advertentie Nova reclame

807 - Verkocht

806, 807, Bipper, Partner en Expert personenwagens

Moderator: P-unit

PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

ook hier maar 'ne update

onlangs was helaas (na weer 4 jaar) de airco condensor / droger weer naar de knoppen - steentje - laten vervangen maar het ganse front moet er dan weer af

enfin 6xx Euro neergeteld incl werk, alles weer OK

de 807 wordt weer regelmatiger gebruikt, en pleziert mij eigenlijk altijd nog

het lange weekend van 1 nov oudste zoon ermee verhuisd, alle zetels eruit, fiets erin, lattenbodem, matras, meubeltjes.......

807 still going strong ! :Y
Steven
Berichten: 3324
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 22:55
Locatie: Leopoldsburg

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door Steven »

Met momenten is zo’n monovolume veel te groot en bij andere momenten, zoals een verhuis, is hij dan weer niet groot genoeg. :)
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

klopt

maar bij goed schikken en eerst de 'lastige' zaken, zoals lattenbodem, matras, daarnaast de fiets rechtop met verdraaid stuur, en daarna de zware dozen op de matras, vervolgens de gaten vullen met zachtere zakken etc, is er veel ingegaan

(het laadvolume zonder de 5 achterste zetels is hoegenaamd 3 m³, 3000 L
zo groot is bv. geen Sharan of Galaxy, wegens hun niet uitneembare (maar in de vloer inklapbare) zetels - OK minder sleurwerk, die middelste zetel in de 807 met eigen gordelmechaniek, daar tilt ge u echt 'nen breuk aan temeer daar het ding in het midden zit dus ge moet voorovergebogen in de wagen gaan staan om die uit zijn rail op te tillen........)

enfin bij (verder) goed onderhoud (elke 10.000 km nieuwe olie nu de wagen nog maar weinig rijdt) zullen we er hopelijk nog vele km's mee maken

temeer daar ik nog steeds uitkijk naar 'n rustiger job (alhoewel alweer zowat 5 jaar op huidige werk)
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

en de 807 nadert, langzaam maar zeker, de 170k km

de Kleber Quadraxer-2 allseason banden die er sinds een paar maand opzitten (geen wissel meer..... oef) voldoen tot nu toe goed

(Kleber is een sub-merk van Michelin, blijkbaar)

van de week nog paar keer 'bakske vol' met 7 man gereden - naar familie etc
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

komend weekend 807 nog door carwash 'duwen'
dan nog ne keer goe stofzuigen
maandag 11 feb wordt 'm opgehaald (gaat nr vrienden in NL, komt dus op NL kenteken te staan - hun garagist, merkloze garage, heeft jaren een Peugeot garage gehad)

807, het ga je goed...... (maar komt weer in goede handen)
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

afsluiting van een hoofdstuk

gelukkig goed van kunnen genieten want ze hadden in de volksmond niet altijd hun reputatie mee
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

klopt

onze 1ste C8 was een drama - na 2 jaar (100.000 km) net voor verstrijken van garantietermijn ingewisseld voor 2de (nog heel veel voor teruggehad van Citr. dealer indertijd, zowat 2/3 vd nieuwprijs)

onze 2de C8 was probleemloos, echter...... na 2.5 jaar en 117.000 km de gebroken distributieriem - onder garantie hersteld door dezelfde Citr. dealer

maar ik reed in die tijd met km-vergoeding voor het werk, had daarmee ondertussen genoeg 'verdiend' dus ook de 2de C8 is na 3 jaar en 150.000 km ingeruild op de 807, in 2008 (toen nog 1/2 vd nieuwprijs teruggehad)

en de 807 tsja, in 2011 (bij 100.000 km) van werk gewisseld - enkel nog 20 km/dag - zuiver nog woon-werk verkeer + wat privé-verkeer
bij 125.000 km dan nieuwe koppeling & vliegwiel - die leken wel te licht voor de 2.0 HDi 136 + het hoge gewicht van de wagen

maar verder enkel de normale onderhoudskosten mee gehad - kan er over een periode van 10.5 jaar niet over klagen - de kinderziektes waren er echt wel allemaal uit

en dan is vanaf 2014 de 1ste 508 SW gekomen, nu vanaf juni 2018 de 2de
firmawagens, dus helemaal op 2 oren slapen
+ ik vergelijk ze soms met firmawagens van collega's - Golf Variant, Octavia Break, Superb Break, A4 Avant, zelfs A6 Avant (chef)

geef mij de 508 SW maar (de nieuwe nie meer, die vind ik nie schuune......)
de 508 II SW zal echt mijn volgende firmawagen niet worden (nog zeker 4 jaar met deze rijden, mss zelfs 5)
dus wss geen Peugeot meer in de toekomst

de Grande Punto van mijn echtgenote (60 vandaag :+ ) wordt ook haar laatste wagen - die moet nog jaren meekunnen (12 jaar en amper 30.000 km)

ottokes........
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9533
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door jurgen_s »

wil het dan zeggen als je met de 508 nog 5 jaar gaat rondrijden je dan op pensioen mag gaan? Of schat ik je nu te oud in :mrgreen: ?
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

nee na deze 508 nog één - ben nu 57
PetDig2
Pug Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: zo 17 jul 2016, 20:27

Re: 807 - remklauw achter links blijft hangen

Bericht door PetDig2 »

NL vrienden genieten zeer van de 807 - wagen stond ook perfect in orde - gaan er binnenkort mee in verlof met dochter, schoonzoon en kleinkind, plus eigen zoon die nog thuis woont

komen in augustus naar B voor groot onderhoud 180.000 km plus nieuwe distributieriem waterpomp spanrollen etc - was nog bij 100.000 km gedaan in 2011, na 8 jaar toch maar weer laten doen - roetfilter nog gekuist bij 120.000 km toen ook Eolys 3L kunnen bijvullen - da's allemaal voor de eerste tijd nog OK

prijsverschil van mijn kleine vertrouwde garage (die hun stukken bij Peugeot halen!) die de wagen sinds 120.000 km in onderhoud had, tov offerte bij grote Peug garage is al groot, laat staan tov Peug dealer in NL

nu vervang ik zelf altijd het pollenfilter (heb er nog aantal in stock) in de bak onder de motorkap, ook doet de Peug garage blijkbaar een antiroet additief bij de diesel iedere 60.000 km, wat eigenlijk door de tweetakt bijmenging (Monzol5c) bij iedere tankbeurt niet echt nodig is - maakt al een (klein) verschil in prijs, hoofdzaak echter zijn de werkuren

ben verheugd dat de wagen nog goed gebruikt wordt ipv hier in de week vrijwel altijd stil te staan - benieuwd tot welke km-stand 'm nog gaat komen

onze vrienden uit het Ninoofse zitten met hunne Lancia Phedra met dezelfde 136 pk motor nu op zo'n 350.000 km, geen olieverbruik, maar kijken nu stilaan naar'n opvolger
Plaats reactie

Terug naar “80x en Tepee gamma”