afstand van ~ 280km heen)
De temperatuur van de motor was de heletijd tegen 100° en was eerlijk gezegd wel wat ongerust erover...
Mogelijke problemen:
- Koppaking stuk/versleten ? (Zou ik kunnen testen door de peilstok uit de motor te halen en er een aansteker onder te houden las ik op het 306forum en als het zou knetteren had ik prijs..)
- Thermostaat stuk? Lijkt mij niet het geval maar kan ik altijd controleren..
Aangezien het koelwater snel erg vies en vuil wordt ga ik van het eerste probleem uit.. Nog manieren om dit grondig te testen ?
Verder het 'witte' zijfront gespoten.. Eerlijk gezegd hoopte ik dat ik de goede kleur had gekocht maar dat is dus niet zo.. Maar het is wel een mooiere kleur. Dus als de 306 'OK' wordt verklaard dan gaat die volledig in dat kleur gespoten worden.
Op onderstaande foto's heb ik nog het 'vervang' koplamp en pinker zitten (met tape bevestigd omdat men stiefpa die bevestiging had afgebroken als ook de verstelbaarheid van de koplampen.. Heb er inmiddels originele lampen in vanop het autokerkhof dus geen tape meer. (Nog geen foto's van:P))
Ik moet enkel, als ik hem opmaak, een nieuw voorfront halen voor de bumper bevestiging en koplampen bevestiging zodat de juiste vorm er weer inzit..
Heb ook een subwoofer van MTX met versterker op de kop kunnen tikken maar alleen nog geen kabels voor.. En ik vind nu niet direct dé kabels ervoor.. Heb zelf nog een rode + kabel liggen maar weet dus niet of die dik genoeg is... :/
Dus als iemand een kabelset op overschot heeft die zou moeten werken.. Let me know!
Nog een kleine vraag wat die hete motor betreft:
Zou een groot onderhoud bij peugeot dit probleem kunnen oplossen? Zo ja, weet iemand de prijs ongeveer ?? Want alvorens ik een andere motorkap koop en herspuit wil ik weten of het dus te verhelpen is... Anders is het zonde van de lak als die weer zo'n plek gaat maken..
@ Verbeke: PB gestuurd ivm die checkup
Heb vandaag enkele dingen opgezocht i.v.m. het mogelijke probleem van de hete motor..
Zondag namelijk naar NL geweest ivm familie van men vriendin.. (totale afstand van ~ 280km heen)
De temperatuur van de motor was de heletijd tegen 100° en was eerlijk gezegd wel wat ongerust erover...
Mogelijke problemen:
- Koppaking stuk/versleten ? (Zou ik kunnen testen door de peilstok uit de motor te halen en er een aansteker onder te houden las ik op het 306forum en als het zou knetteren had ik prijs..)
- Thermostaat stuk? Lijkt mij niet het geval maar kan ik altijd controleren..
Aangezien het koelwater snel erg vies en vuil wordt ga ik van het eerste probleem uit.. Nog manieren om dit grondig te testen ?
Verder het 'witte' zijfront gespoten.. Eerlijk gezegd hoopte ik dat ik de goede kleur had gekocht maar dat is dus niet zo.. Maar het is wel een mooiere kleur. Dus als de 306 'OK' wordt verklaard dan gaat die volledig in dat kleur gespoten worden.
Op onderstaande foto's heb ik nog het 'vervang' koplamp en pinker zitten (met tape bevestigd omdat men stiefpa die bevestiging had afgebroken als ook de verstelbaarheid van de koplampen.. Heb er inmiddels originele lampen in vanop het autokerkhof dus geen tape meer. (Nog geen foto's van:P))
Ik moet enkel, als ik hem opmaak, een nieuw voorfront halen voor de bumper bevestiging en koplampen bevestiging zodat de juiste vorm er weer inzit..
Heb ook een subwoofer van MTX met versterker op de kop kunnen tikken maar alleen nog geen kabels voor.. En ik vind nu niet direct dé kabels ervoor.. Heb zelf nog een rode + kabel liggen maar weet dus niet of die dik genoeg is... :/
Dus als iemand een kabelset op overschot heeft die zou moeten werken.. Let me know!
Nog een kleine vraag wat die hete motor betreft:
Zou een groot onderhoud bij peugeot dit probleem kunnen oplossen? Zo ja, weet iemand de prijs ongeveer ?? Want alvorens ik een andere motorkap koop en herspuit wil ik weten of het dus te verhelpen is... Anders is het zonde van de lak als die weer zo'n plek gaat maken..
@ Verbeke: PB gestuurd ivm die checkup
-
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Sinds wanneer is 100° abnormaal? Ik zou me zorgen maken als de motor 130° wordt ofzo. Je hebt altijd enige afwijking op je meter en sensor enzo...
Laat je motor maar eens een halfuur stationair draaien. Wordt je radiator op een gegeven moment warm. Thermostaat ok. Slaan je ventilators aan: OK thermocontact doet het ook nog. Kookt ie na een tijdje over? Voorgaande NOK. Simpel toch?
Laat je motor maar eens een halfuur stationair draaien. Wordt je radiator op een gegeven moment warm. Thermostaat ok. Slaan je ventilators aan: OK thermocontact doet het ook nog. Kookt ie na een tijdje over? Voorgaande NOK. Simpel toch?
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Ja maar, die plek op men motorkap vlak boven men motor dan? Door de zon lijkt me sterk op slechts 1 en dezelfde plek... :/
-
- Berichten: 2884
- Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 22:17
- Locatie: Vlakbij Bobbejaanland :-)
- Contacteer:
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Da's boven de koudste plek van heel uw motor (inlaat/injectie) dus zeg jij het maar...
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Hmm, vreemd dan..
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een andere motorkap monteren en deze dus herspuiten in de juiste kleur.. (Zelfde als spatbord)
Hopen dat er na enkele maanden of jaren geen verschil in komt..
Maar vond het toch erg vreemd dat het slechts op 1 specifieke plek is.. :/
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een andere motorkap monteren en deze dus herspuiten in de juiste kleur.. (Zelfde als spatbord)
Hopen dat er na enkele maanden of jaren geen verschil in komt..
Maar vond het toch erg vreemd dat het slechts op 1 specifieke plek is.. :/
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Wat ik ondertussen gedaan heb:
- Versterker & sub aangesloten... Maar op de antenne kabel omdat de remote kabel zelf niet doorgeeft dat de versterker aan moet zeg maar... Versterker heeft nu ook een hoge pieptoon daardoor en geeft alarm..
- Spiegelkappen in het rood gespoten..
Zit ook nog met het idee om de ruitewissers ook een combi van zwart met rood te spuiten.. Jullie gedachten hierover ??
Edit: niet 't zwarte dat 'vast' zit op de auto, maar t gene waar de wisserbladen op vast zitten hé
- Versterker & sub aangesloten... Maar op de antenne kabel omdat de remote kabel zelf niet doorgeeft dat de versterker aan moet zeg maar... Versterker heeft nu ook een hoge pieptoon daardoor en geeft alarm..
- Spiegelkappen in het rood gespoten..
Zit ook nog met het idee om de ruitewissers ook een combi van zwart met rood te spuiten.. Jullie gedachten hierover ??
Edit: niet 't zwarte dat 'vast' zit op de auto, maar t gene waar de wisserbladen op vast zitten hé
Re: 1994 - Peugeot 306 1.4i XR - Borre
Ik zou het niet doen... Over een paar jaar zal je wel snappen dat dat fout is!