advertentie Le Vin du Bâché reclame

2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Moderator: P-unit

Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door Steven »

Jammer dat het allemaal aan de onderkant hangt te blinken. 8) Hij kan er weer ff tegen. Goed onderhoud loont zich op termijn altijd.
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

De 206cc heeft een poos in de garage gestaan. Het begon met de koppeling. Deze was erdoor en moest dus gedepaneerd worden. Gelukkig vlakbij de garage.

Bij het vervangen van de koppeling kwam toevallig een ander probleem de kop op steken. De achteras was flink versleten aan het rechter achterwiel. Het wiel zelf stond al ruim scheef. De laatste tijd hadden we wel al een vreemd geluid rechts achter wat we niet konden thuis brengen. Dat bleek nu het wiel te zijn dat begon te kloppen.

Na het vervangen van de koppeling hadden we de 206cc dus enkele dagen terug en in die tijd werd het probleem duidelijk erger. Uit voorzorg reden we dus het minimaal mogelijke ermee en zeker niet op hoge snelheid of sportief.

In tussentijd al kostprijs van een gereviseerde as laten maken en dus besteld. Aangezien hij nu toch binnen moest besloten om de 206cc dan maar een grondige inspectie te laten ondergaan. Ook hadden we stilaan sterk onze twijfels bij de distributieriem. De geschiedenis hierrond was twijfelachtig (niks op papier) dus het zekere voor het onzekere genomenn deze dus ook maar laten vervangen. Achteraf bekeken hadden we dit misschien beter samen met de koppeling laten doen. Samen met de distributieriem ook nog de waterpomp en alle spanrollen ed mee vervangen.

Qua onderhoud kon de remmerij ook wel wat onderhoud gebruiken, dus de schijven en blokken werden ook vervangen.

Tot slot deed onze richtingaanwijzer/bediening lichten de laatste tijd vreemd. Zo begonnen de koplampen soms te flikkeren bij het bedienen van de richting aanwijzen. Probleempje dat ik wel kon oplossen door met de lichten aan te rijden. Enkel durfde het knipperlicht dan wel eens uitvallen. Dus deze ook maar ineens mee vervangen.

We hebben er op korte tijd een pak geld tegenaan gegooid, maar nu staat hij weer tiptop in orde om de zomer tegemoet te gaan 8) Vele vinden het dom dat we aan een auto van die leeftijd nog zoveel geld hebben uitgegeven, maar in ons ogen is hij het wel waard. Het is en blijft een geweldige wagen, en uiteindelijk heb je aan iedere wagen wel kosten.

Oh ja, deze is ondertussen al 15 jaar. Tijd om te verhuizen van topic veronderstel ik? :lol:
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door Steven »

Zo, das inderdaad een hele lijst. :shock: ik tel altijd maar zo: heb je voor het geld dat je nu hebt uitgegeven een andere auto die minstens evenwaardig, of beter is, dan zijn het zotte kosten. Nu ben je misschien 1000 euro kwijt op een paar weken maar kan je er wel weer 5 jaar tegenaan als het meezit. Koop voor 1000 euro maar eens een andere auto waar de komende 5 jaar geen kosten aan zijn. En voor de mensen die van een nieuwe spreken, vergeet dan vooral de afschrijving niet... :mrgreen:
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door Darl'mat »

Grote werken geweest, alles op een hoop.
Jethro
Pug Driver
Berichten: 1657
Lid geworden op: wo 25 apr 2007, 20:21
Locatie: Lierke Plezierke

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door Jethro »

Zo, die kan er weer tegenaan ;)

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Keuringstijd, en met groene kaart 8)

Enige opmerking de staat van de voorruit (barst in, hadden we verwacht) en roest onderaan. Maarja, bij welke wagen van meer dan 15 jaar zeggen ze dat niet? :lol:
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

De 206 had afgelopen weekend ook zijn dosis "avontuur" meegemaakt...

Aangezien de 307 afgelopen vrijdag weggetakeld werd voor het koelprobleem en al zijn andere kwaaltjes, besloten we zaterdag toch gezellig met de 206 naar de Efteling (Nederland) te gaan met ons abonnement. Zo dus op weg naar Kaatsheuvel. Geen vuiltje aan de lucht, toch paar kilometer voor de afrit. Terug geschakeld naar 4e om vervolgens op te trekken en te schakelen naar 5e schiet de pook plots veel te fel door naar rechts, maar geraakte wel in zijn 5e versnelling. Geschokt en allert besluit ik door te rijden. Ik had ooit gehoord dat men in Nederland zeer snel je wagen van de pechstrook laat wegslepen dus wou zeker vermijden daar terecht te komen. Afrit genomen, kom ik aan een stoplicht: rood... Stop, probeer naar 1 te gaan... Lukte niet. Hooguit in 3. Toch zo moeizaam op gang gekomen en in rechte lijn de parking van de Efteling op, dat leek me veiligste plek in de buurt. Geparkeerd (goei 1 a 2 km in 3e kunnen doorrijden) was schakelen totaal onmogelijk geworden. Zelf vlug zonder materiaal even proberen zoeken naar het probleem maar zonder succes. Dus maar VAB gebeld, gelukkig bijstand voor de Benelux...

Dik uur later stond een Belgische depaneur in opdracht van VAB bij ons. 206 in zijn 1e en trailer op. En zo leerden we terug naar huis met traject van 2uur voor de boeg.

Thuis dan maar besloten uit te pluizen adhv tekening uit de Peugeot Service Box hoe dat schakel mechanische in elkaar steekt. Na wat zoeken kwam ik uit bij een stangetje dat los geschoten was, helemaal onderin, niet zichtbaar van bovenaf.

Maandag dus direct dat stangetje bij Peugeot besteld en lag gelukkig nog op stock. 's Avonds er mij direct mee bezig gehouden en wat later kon de 206 terug de baan op. Gemaakt voor nog geen 50€, maar had zo een financiële nachtmerrie geweest indien we de pechbijstand in het buitenland niet hadden...
JordiC
Pug Driver
Berichten: 2117
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 13:29
Locatie: alken city

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door JordiC »

Ik heb indertijd met de saxo hetzelfde meegemaakt. Ook in 3e blijven hangen, maar gelukkig nog thuisgeraakt
Jones
Pug Driver
Berichten: 2683
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 19:04
Locatie: Verrebroek

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door Jones »

Heb ik met de 205 ook eens voorgehad, net hetzelfde, zo een stangetje.
Ik had de pech dat hij in neutraal stond, wachtend voor een rood licht,
Was met een rondrit van Wim en met behulp van Jurgen (die smal genoeg was [emoji1787]) ze terug in elkaar gekregen.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door jurgen_s »

het beste moment van heel de toerit. 10 man rond de auto en twee aan het werken :mrgreen: :mrgreen:
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4701
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door Darl'mat »

Was gemaakt voor ik door had dat er iets aan de hand was
Joske
Pug Driver
Berichten: 5317
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door Joske »

jurgen_s schreef:het beste moment van heel de toerit. 10 man rond de auto en twee aan het werken :mrgreen: :mrgreen:
Zo hoort da toch? Ge hebt denkers en doeners he. :+
En ge hebt er die denken dat ze iets kunnen doen. :tease :')
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Vandaag weer een groen papiertje mogen ontvangen voor een jaar 8) Weliswaar in 2 "keren" (herkeuring) :oops:

Dus in eerste instantie klaar gemaakt voor de keuring: voorbanden vervangen, nieuwe voorruit laten steken, handrem laten bijstellen... kortom alles in orde zetten wat we konden bedenken.

Wij naar de keuring: co ok, lichten ok, remmen ect ok, tot hij de brug op moest. Afkeur voor teveel spelling op de draagarmen :-(

Ik vluchtig opgezocht wat deze stukken mij zouden kosten (50 a 60€ ongeveer) reed ik naar Brezan. Stuknummers opgezocht, kostprijs voor 2 draagarmen 220€... :shock: Effe slikken en de prijs van op internet in gedachten laten vallen en opnieuw de stukken opgezocht op het net. Daar kwam ik voor identiek dezelfde stukken inclusief verzending op 99€. Geen idee waar dit grote prijsverschil vandaan komt.

Dus stukken laten afkomen en afgelopen weekend aan het sleutelen geslagen. 1e kant ging wel wat moeizaam; wat zoeken hoe de oude eraf moest, vooral zoeken hoe de nieuwe erop moest. Maar uiteindelijk toch gelukt. Dag erna 2e kant begonnen. Op 1/3 van de tijd van dag voordien stak ook de andere arm :lol:

En vandaag dan herkeuring. Armen prima in orde. Enkel opmerking over "zwetende" motor en wat corrosie onderaan. Maar hey, de wagen is ondertussen ook al 16 jaar oud 8) Dus ik klaag niet, de 206cc mag weer jaar verder bollen.
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door Steven »

Ik werk zelf in een automaterialenzaak en qua prijsverschil kan ik heel kort zijn: Vergelijk geen appels met peren. En zelfs als je dezelfde merken vergelijkt kan ik jou zo nog heel veel verschillende prijsfactoren opnoemen. o.a. garantieregelingen, service, technische ondersteuning (alhoewel die bij een draagarm niet echt noodzakelijk is), snelheid van leveren, leengereedschap voor speciale werkzaamheden, ...

Om vb. enkele voorbeelden te geven:
-SKF biedt géén garantie voor via internetgroothandel aangekochte zaken.
-Heel veel rubberproducten (riemen, ophangingsrubbers, distributieriemen, ...) hebben een productiedatum die al enkele jaren terug ligt. Als een riem vb. 10 jaar op een wagen mag liggen om kwaliteit van het rubber te garanderen, mag een riem die 4 jaar oud is er maar 6 jaar op liggen.
-Als vb. LUK met een modificatie op een koppeling komt omdat de oorspronkelijke versie niet aan de uiteindelijke eisen voldoet, wordt bij ons de hele stock omgeruild en die gaat integraal aan dumpingprijzen weg.
-...
Ik kan je nog 101 voorbeelden opnoemen, maar die dragen verder weinig bij aan dit topic. :mrgreen:
En niet te vergeten, 80 procent van wat wij verkopen beland bij de garages, als je particuliere klanten aan dezelfde prijzen gaat verkopen als hen zijn zij niet tevreden, geloof mij. Don't bite the hand that feeds you. ;)

Voor de verdere rest: gelijk dat je het via internet koopt als het daar goedkoper te krijgen is en mooi dat hij weer gekeurd is voor een jaar! Top!
silverlion306
Pug Driver
Berichten: 1647
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
Locatie: Tienen

Re: 2003 - Peugeot 206 cc - Silverlion306

Bericht door silverlion306 »

Klaar voor de toertocht van morgen 8) De 309 mag morgen thuis blijven :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “20x”