Jarno schreef:ik zei het toch tegen mijn vriendin onlangs dat dit toch één van de mooiste monovolumes op de markt is
dat vind ik ook.
greetz
Moderator: P-unit
Jarno schreef:ik zei het toch tegen mijn vriendin onlangs dat dit toch één van de mooiste monovolumes op de markt is
Autoweek schreef:Peugeot pakt flink uit op de IAA in Frankfurt, want ook de gefacelifte 5008 pronkt op de stand van het Franse merk.
De nieuwe koplampunits vormen het belangrijkste verschil met het huidige model. Ook zijn er nieuwe lakkleuren beschikbaar voor Peugeots grootste mpv; Rich Oak en Artense Grey. Ook zijn er nieuwe 17-inchwielen die de kleur Anthra Grey hebben meegekregen. Verder heeft de 5008 nu Distance Alert dat waarschuwt zodra de afstand tot de voorligger als te klein wordt ingeschat. Een eventuele waarschuwing verschijnt op het head-up display.
Het dieselgamma trapt af met een 1.6 e-HDi met 115 pk met Efficiënt Tronic-versnellingsbak (ETG) en een CO2-uitstoot van 109 g/km. Vervolgens is er de 115 pk sterke HDi met handbak en een CO2-uitstoot van 124 g/km.
De twee topdiesels zijn 2.0 HDi's. De eerste heeft een vermogen van 150 pk en is gekoppeld aan een handbak. De CO2-uitstoot is 138 g/km. De duurste versie wordt een 163 pk sterke versie met zestrapsautomaat. De CO2-uitstoot is 164 g/km.
De basisbenzinemotor is de 1.6 VTi met 120 pk, gevolgd door een 1.6 THP met 155 pk. Beide blokken werken samen met een handbak en hebben een CO2-uitstoot van 159 g/km. De 1.6 THP 155 pk is er ook met een automaat en dan is de uitstoot 175 g/km. De 1.6 THP 163 pk met zestrapsautomaat completeert het kwartet benzinemotoren en heeft een CO2-uitstoot van 191 g/km.