advertentie Automotive Group reclame

Peugeot 308 sw

Alle nieuwigheden en actualiteit rond het merk zelf

Moderator: P-unit

Plaats reactie
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Peugeot 308 sw

Bericht door Joske »

De Peugeot 308 SW komt eraan. Op de Salon van Genève van begin maart gaat het doek er officieel af, in het voorjaar staat hij bij de dealers. Hier zijn alvast de eerste foto's en bijbehorende info. Voor de leaserijder is er ook een versie met 14% bijtelling.

Voor een stationwagon in het C-segment is de Peugeot 308 SW vrij lang: 4,58 meter. De Opel Astra Sports Tourer slaat wat dat betreft alles in het segment want die meet van voor- tot achterbumper bijna 4,70 meter.

De hoogte bedraagt 1,47 meter. en verdere informatie is nog uiterst summier. Het eerste wat je wilt weten bij zo’n ‘break’ is: hoeveel kan erin? 610 liter met de achterbank omhoog.

Nog belangrijker voor de leaserijder is het nieuws dat de BlueHDi-versie een CO2-uitstoot van 85 gram per kilometer heeft. Dat betekent 14% bijtelling, zoals Peugeot al eerder communiceerde.

De 308 krijgt er in het komende voorjaar niet alleen een nieuwe carrosserievariant bij, er komen ook nieuwe, geblazen driecilinder benzinemotoren aan. De 1,2-liter e-THP komt er in twee smaken. De eerste levert 110 pk, de tweede 130 pk.

De Peugeot 308 SW staat op 29 mei in de Nederlandse showrooms.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BRON: Autoweek.NL
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door Joske »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Langer, lager, ruimer

Terwijl de vijfdeurs zich opstelt als één van de meest compacte berlines uit het C-segment, wordt deze break een flink stuk groter. Met een lengte van 4,58m is de functionele variant 35cm langer dan de berline en ook nog eens 8cm langer dan z'n voorganger. De hoogte bedraagt niet meer dan 1,47m, en dat is dan weer 8cm lager dan de vorige generatie.

Peugeot belooft een koffer met egale zijwanden en een grote vlakke laadvloer. Ook als de achterbank wordt neergeklapt. Dat laatste wordt overigens een koud kunstje. Het zal kunnen vanaf de kofferopening, met één enkele handeling. Hoeveel bagage de 308 SW in het totaal kan slikken, zeggen de Fransen er nog niet bij. Maar met vijf zitplaatsen in gebruik, bedraagt de beschikbare capaciteit alvast 610l. Bij de voorganger was dat nog 573l.

Zuinigheidskampioen

Net als de vijfdeurs die in oktober 2013 werd gelanceerd, rust de SW op het nieuwe LMP2-platform van Peugeot-Citroën. Mede door die architectuur realiseert het bedrijf een flinke gewichtsbesparing van liefst 140kg. Dat is goed nieuws voor het weggedrag, het verbruik en de CO2-uitstoot. Het motorenpalet wordt wellicht integraal overgenomen van de vijfdeurs en omvat benzine- en dieselcentrales die allen aan de Euro 6 emissienorm voldoen. De uitschieter wordt een 116pk sterke 1.6l dieselmotor ‘BlueHDI' die hooguit 3,2l/100km verbruikt en 85gr/km CO2 de atmosfeer in blaast.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door Joske »

Ik vind hem geslaagd. :Y :Y :9~
Romaric
Berichten: 901
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 16:22
Locatie: Lombardsijde (Middelkerke)

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door Romaric »

Ik ook. Ziet er goed uit en ruim.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4710
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door Darl'mat »

Een plaatje.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door Steven »

:shock: Ik ben verkocht! Echt knap!
happy
Pug Driver
Berichten: 1337
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 06:30
Locatie: zulte

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door happy »

ferm,echt mooi,en ze zijn weer op "normale" hoogte,307 en 308 vorige generatie vond ik te hoog,deze spreekt mij aan ;)
xtof
Berichten: 518
Lid geworden op: wo 28 jun 2006, 17:30
Locatie: Rekem

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door xtof »

gezien, goedgekeurd en offerte laten maken. Nu hopen dat de professionele plannen meevallen, dan kan hij dit jaar nog besteld worden.
Joske
Pug Driver
Berichten: 5320
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door Joske »

http://www.autoweek.nl/nieuws/26598/ook ... ti-spieren

Ik heb het zaterdag nog gezegd op t salon. :mrgreen:
De vorige 308 GTI was met z'n zwaarlijvigheid nauwelijks een echte sportieveling te noemen. Met de nieuwe generatie wordt dat ongetwijfeld goedgemaakt, en vandaag zien we dat ook de SW een GTI-pak aangemeten krijgt.

Vorig jaar presenteerde Peugeot op de IAA van Frankfurt de 308 R Concept, een voorproefje van een heetgebakerde 308. Onder de kap komt de 270 pk sterke 1.6 THP te liggen die we kennen van de RCZ R. De GTI gaat het iets rustiger aan doen, maar wordt ongetwijfeld een felle scheurneus.

Wij gaan er niet vanuit dat de 308 GTI wat vermogen betreft onder de 200 pk gaat duiken. De reguliere 1.6 THP brengt al 155 pk naar het asfalt, wij zetten in op een vermogen van om en nabij de 220 pk. Op deze spionagebeelden zien we de 308 SW met GTI-uiterlijk voorbij rijden. Daarmee zou Peugeot een mooi antwoord hebben op bijvoorbeeld de Renault Mégane Estate 220 GT. Snelle stationwagons in het C-segment zijn daarmee in opkomst. Denk aan de Ford Focus ST Wagon maar ook aan de Seat Leon ST die in Cupra-gedaante verschijnt.

Op een antwoord van Peugeot op de Mégane RS, Astra OPC, Leon Cupra en Focus ST zullen we nog even moeten wachten, maar daar wordt met de 308 R inmiddels hard aan gewerkt!
Afbeelding
Axel
Pug Driver
Berichten: 3192
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 07:15
Locatie: N 51°03'10,3", E 05°02'57,2"
Contacteer:

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door Axel »

Ik heb hem daarstraks ook mogen bewonderen in zijn black box en eerlijk gezegd: het is een break waar Peugeot terecht fier op mag zijn. Chapeau aan de designers.
PUG(z)OT
Pug Driver
Berichten: 6180
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
Locatie: Tielt-Winge
Contacteer:

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door PUG(z)OT »

samen met unknown ook is gaan zien, idd knappe verschijning !
Unknown
Pug Driver
Berichten: 864
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 16:38
Contacteer:

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door Unknown »

Nog effe wachten tot alle prijzen van opties etc online te raadplegen zijn en dan zullen we eens puzzelen en cijferen en sparen.. En dan rijden we er hopelijk dit jaar al in rond 8)

Hele sjieke auto .. Ben blij dat ik erop gewacht heb ..
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4710
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: Peugeot 308 sw

Bericht door Darl'mat »

Ik heb zo een vermoeden dat het tijdig bestellen zal zijn om er dit jaar nog in kunnen rond te rijden.
Plaats reactie

Terug naar “Peugeot nieuws - Actualités Peugeot”