Project: originele, witte 205 GTi
Moderator: P-unit
doe mij dan een plezier en stopt daarmee.
Dat is niet een goede kwaliteit van lak omdat die niet voldoende uithard. Ge steekt daar nu veel tijd in om later fameus gefrustreerd te geraken omdat die lak bij het minste afschilfert en krassen krijgt.
Beter direct goed spuiten met pistool met 2 komponentenlak. Kost meer, maar later gaat ge daar geen spijt van hebben.
Dat is niet een goede kwaliteit van lak omdat die niet voldoende uithard. Ge steekt daar nu veel tijd in om later fameus gefrustreerd te geraken omdat die lak bij het minste afschilfert en krassen krijgt.
Beter direct goed spuiten met pistool met 2 komponentenlak. Kost meer, maar later gaat ge daar geen spijt van hebben.
als er roest is, dan klopt dat inderdaad. Roest overspuiten met gelijk wat zorgt er enkel voor dat na verloop van tijd de roest terug zichtbaar wordt en de schade toegebracht door de roest eigenlijk nog erger is dan ervoor.
Er bestaan verschilllende mogelijkheden om roest te verwijderen: chemisch met roestoplosmiddelen (en niet de roestomzetters zoals we die kennen)
mechanisch: afschuren (maar ge zijt nooit zeker dat ge alles meehebt), zandstralen of parelen (maar dat moet ge niet doen op een flank van een auto of die zit vol met blutsen) ofwel
uitzagen en vervangen, maar dan moet ge het wel zo behandelen dat de lasnaden na verloop van tijd niet beginnen te roesten.
Er bestaan verschilllende mogelijkheden om roest te verwijderen: chemisch met roestoplosmiddelen (en niet de roestomzetters zoals we die kennen)
mechanisch: afschuren (maar ge zijt nooit zeker dat ge alles meehebt), zandstralen of parelen (maar dat moet ge niet doen op een flank van een auto of die zit vol met blutsen) ofwel
uitzagen en vervangen, maar dan moet ge het wel zo behandelen dat de lasnaden na verloop van tijd niet beginnen te roesten.
@ Flappy; de bodem dus helemaal laten zandstralen, of begrijp ik het verkeerd? En is die dan volledig kaal en vrij van allerlei kit en dergelijke? En daarna wordt die geverfd? En wat kost zoiets? Misschien een goed adresje om 'ns te informeren? Ben ik wel benieuwd naar.
Zelf da ding onderaan kaal gaan plukken, daar begin ik nie aan .
En dat die Motip niet goed genoeg is voor de buitenkant, dat geloof ik graag. Maar aan de binnenkant moet dat absoluut niet perfect zijn. 'k Wil het gewoon een beetje 'netjes' hebben. En er komt toch nog een tapijt overheen h?, en ook de kofferbak wordt bekleed. Of speelt dat geen rol?
Graag veel informatie. Dan kan ik een weloverwogen besluit nemen. 'k Wil natuurlijk niet dat ik binnen twee jaar zit met een kas die de vuilbak in mag.
Zelf da ding onderaan kaal gaan plukken, daar begin ik nie aan .
En dat die Motip niet goed genoeg is voor de buitenkant, dat geloof ik graag. Maar aan de binnenkant moet dat absoluut niet perfect zijn. 'k Wil het gewoon een beetje 'netjes' hebben. En er komt toch nog een tapijt overheen h?, en ook de kofferbak wordt bekleed. Of speelt dat geen rol?
Graag veel informatie. Dan kan ik een weloverwogen besluit nemen. 'k Wil natuurlijk niet dat ik binnen twee jaar zit met een kas die de vuilbak in mag.
Aztech Gold 205 Gentry
de bodemplaat reinigen is een rotklus. De routex moet verwijderd worden en dat kunt ge niet met een zandstraalsetje (of het zal toch heel straf spul moeten zijn).
De stukken die ik zelf in mijn wielkast gedaan heb was met de gasbrander erop goed stoken en dan met een stalen borstel tot op de kale plaat afwrijven. Gaat goed vooruit, maar stinkt wel tegen honderd per uur. Als het staal dan vrijkomt, dan kunt ge roest aanpakken. Nu, ik ga het niet dramatiseren. Gij hebt al een verzinkte kas. Mijnen 205 heeft dat niet en na meer dan 20 jaar kon ik maar hier en daar een plekske vinden. Dus kijk de onderzijde gewoon goed na en werk bij waar nodig. Dus dat is niet nodig om alles blank te zetten.
En als lak zou ik ALTIJD 2 komponenten gebruiken, ook al is het voor de binnenkant. Nu moogt ge nog geen boterhammendoos in de koffer leggen of ge hebt al krassen (en dat is niet overdreven), laat staan dat ge iets laat slingeren in de koffer terwijl ge aan het rijden zijt. Vocht komt er altijd onder de matten, dus als ge al niet het ijzer afdekt met deftige lak gaat ge daar gegarandeerd roest krijgen.
Probleem is dat ge uw koffer nu al gespoten hebt. Spuit ge daar goede lak over dan gaat ge een goed voorbeeld krijgen van gebarsten lak (craquel?). Enigste manier is dus terug afschuren tot de oude laklaag en mooi terug in de lak zetten maar dan nu met goede kwaliteit.
De stukken die ik zelf in mijn wielkast gedaan heb was met de gasbrander erop goed stoken en dan met een stalen borstel tot op de kale plaat afwrijven. Gaat goed vooruit, maar stinkt wel tegen honderd per uur. Als het staal dan vrijkomt, dan kunt ge roest aanpakken. Nu, ik ga het niet dramatiseren. Gij hebt al een verzinkte kas. Mijnen 205 heeft dat niet en na meer dan 20 jaar kon ik maar hier en daar een plekske vinden. Dus kijk de onderzijde gewoon goed na en werk bij waar nodig. Dus dat is niet nodig om alles blank te zetten.
En als lak zou ik ALTIJD 2 komponenten gebruiken, ook al is het voor de binnenkant. Nu moogt ge nog geen boterhammendoos in de koffer leggen of ge hebt al krassen (en dat is niet overdreven), laat staan dat ge iets laat slingeren in de koffer terwijl ge aan het rijden zijt. Vocht komt er altijd onder de matten, dus als ge al niet het ijzer afdekt met deftige lak gaat ge daar gegarandeerd roest krijgen.
Probleem is dat ge uw koffer nu al gespoten hebt. Spuit ge daar goede lak over dan gaat ge een goed voorbeeld krijgen van gebarsten lak (craquel?). Enigste manier is dus terug afschuren tot de oude laklaag en mooi terug in de lak zetten maar dan nu met goede kwaliteit.
-
- Berichten: 333
- Lid geworden op: di 02 mei 2006, 21:07
om de kosten toch een klein beetje te drukken, kan je de binnenkant bv ook met camionlak spuiten in het wit. Camionlak bestaat in effe kleuren en is ook sterk. Maar je moet wel zeker zijn dat uw witte kleur dan ook een ff kleur is, zonder (om een voorbeeld te geven, parelmoer, metallic-deeltjes, chroomdeeltjes, ...)
grtz
grtz
307 2.0 hdiF 136pk griffe