Peugeot lanceert een 207 SW met een verhoogd onderstel en een softroad-look.
De 207 SW Outdoor heeft vooraan 16 millimeter meer bodemvrijheid en achteraan zelfs 21 millimeter. Rond de wielkasten loopt een band in zwarte plastic die onderaan het koetswerk doorloopt. Daarnaast krijgt de Outdoor standaard dakrails in hetzelfde matzwarte plastiek. Zoals wel vaker met dit soort breaks-met-SUV-look monteert Peugeot ook standaard grote lichtmetalen velgen (205/55 R 16). Ten slotte krijgt de Outdoor een panoramisch glazen dak.
Onder de motorkap is keuze tussen twee benzinemotoren (1.4 met 95 pk en 1.6 met 120 pk) en twee diesels (1.6 HDi met 90 of 110 pk). Om te compenseren voor het hogere zwaartepunt en de bredere banden, is het onderstel aangepast.
Peugeot brengt een extra gespierde versie van zijn 207 SW op de markt, maar de Belgische invoerder is er niet in ge?nteresseerd.
De SW RC krijgt dezelfde motor als de berline, namelijk een rechtstreeks ingespoten 1.6 turbo met 175 pk en 240 Nm, met pieken tot 260 Nm in overboost. De spurt naar 100 km/h duurt 7,6 seconden en de topsnelheid bedraagt 220 km/h. Toch blijft het normverbruik beperkt tot een nette 7,4 l/100 km.
Uiteraard werd het onderstel aangepast en is ook het koetswerk enigszins "sportiever" gemaakt, met spoilers en zijschorten. Het is wel merkwaardig dat de dakrails werden verwijderd, maar dat de RC wel standaard een loodzwaar glazen dak krijgt.